• Snorkfraken91

    BF juni/juli

    Hej!


    Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

    Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF juni/juli
  • mammsen79
    Y o L o skrev 2015-12-08 22:15:33 följande:

    Jag vet inte men jag var andfådd förra graviditeten tidigt, men hade bra blodtryck hela tiden. Kanske har att göra med ökad blodmängd?


    Ringde o frågade idag kan ha med järnvärdet att göra, får man som tryck över bröstet så ska man åka in
  • Y o L o

    Jag vet inte, men jag hade ju stora problem med foglossning förra graviditeten, sjukskriven redan fr v 18 ca. Men jag hade inga problem med sammandragningar. Har du mycket sammandragningar redan?

    [quorn=76099469][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-12-09 19:23:54 följande:[/quote-nick]

    I om foglossningen kan man få sammandragningar av den ? Nån som.vet ?

    [/quote]

  • manoira

    Alltså är det inte konstigt. 

    Börjar äntligen må bättre. Känns inte som att jag ska kräkas hela tiden och kan till och med känna mig sugen på mat. Det borde ju innebära en lättnad och att jag är glad? Nej, istället blir jag orolig för att något ska vara fel! De här första månaderna tär verkligen på psyket. 

    Längtar efter att man kan känna sparkar så att man i alla fall kan ha lite bättre koll :p

  • hundochhäst
    manoira skrev 2015-12-11 09:47:16 följande:

    Alltså är det inte konstigt. 

    Börjar äntligen må bättre. Känns inte som att jag ska kräkas hela tiden och kan till och med känna mig sugen på mat. Det borde ju innebära en lättnad och att jag är glad? Nej, istället blir jag orolig för att något ska vara fel! De här första månaderna tär verkligen på psyket. 

    Längtar efter att man kan känna sparkar så att man i alla fall kan ha lite bättre koll :p


    Jag känner också så och har gjort det vid varje graviditet. Ta det lugnt, sen kommer sparkarna och då oroar man sig när man inte känner dem hela tiden i stället.
  • Enamorada

    Vet precis... Jag mår typ helt som vanligt nu. Finns stunder då jag glömt bort jag är gravid för jag känner inget! Åh vad jag hoppas allt är som det ska.... 2 1/2 vecka kvar till kub....

  • Mamacitaa
    Y o L o skrev 2015-12-10 19:07:33 följande:

    Jag vet inte, men jag hade ju stora problem med foglossning förra graviditeten, sjukskriven redan fr v 18 ca. Men jag hade inga problem med sammandragningar. Har du mycket sammandragningar redan?

    [quorn=76099469][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-12-09 19:23:54 följande:[/quote-nick]

    I om foglossningen kan man få sammandragningar av den ? Nån som.vet ?


    [/quote]

    Nä är från dag till dag men hade sammandragningar de 3 andra graviditeter namn men då började de inte såhär tidigt.

    Kan märka om jag är kissnödig att de drar i magen och efter stress kan de oxå komma. Har pratat med min bm och hon sa att jag skulle vila o sen tog vi odling på urinen som visade sig vara bra. Men man blir ju lite nojig när det börjar såhär tidigt (v15) och jag vet inte om jag bara ska avvakta eller höra med Gyn akuten vissa gng då de även känns i ryggen.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • vindruvan

    Andfåddhet beror på att kroppen ökar sin blodvolym, har inget att göra med tidigare kondition eller blodtryck enligt bm och sidor man kan läsa om graviditet på.

  • Rosen5824
    vindruvan skrev 2015-12-11 21:13:39 följande:

    Andfåddhet beror på att kroppen ökar sin blodvolym, har inget att göra med tidigare kondition eller blodtryck enligt bm och sidor man kan läsa om graviditet på.


    Det var skönt att höra ;) Trodde jag var ur form! :D Haha
  • Y o L o

    Jag räknar ner dagarna till ul på onsdag. Efter det ska jag åka tillbaka till jobbet och berätta för alla (förutsatt att allt är bra såklart). Jag har varit sjuk ca 6 v nu o alla har kommit med olika tips o förfasat sig över hur lite vården gjort för mig. Ska bli så skönt att få berätta varför jag inte fått bättre mediciner och varför jag antagligen är så mottaglig för virus mm. Samtidigt känner jag mig ogravid, magen har blivit plattare, inget illamående eller något annat. Jo tröttheten, men det kan ju vara för att jag är sjuk. Min man börjar undra på allvar om jag verkligen är gravid! Vi får se på onsdag!!!