• Snorkfraken91

    BF juni/juli

    Hej!


    Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

    Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF juni/juli
  • Tolotoli
    hundochhäst skrev 2016-01-27 12:40:24 följande:

    Jag har varit på RUL och allt såg finfint ut. Blir en tredje av samma kön, lite besviken för jag har alltid velat ha en son. Det viktigaste är trots allt att hon verkar vara en frisk tjej. Jag kommer att bli så glad när hon är ute!


    Ni får försöka en gång till sen

    Jag har en flicka och två pojkar och har en pojke i magen. Tänkte först att det skulle vara roligt med en flicka även om man självklart tänker att en frisk bebis är allt som räknas men så kände jag bara att det är ju en pojke. Familjen var med inne på att de tyckte det skulle vara roligt med en flicka men så visade det ju sig att det var en pojke och jag kände bara ja, det här blir liksom toppen! De andra är också helt överlyckliga över en lillebror  
  • Tiana
    Tolotoli skrev 2016-01-27 14:57:23 följande:
    Går du där du bor eller? Jag fick välja om jag ville ha en tid innan v. 25 och tyckte det var bäst. Nu stöter vi ju oftast på barnmorskan ändå när vi varit hos läkaren så man får säga hej och fråga något om det behövs.

    Läste lite om hur ofta man går och verkar väldigt långt mellan, jag först hälsosamtal samtal runt v. 9 och hade inskrivning först v. 14, när hade du din? 
    MrsLovisa skrev 2016-01-27 10:28:47 följande:

    Nä va kul!! Då har vi samma bf Tiana Dock hoppas jag på någon dag innan så man slipper ligga på bb under midsommar vore trist!

    Nästa möte med min barnmorska är 7 mars, blir så sällan när man väntar nr 2 verkar det som...


    Jag hade hälsosamtal tidigt, i v 5-6 tror jag, med en barnmorska som jag inte ska ha. Min ordinarie träffade jag vid inskrivning v9, samma dag fick jag ett tidigt UL (tog 3,5 år att bli gravid så nu håller de koll), sen en snabbträff med läkare som skrev remiss i v 13 för kvadrupeltest, och nu RUL i v 19.

    De har ju hållit koll på mig hela vägen, och jag väljer att gå hemmavid istället för närmare jobbet ifall jag skulle bli sjukskriven eller nåt. Då skulle jag ju istället för jobbet få pendla till bm :)

    Efter nästa besök borde jag ju få glukosbelastningen tätt inpå, och sen börjar man väl gå varannan-var tredje vecka eller nåt fram till slutet. 

  • sasaj
    Enamorada skrev 2016-01-27 13:47:16 följande:

    Jag mår bra men har senaste veckan känt av foglossning. Har lånat ett foglossningsbälte som jag haft sen igår och det hjälper mkt, skönt! Jag är i v 18 och har RUL nästa vecka. Känner inte så mkt sparkar än, tyckte mig känna rätt mkt fladder ett tag men knappt nåt nu sista veckan så är lite småorolig, men är säkert ingen fara. Magen växer ju iaf

    Förstår känslan hundochhäst. Jag har också två av samma kön och visst vore det kul att ha av båda sorter. Men det viktigaste är självklart ett friskt barn.

    Sasaj lycka till på RUL, allt är ok ska du se! Är det första ultraljudet?


    Tack jag tror allt det går bra med man vågar inte riktigt ändå om du fattar vad jag menar. Vi hade ett ultraljud vecka 12 så borde vara lugn men ja nervös ändå :s
    Tolotoli skrev 2016-01-27 14:52:15 följande:

    Jag är också lite nervös fast det är mitt fjärde barn, men är nio år sedan iof. Tänk på vad roligt det kommer bli att se den lilla! Vill ni veta om det är en pojke eller flicka? 


    Okej då är man alltid nervös då :p

    Jo det tänkte vi om det tillåter oss att se :p
  • Tolotoli
    Tiana skrev 2016-01-27 15:14:57 följande:

    Jag hade hälsosamtal tidigt, i v 5-6 tror jag, med en barnmorska som jag inte ska ha. Min ordinarie träffade jag vid inskrivning v9, samma dag fick jag ett tidigt UL (tog 3,5 år att bli gravid så nu håller de koll), sen en snabbträff med läkare som skrev remiss i v 13 för kvadrupeltest, och nu RUL i v 19.

    De har ju hållit koll på mig hela vägen, och jag väljer att gå hemmavid istället för närmare jobbet ifall jag skulle bli sjukskriven eller nåt. Då skulle jag ju istället för jobbet få pendla till bm :)

    Efter nästa besök borde jag ju få glukosbelastningen tätt inpå, och sen börjar man väl gå varannan-var tredje vecka eller nåt fram till slutet. 


    Är samma här, verkar som de håller koll. Vi har fått jättebra bemötande och de är väldigt noggranna. Vi har också väntat ett tag så de är måna om att det ska följa så bebisen och jag mår bra vilket känns toppen. 

    Hade också valt närmare hem, vi valde stan nu för att jag gillade barnmorskan jag först fick prata med. 
  • Kawinna

    Här mår vi bra :) Väntar en liten tjej så det är spännande när vi har en son sedan tidigare. På rul såg allt fint ut, fick nytt bf 26/6. Har moderkakan i framvägg så har bara känt bebis lite så hoppas det blir mer snart!

    Har börjat känna av karpaltunnelsyndrom så det är lite drygt men märker inget på dagarna än iaf :)

  • piikachuu

    Det här är kanske en jättedum fråga, men vi har införskaffat barnvagn nu, och jag sitter med en handelslista inför en tur till Ullared och har inte en susning om vad/hur man bäddar med i en barnvagn (första barnet)...har beräknat BF 30 juni så det lär ju vara någorlunda varmt de första månaderna. Vad bör jag införskaffa till vagnen? Något annat än regnskydd och myggnät som kan vara bra att ha till vagnen?

  • Cadencee
    piikachuu skrev 2016-02-02 07:18:06 följande:

    Det här är kanske en jättedum fråga, men vi har införskaffat barnvagn nu, och jag sitter med en handelslista inför en tur till Ullared och har inte en susning om vad/hur man bäddar med i en barnvagn (första barnet)...har beräknat BF 30 juni så det lär ju vara någorlunda varmt de första månaderna. Vad bör jag införskaffa till vagnen? Något annat än regnskydd och myggnät som kan vara bra att ha till vagnen?


    Någon tunn filt som inte e i fleece skulle jag säga. Kanske något litet påslakan att ha över filten (hade vi till sonen). Ett uv-tält är väldigt bra att ha faktiskt! Jag ammade mycket i det på sommaren om vi var på stranden eller så :)
  • hundochhäst
    Tolotoli skrev 2016-01-27 15:03:20 följande:
    Ni får försöka en gång till sen

    Jag har en flicka och två pojkar och har en pojke i magen. Tänkte först att det skulle vara roligt med en flicka även om man självklart tänker att en frisk bebis är allt som räknas men så kände jag bara att det är ju en pojke. Familjen var med inne på att de tyckte det skulle vara roligt med en flicka men så visade det ju sig att det var en pojke och jag kände bara ja, det här blir liksom toppen! De andra är också helt överlyckliga över en lillebror  
    Haha njae jag tror det får räcka nu jag börjar bli för gammal dessutom orkar jag nog inte med fler barn efter det här plus att det säkert blir en brud till ändå.

    Jag kom precis hem efter en thailandsresa och det var härligt att vara borta men faktiskt rätt skönt att vara hemma i trygga Svedala igen.

    Bebisen rör sig som en galning i magen och jag tycker att det känns som hon är överallt, rejäla sparkar som både syns utanpå magen och känns ordentligt. Hade jag inte varit på RUL och fått den 1/7 som BF så hade jag trott att jag var längre gången. Tjock och go börjar jag bli också sex kg har jag gått upp än så länge.

    Hur mycket har ni andra gått upp?
  • Cadencee

    I vecka 18 hade jag gått upp 7 kg, vill väga mig varje vecka för de e kul MEN sambon har packat ner vågen då vi flyttar om 1,5 vecka. Fick typ panik XD