• Anonym (Refugeess)

    Invandringen - sveriges undergång

    Som rubriken lyder anser jag att invandringen är överstyr.
    Är trött på PK-maffian som kallar alla för rasister/nazister så fort man kritiserar invandringen, vi tar emot 1/7 av alla flyktingar i Europa, MEST per capita i hela europa.
    Nu är det stopp, vi såg vad som hände i Paris och det kommer säkerligen hända i Sverige inom kort också.
    Invandrarna som kommer kostar miljarder kronor, fortsätter detta så kan vi glömma saker som gratis sjukvård etc.
    Det ljugs KONSTANT i media om hur mycket invandringen kostar, hur många som kommer i jobb, hur många högutbildade som kommer, allt för att få invandringen att se positiv ut, vilket är långt från sant.
    Och PK maffian, ni som förespråkar högre invandring, varför flyttar ni inte till Rinkeby, Tensta, Husby i Stockholm? Eller rosengård i Malmö?
    Billigare hyra, där får ni se mer av mångkulturen ni röstat fram, för det är där invandrarna hamnar. 
    Det borde som sagt inte vara något problem för er eftersom ni tycker man ska öka invandringen etc.
    Avslutar med ett klipp jag tycker alla borde ta sig tid att kolla igenom, en kille från Iran som i stort sett bara läser upp fakta och statistik (med källor) om invandringens kostnader och konsekvenser, låt diskussionen börja.
    Varför ska vi ha mer invandring?



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-17 20:22
    förtydligande
  • Svar på tråden Invandringen - sveriges undergång
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (less) skrev 2015-11-18 00:03:12 följande:
    Jag är så less på att skulden ge till de båtflyktingar som vi har fått hit. Det är banne mig inte deras fel att vi har bostadsbrist, att sjukvården har havererat och att hela Sverige ser ut att gå på halvfart!

    För Malmös del så har det pågått under väldigt många år. Minst de senaste 10 åren. Så sluta skylla på de syrianer som söker skydd här.
    Det kom drygt 300 ensamkommande barn till Malmö förra veckan. Det är 10-15 skolklasser. Vilken skola ska de gå på? Veckorna innan dess kom lika många.
  • Anonym (Hmmm)

    Sydsve

    www.sydsvenskan.se/malmo/granskontroller-inte-vattentata/nskan:


    "För en knapp vecka sen meddelade inrikesminister Anders Ygeman att Sverige inför tillfälliga gränskontroller.


    Det viktigaste skälet: att myndigheterna ska veta vilka personer som reser in i Sverige.


    Främst för att få "ordning och reda" i flyktingmottagandet. Men också för att minska risken för att anhängare till terrororganisationen Islamiska staten smyger sig in bland de asylsökande.


    Efter terrorattacken i Paris i fredags har det senare blivit än mer angeläget.


    Men nu kan Sydsvenskan avslöja att gränskontrollerna i stora stycken inte fungerar - eftersom hundratals personer avviker innan de blivit registrerade som asylsökande hos Migrationsverket och lämnat sina fingeravtryck.


    - Systemet är inte vattentätt. Långt ifrån. Det är väldigt problematiskt, säger Åsa Lindberg, chef för Migrationsverkets region Syd.

    www.sydsvenskan.se/malmo/granskontroller-inte-vattentata/

  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (kört) skrev 2015-11-18 09:19:59 följande:

    Barn är i migrationsverket ögon alla som säger det och ser ut att vara under 40.


    Om vi bortser helt från att vi inte har resurser att bilda dom, att dom inte kan i dom flesta fall  bildas till vår nivå överhuvudtaget, vill vi verkligen ha vuxna barbarer från medeltida våldskulturer i samma utrymmen som våra barn?


     


    Det har jag inte sagt något om, men tyvärr är kommunerna tvungna att ta hand om alla som räknas som ensamkommande barn (oavsett deras faktiska ålder verkligen är 12, 17 eller då 24) och Malmö kommun måste alltså ordna skolgång till de 15 skolklasser som kom förra veckan. Hur ska de klara det? Mitt svar är at det inte går. Det var lärarbrist redan innan detta hände och nu måste man ha lärare som kan det språk som talas i flera olika länder, främst Afghanistan och Eritrea, men även Irak och Syrien. Var finns de lärarna? De måste ju dessutom följa den svenska läroplanen.
  • Anonym (Refugeess)
    Anonym (less) skrev 2015-11-18 00:03:12 följande:
    Jag är så less på att skulden ge till de båtflyktingar som vi har fått hit. Det är banne mig inte deras fel att vi har bostadsbrist, att sjukvården har havererat och att hela Sverige ser ut att gå på halvfart!

    För Malmös del så har det pågått under väldigt många år. Minst de senaste 10 åren. Så sluta skylla på de syrianer som söker skydd här.
    Är du dum eller?

    Malmö gick bra INNAN invandringen kom dit, läs på.

    Nu får Malmö bidrag från alla andra kommuner för att ens gå runt, hade Malmö inte fått bidrag från andra stater så kan man jämföra den med en Favela i Brasilien.

    Ha också i åtanke att ca 10 000 invandrare/år har kommit tidigare och skapat samhällen som Malmö, Botkyrka och Södertälje, nu är prognosen 200 000 bara i år, ANVÄND HJÄRNAN och fatta att det är ohållbart!

    Vill du behålla välfärden som gratis sjukvård osv är detta en omöjlighet. 
  • Anonym (Snabb lösning)

    Ts med hejaklack.....ni har rätt, det är kört för Sverige.

    Skynda er att fly.....så kan vi andra ställa iordning kaoset ni skapat

  • Anonym (Gris)

    Varför gör vi inte som tex i USA, dvs de invandrare som kommer får underhålla sig själva och måste redan ha en plan när dom kommer. Och om de inte har ett arbete och därmed ingen inkomst får dom inte heller ett ruttet öre (cent)

    Att få bidrag för att tanten i förhållandet/äktenskapet inte vill/får jobba är det inget tal om.

    Men det bästa av allt med USAs invandrarpolitik är att det är jävligt svårt att få komma in och bosätta sig där öht. Men OM man nu får ett greencard ansökan beviljat är det en lång process med intervjuer och fingeravtryck osv och de som söker medborgarskap måste bevisa under intervju att dom kan prata, läsa och skriva engelska och måste även göra ett skriftligt prov som testar dom på USAs historia.

    Varför, åh varför är Sveriges gränser vidöppna? Tillfället gör tjuven heter det, jag lämnar inte min dörr olåst varför ska jag då bara se på när den svenska regeringen lämnar vår gräns öppen? Sen vill jag inte vara med och betala för dessa människor heller.

  • Anonym (Refugeess)
    Anonym (Gris) skrev 2015-11-19 07:23:15 följande:

    Varför gör vi inte som tex i USA, dvs de invandrare som kommer får underhålla sig själva och måste redan ha en plan när dom kommer. Och om de inte har ett arbete och därmed ingen inkomst får dom inte heller ett ruttet öre (cent)

    Att få bidrag för att tanten i förhållandet/äktenskapet inte vill/får jobba är det inget tal om.

    Men det bästa av allt med USAs invandrarpolitik är att det är jävligt svårt att få komma in och bosätta sig där öht. Men OM man nu får ett greencard ansökan beviljat är det en lång process med intervjuer och fingeravtryck osv och de som söker medborgarskap måste bevisa under intervju att dom kan prata, läsa och skriva engelska och måste även göra ett skriftligt prov som testar dom på USAs historia.

    Varför, åh varför är Sveriges gränser vidöppna? Tillfället gör tjuven heter det, jag lämnar inte min dörr olåst varför ska jag då bara se på när den svenska regeringen lämnar vår gräns öppen? Sen vill jag inte vara med och betala för dessa människor heller.


    Mjo, studier har visat på att för att en invandring ska vara framgångsrik, så måste bidragen vara oerhört låga, man ska alltså vara riktigt fattig om man går på bidrag.

    Inte som i Sverige när en invandrarmorsa med 2 barn får ut 23 000 rent i månaden - Hon har alltså ingen anledning till att jobba.

    För att svara på din fråga, Sveriges gränser har alltid varit vidöppna, har bara varit extremt svårt att ta sig hit, nu har dem lättat på Europa och flyktingar kommer hit enkelt.

    Folk verkar även tro att det är flyktingar från Syrien som kommer hit, det är 90% ekonomiska flyktingar som tar sig till Sverige, för att leva på bidrag.
    De kommer från hela världen, främst Turkiet och Afghanistan, Syrien är en minoritet av de som kommer hit.

    Kolla varsomhelst, youtube, finns säkert 20 videos när "flyktingar" klagar på mat, klagar på hus, klagar på att staden de fått boende iblivit för liten.
    Det är ekonomiska lyxflyktingar, som får höra av människosmugglare att Sverige har ALLT, finns tom bilder dem får där det står att de får "En ny bil, en svensk blond tjej, och en lägenhet".

    När de sedan kommer hit och ser att vi inte har ett skit kvar blir de upprörda.
  • Anonym (147)
    Anonym (Ni är världens undergång) skrev 2015-11-17 21:55:33 följande:

    IS världsbild är att muslimer inte kan samexistera med resten. Enligt EXPERTER och journalisten som fått vara is gisslan i nästan ett år så är det RASISMEN och fördomar som IS vill se. Det är det dem brinner för. De vill att rasism ska spridas så folk hatar muslimer, och så att de får se hur rätt de har. Fler kommer känna sig utsatta och utstötta,  och kanske vänder de sig då till IS.

    Vill du att världen ska gå under? Tänk dig för när du propagerar istället. För det du gör, är att du bidrar till fördomar. Dem vill inte se en enighet. De vill inte se solidaritet. Låt oss då ge dem solidaritet.

    Det är rasister som har bidragit till mest skada i Sverige. Och det är ni som ansvarar för världens undergång. 


    Ditt resonemang är skevt på så många plan att det är skrattretande.
    Först och främst, du hävdar att det är ISIS som är problemet men samtidigt vill du lägga ansvaret på rasistiska svenskar? Ok väldigt logiskt... En annan lustig sak är att du överhuvudtaget drar in rasism i en tråd som handlar om att invandringen kostar samhället alldeles för stora resurser. Säg mig, var det pga okunskap eller för att du har ett så begränsat ordförråd du kände dig tvungen att dra den gamla rasistklyschan istället för att bemöta TS påståenden?
  • Anonym (147)
    Anonym (less) skrev 2015-11-18 00:03:12 följande:
    Jag är så less på att skulden ge till de båtflyktingar som vi har fått hit. Det är banne mig inte deras fel att vi har bostadsbrist, att sjukvården har havererat och att hela Sverige ser ut att gå på halvfart!

    För Malmös del så har det pågått under väldigt många år. Minst de senaste 10 åren. Så sluta skylla på de syrianer som söker skydd här.
    Skulden ligger inte på dem utan på vår regering och framförallt vår statsminister som så grovt har misskött sitt ämbete. Dock om du vill hävda att flyktingarna inte har bidragit till en ännu mycket mer ansträngd situation för vårt samhälle så tror jag inte vi kan komma längre i den här diskussionen.
  • Anonym (147)
    Anonym (Snabb lösning) skrev 2015-11-18 23:55:51 följande:

    Ts med hejaklack.....ni har rätt, det är kört för Sverige.

    Skynda er att fly.....så kan vi andra ställa iordning kaoset ni skapat


    Tack för ett väldigt gott skratt.
    Det kaos som råder i landet har ni skapat så bra helt på egen hand.
Svar på tråden Invandringen - sveriges undergång