• Anonym (Refugeess)

    Invandringen - sveriges undergång

    Som rubriken lyder anser jag att invandringen är överstyr.
    Är trött på PK-maffian som kallar alla för rasister/nazister så fort man kritiserar invandringen, vi tar emot 1/7 av alla flyktingar i Europa, MEST per capita i hela europa.
    Nu är det stopp, vi såg vad som hände i Paris och det kommer säkerligen hända i Sverige inom kort också.
    Invandrarna som kommer kostar miljarder kronor, fortsätter detta så kan vi glömma saker som gratis sjukvård etc.
    Det ljugs KONSTANT i media om hur mycket invandringen kostar, hur många som kommer i jobb, hur många högutbildade som kommer, allt för att få invandringen att se positiv ut, vilket är långt från sant.
    Och PK maffian, ni som förespråkar högre invandring, varför flyttar ni inte till Rinkeby, Tensta, Husby i Stockholm? Eller rosengård i Malmö?
    Billigare hyra, där får ni se mer av mångkulturen ni röstat fram, för det är där invandrarna hamnar. 
    Det borde som sagt inte vara något problem för er eftersom ni tycker man ska öka invandringen etc.
    Avslutar med ett klipp jag tycker alla borde ta sig tid att kolla igenom, en kille från Iran som i stort sett bara läser upp fakta och statistik (med källor) om invandringens kostnader och konsekvenser, låt diskussionen börja.
    Varför ska vi ha mer invandring?



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-17 20:22
    förtydligande
  • Svar på tråden Invandringen - sveriges undergång
  • Anonym (Refugeess)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-11-20 10:24:29 följande:
    Jag är glad att jag har en universitetsutbildning som var gratis. Det dröjer inte länge förrän det kommer att börja kosta. Det har pratats om detta tidigare och det här blir väl droppen.

    Jag är beroende av kostsam medicin. Tack vare den kan jag jobba heltid. Hur blir det med den om staten måste skära i sjukvårdsbudgeten? Ska jag lida och vara sjukskriven eller lägga hela min lön på medicinen?
    Så är det, hela välfärden kommer kollapsa, skolan, sjukvården, allt kommer kosta.

    Men som vänstern säger, det är bara att höja skatten.
    Redan nu så har de börjat prata om att höja skatten extra för höginkomsttagare (över 50 000/månaden) utöver den redan extra skatten för dem.

    Ingen med utbildning kommer vilja bo kvar i Sverige, varför ska man då utbilda sig?
    Jobba och få lika låg lön som en städare? (Inte för att det är fel att vara städare men ni fattar vad jag menar).

    Jag tror inte ni förstår hur mycket invandringen kostar, ALLA ska ha bidrag, generösa bidrag, boende, mat.
    200 000 st ska ha det, bara i år.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Refugeess) skrev 2015-11-20 10:38:38 följande:
    Så är det, hela välfärden kommer kollapsa, skolan, sjukvården, allt kommer kosta.

    Men som vänstern säger, det är bara att höja skatten.
    Redan nu så har de börjat prata om att höja skatten extra för höginkomsttagare (över 50 000/månaden) utöver den redan extra skatten för dem.

    Ingen med utbildning kommer vilja bo kvar i Sverige, varför ska man då utbilda sig?
    Jobba och få lika låg lön som en städare? (Inte för att det är fel att vara städare men ni fattar vad jag menar).

    Jag tror inte ni förstår hur mycket invandringen kostar, ALLA ska ha bidrag, generösa bidrag, boende, mat.
    200 000 st ska ha det, bara i år.
    Först gå en dyr utbildning och sedan jobba och betala hälften i skatt. Nej, ingen höjdare. På grund av min sjukdom kan jag inte flytta på mig tyvärr.

    Och för att förekomma de som är snabba på att skrika "ja men då blir ju du invandrare ju". Ja, om jag flyttar till ett annat land blir jag invandrare, men jag skulle aldrig flytta till ett annat land utan att ha jobb och bostad först så det är inte samma sak.
  • Nerfherder
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-11-20 10:43:42 följande:

    Först gå en dyr utbildning och sedan jobba och betala hälften i skatt. Nej, ingen höjdare. På grund av min sjukdom kan jag inte flytta på mig tyvärr.

    Och för att förekomma de som är snabba på att skrika "ja men då blir ju du invandrare ju". Ja, om jag flyttar till ett annat land blir jag invandrare, men jag skulle aldrig flytta till ett annat land utan att ha jobb och bostad först så det är inte samma sak.


    Men hur kan du få ett jobb med din sjukdom?
  • KillBill
    Anonym (Refugeess) skrev 2015-11-20 08:56:24 följande:
    Du länkar en artikel från 2013, två år gammal.

    Sluta hyckla haha, i alla andra artiklar/debatter där man läser om invandring görs exakt samma sak, hur mycket man tjänar på invandrarna i längden osvosv, man hör aldrig ett enda negativt ord om invandring.
    Så fort någon vågar kritisera invandringen kommer PK-maffian och hänger ut denne som rasist/fascist.

    Men alltså spelar egentligen ingen roll vad för siffror man tar fram, integrationen har misslyckats, kolla på alla förorter, varför skulle det bli annorlunda nu?
    Vi tar in mer än 10x fler människor (mestadels unga män) och har ingen plan för dem, de har förfan inte ens bostad?

    Så hör man Sjöstedt prata som om alla som inte förespråkar öppna gränser är rasister haha. Då tycker jag att han och hans ungar ska bosätta sig i rinkeby och gå i tenstaskolan, där är riktig mångkultur, där är de flesta invandrarna.
    INTE på Östermalm.
    .
    Vad spelar det för roll att en artikel som  beskriver hur Tino Sanandji arbetar är två år gammal? Tino har knappast ändrat sitt sätt att arbeta.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Refugeess)
    KillBill skrev 2015-11-20 11:00:20 följande:
    Vad spelar det för roll att en artikel som  beskriver hur Tino Sanandji arbetar är två år gammal? Tino har knappast ändrat sitt sätt att arbeta.
    Skillnaden är att det har kommit in ca 300 000 mer människor, du kanske inte tycker det spelar någon roll?

    Och snälla, till alla som säger att de så kallade "flyktingarna" vill åka hem när direkt när det får chansen, tror ni verkligen de hade åkt så långt som till Sverige då?
    Använd hjärnan, vi är typ sista "säkra" landet förutom Finland.

    Och varför kommer ingen till andra europeiska länder förutom Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland?
    VI HAR HÖGST BIDRAG.
    Egentligen skiter jag i vad Tino säger, räcker med att tänka och använda hjärnan själv så fattar man att något är fel.

    Kolla den här videon, säg ärligt, tror du verkligen att det är människor som flyr från krig och elände? 
    DET ÄR MÄNNISKOR SOM VILL UTNYTTJA SYSTEMET OCH FÅ GRATIS BIDRAG, folk tror att det är folk från krig, men 90% är folk som vill få bidrag och leva "lyxliv" jämfört med hemlandet.



  • Anonym (Hmmm)
    Nerfherder skrev 2015-11-20 10:56:17 följande:
    Men hur kan du få ett jobb med din sjukdom?
    Eh... jag har ju ett jobb nu. Jag kan ju jobba med samma saker.
  • Nerfherder
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-11-20 11:13:55 följande:

    Eh... jag har ju ett jobb nu. Jag kan ju jobba med samma saker.


    Det är inte helt säkert, se hur det ser ut i sverige. Invandrare som har gedigen utbildning och jobbat som läkare får inte jobb som läkare, utan måte jobba som städare tex. Om du dessutom har en sjukdomsbild blir det inte lättare.
  • Anonym (Hmmm)
    Nerfherder skrev 2015-11-20 11:18:47 följande:
    Det är inte helt säkert, se hur det ser ut i sverige. Invandrare som har gedigen utbildning och jobbat som läkare får inte jobb som läkare, utan måte jobba som städare tex. Om du dessutom har en sjukdomsbild blir det inte lättare.
    Jag tror att det skulle gå hyfsat lätt att få jobb i ett land med liknande kultur och ett språk jag kan. USA, Kanada kan vara lämpliga till exempel. Norge kan också gå bra.

    Jag gick en kurs en gång där det också gick en duktig civilingenjör från Bosnien (efter kriget där). Han kunde inte göra sig förstådd på svenska över huvud taget och kunde inte engelska heller (jag tror inte att han fick ut så mycket av kursen med andra ord). Han var glad och trevlig men det hjälpte ju knappast.

  • Anonym (Refugeess)
    Nerfherder skrev 2015-11-20 11:18:47 följande:
    Det är inte helt säkert, se hur det ser ut i sverige. Invandrare som har gedigen utbildning och jobbat som läkare får inte jobb som läkare, utan måte jobba som städare tex. Om du dessutom har en sjukdomsbild blir det inte lättare.
    Kan ju bero på att det är svårt att ha en läkare som varken pratar Svenska eller Engelska.

    Kan även bero på att många länder har en skitutbildning för att bli läkare jämfört med Sverige, använd hjärnan först, skriv sen.
  • Nerfherder
    Anonym (Refugeess) skrev 2015-11-20 11:24:17 följande:

    Kan ju bero på att det är svårt att ha en läkare som varken pratar Svenska eller Engelska.

    Kan även bero på att många länder har en skitutbildning för att bli läkare jämfört med Sverige, använd hjärnan först, skriv sen.


    Jasså, vilka länder då tex.
Svar på tråden Invandringen - sveriges undergång