• Anonym (Refugeess)

    Invandringen - sveriges undergång

    Som rubriken lyder anser jag att invandringen är överstyr.
    Är trött på PK-maffian som kallar alla för rasister/nazister så fort man kritiserar invandringen, vi tar emot 1/7 av alla flyktingar i Europa, MEST per capita i hela europa.
    Nu är det stopp, vi såg vad som hände i Paris och det kommer säkerligen hända i Sverige inom kort också.
    Invandrarna som kommer kostar miljarder kronor, fortsätter detta så kan vi glömma saker som gratis sjukvård etc.
    Det ljugs KONSTANT i media om hur mycket invandringen kostar, hur många som kommer i jobb, hur många högutbildade som kommer, allt för att få invandringen att se positiv ut, vilket är långt från sant.
    Och PK maffian, ni som förespråkar högre invandring, varför flyttar ni inte till Rinkeby, Tensta, Husby i Stockholm? Eller rosengård i Malmö?
    Billigare hyra, där får ni se mer av mångkulturen ni röstat fram, för det är där invandrarna hamnar. 
    Det borde som sagt inte vara något problem för er eftersom ni tycker man ska öka invandringen etc.
    Avslutar med ett klipp jag tycker alla borde ta sig tid att kolla igenom, en kille från Iran som i stort sett bara läser upp fakta och statistik (med källor) om invandringens kostnader och konsekvenser, låt diskussionen börja.
    Varför ska vi ha mer invandring?



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-17 20:22
    förtydligande
  • Svar på tråden Invandringen - sveriges undergång
  • Anonym (Visste väl det)
    Nerfherder skrev 2015-11-25 09:13:40 följande:

    Du förstår väl ändå att folkjag förstår detvjhar olika åsikter?


    jag förstår det ja, fast du verkar inte förstå /acceptera det eftersom du anmält varenda kommentar jag skrivit om mina åsikter..
  • Nerfherder
    Anonym (Visste väl det) skrev 2015-11-25 09:26:11 följande:

    jag förstår det ja, fast du verkar inte förstå /acceptera det eftersom du anmält varenda kommentar jag skrivit om mina åsikter..


    Fast det har jag inte gjort...

    Kan du acceptera att jag inte håller med dig, alls, och ändå hålla dig till reglerna?
  • Anonym (Visste väl det)
    Nerfherder skrev 2015-11-25 09:30:55 följande:

    Fast det har jag inte gjort...

    Kan du acceptera att jag inte håller med dig, alls, och ändå hålla dig till reglerna?


    Varför förnekar du det när jag vet att du gjorde det? och om jag inte skulle acceptera det så skulle väl jag också anmäla dina kommentarer precis som du gjorde, vilket jag inte gjort.
  • Nerfherder
    Anonym (Visste väl det) skrev 2015-11-25 09:46:00 följande:

    Varför förnekar du det när jag vet att du gjorde det? och om jag inte skulle acceptera det så skulle väl jag också anmäla dina kommentarer precis som du gjorde, vilket jag inte gjort.


    Är du moderator? Annars skulle du omöjligt kunna veta det.
  • Anonym (etablering?)

    Familjeliv är tyvärr ett av de sämst modererade diskussionsforumen som finns. Tjafs som ovan får vettigt folk att lämna tråden. Och hela siten.

  • Nerfherder
    Anonym (etablering?) skrev 2015-11-25 09:58:04 följande:

    Familjeliv är tyvärr ett av de sämst modererade diskussionsforumen som finns. Tjafs som ovan får vettigt folk att lämna tråden. Och hela siten.


    Hej då
  • Anonym (Refugeess)
    KillBill skrev 2015-11-20 12:12:48 följande:
    Varifrån har du fått uppgiften om att sysselsättningsgraden bland utrikes födda skulle vara 51%? Totalt sett för alla utrikes födda är 66,7% och den ska jämföras med motsvarande siffra för alla inrikes föda som är 83,4%.

    www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Integration/Sysselsattningsgrad-efter-vistelsetid/
    För att man räknar in hittepåjobb som sysselsättning.

    Alltså att gå och måla på samma staket varje dag räknas som sysselsättning. 

    Även långtidssjukskriven räknas som sysselsättning.

    Jobbar man så lite som 1 timme i veckan räknas det som sysselsättning, allt för att få statistiken att se bättre ut.
  • Anonym (Refugeess)

    Ni som säger att invandringen/integrationen har fungerat, åk ensam en sen lördagkväll till tensta/rinkeby/rosengård i kostym och vandra runt där i några timmar, gör det.

    Varför skulle det bli annorlunda nu? När vi tar in 10x mer människor utan någon annan/ny plan för integrationen? Kommer sluta i katastrof.

    En snabb överslagsräkning, en invandrare kostar (efter att han satt foten i Sverige) ca 500kr/dagen.

    Det kom 2000 invandrare per dag ettag, det är 1 miljon per dag, som ökar varje dag.

    Om det nu kommer 200 000 invandrare i år, kommer det kosta.
    200 000 x 500 = 1 000 000 00 / dygn, PER DYGN, FATTAR NI?
    Det är inte en engångskostnad, det kommer ticka på, VARJE DAG.

    Detta är också bara början, alla som kommer hit behöver bostäder, miljonprogram kommer behöva byggas, även det kommer kosta hur mycket som helst.

    Samtidigt bor svenska killar och tjejer hemma med föräldrarna när de är 27 år gamla.

    Ni som förespråkar denna politik kommer bli varse vad ni ställt till med i framtiden, när välfärden kollapsar.

    Vill återigen påpeka att jag inte är rasist, jag läser bara upp fakta.
    (Vänsternissar och miljöpartister verkar inte ha någon som helst verklighetsförankring). 

    Jag vill inte ens rösta på SD då jag är övertygad om att det finns rasister i partiet (vilket det visserligen gör i alla partier då ingen politiker/deras ungar bor i mångkulturella områden).

    Men SD är fan det enda valet, det självklara valet, kanske är för sent redan nu, men jag vägrar rösta på något annat parti som fortsätter denna galenskap.

  • Anonym (Hmmm)

    MSB, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, ger en dyster bild:

    ------------------------------------


    Personalen är hårt ansträngd i flera län. Massor med sjukskrivningar och hög personalomsättning. Kommunerna tvingas göra omprioriteringar inom socialtjänsten och att vissa ärenden trängs ut. I de flesta län råder det brist på kvalificerad personal. Flera län påpekar att lagstadgade krav inte längre kan uppfyllas och att rättsäkerheten därför är hotad. Den senaste veckan har flera Lex-Sarah anmält sig.


    Personalbrist i skolan och påverkad undervisning, Svårt att planera för undervisningen då privata boenden öppnas i kommunerna utan förvarning.  Det finns farhågor om försämrad kvalitet i undervisningen på sikt. I ett län konstateras att kvaliteten i undervisningen redan idag försämrats för andra barn och i synnerhet för dem med särskilda behov.


    Flera verksamheter inom hälso- och sjukvården påverkas av den aktuella situationen. Många länsstyrelser nämner en ökad belastning inom infektions- och smittskydd. Även belastningen på provanalyser och laboratorieverksamhet är påverkad. Flyktingarna är i stort behov av vård. Omfördelning av personal har på några ställen gjorts utifrån de behov som finns och som uppstår, men det framkommer från rapporteringen att detta riskerar tränga bort annan verksamhet. Ett län anger att hälso- och sjukvårdspersonal börjar bli utarbetad.

    ------------------------------------

    Detta är en sammanfattning. Hela rapporten finns här:
    www.msb.se/sv/Om-MSB/Nyheter-och-press/Nyheter/Nyheter-fran-MSB/Nationell-lagesbild-vecka-48/

    Och detta är de problem som finns NU. Migranterna fortsätter ju komma.

  • Anonym (Tisdag)

    De tre musketörerna språkrören Stefan Löfven, Åsa Romson och Gustav Fridolin bildar regeringen och man kan bli orolig för mindre. Systemkollaps, vi är i nöd några ord som nämnts Sverige är helt enkelt i en svår kris den största krisen i modern tid. Kostnaderna är enorma.

    De kommande fyra åren 270 miljarder till migrationsverket och dem kostnaderna är bra toppen på ett isberg. 190000 flyktingar bara i år. kommer att bli en skyhög arbetslöshet och en massa bidragsprojekt.

    När flyktingar/invandrare kommer in i budgeten efter ca 24 månader blir kostnaden 70 000 kr varje år de betalar mindre i skatt än de får i bidrag.

    Kassan blir tom och utbildning,sjukvård,äldrevård,skola,polis alla blir drabbade det är en en kris som växer.

    Det har varit två uppgörelser för att minska flyktingströmmen men ingen av de två uppgörelser har påverkat det stora flyktingtrycket Sverige står för. 

    I Agenda svt säger Gustav Fridolin att att det räcker med åtstramningar och att Sverige nu ska rikta in sig på att bygga upp en kapacitet så att vi kan klara flyktingmottagande på dessa nivåer. Denna regering för en politik helt olik de andra nordiska länderna som mer satsar i närområden och olikt de andra EU-länder och tänker på sitt egna lands ekonomi och folkets röster.

    Innan flyktingtrycket minskar kraftig så kommer det att ta tid och det är vad miljöpartiet vill och har lyckas med och Stefan Löfven står helt handlingsförlamad. Som sagt Stefan Löfven låter mer som en miljöpartist än en socialdemokrat frågan är hur länge de egna inom S godtar detta rävspel?. Sverige befinner sig i den största krisen i modern tid, och det här är bara början kostnaderna försvinner inte, problemen går inte längre att sopa under mattan.

    Batra och moderaterna har konkreta förslag som minskar flyktingströmmen betydligt, finns inga andra förslag som gäller. Att komma med halvdana förslag som man kommer överens om och som inte minskar flyktingströmmen kraftigt fungerar inte längre, de godtas inte av majoriteten av väljarna helt enkelt.

    Majoriteten av svenska folket känner sig överkörda av regeringen.

Svar på tråden Invandringen - sveriges undergång