• Grodkvinnan

    GRAVID?!

    Hej!

    Jag ska ha min mens om 5 dagar, jag tog test idag och jag tycker mig kunna se ett svaaagt streck.

    Snälla säg att jag inte är den enda som kan se.

    Kolla via mobilen, syns knappt på datorn.

  • Svar på tråden GRAVID?!
  • Grodkvinnan

    Jag är tjatig.

    Mn tog ett till, jag fick ett svagt streck IGEN.

    3 har svagt streck utav 4, alla kan väl inte vara spökstreck?

    Kan det vara som så att jag har lite hormoner ännu eller något?

  • Fsake

    Jag fick svaga streck från bim-4 som bara blev starkare. Så du kan absolut vara gravid. Ta ett test imorn bitti och se om det blivit starkare. Håller tummarna!

  • gruvan

    Som sagt, du kan mycket väl vara gravid trots svaga streck, spökstreck och negativa test. Du är fortfarande inte på bim så är du gravid har mängden hcg inte blivit så hög än. Jag har för mig att mängden hcg fördubblas på två dagar. Jag har varit gravid tre gånger, en av gångerna fick jag ett extremt svagt streck på bim-2 som inte ens sambon såg. Två dagar senare, alltså på bim, var strecket lite lite starkare så sambon såg det men var ändå skeptisk till om det verkligen var ett streck. De andra två graviditeterna har det där extremt svaga strecket synts först på bim. Så om jag var du skulle jag vänta till bim med att testa mer. Köp då ett digitalt och testa på morgonen så lär du få klara besked. Så slipper du hoppet som går upp och ner för varje test du tar för det är ju det som är det riktigt jobbiga när man testar. Jag håller tummarna för att du får ett tydligare streck då!

  • Grodkvinnan

    Åh jag hoppas verkligen, testade I morse men fortfarande svagt.

    Jag får vänta till bim innan jag tar det digitala, vet inte hur mycket pengar jag lagt på test nu.

    Är det möjligt att vara testmissbrukare haha, så svårt att hålla fingrarna i styr.

    Hoppas på positivt på bim!

  • Grodkvinnan

    Hej!

    Bim idag, ingen mens syns till.

    Tog ett test nu på kvällen, fick fram ett svagt streck redan innan 1 min.

    Men borde jag inte ha höga halter av hormoner nu om jag voree gravid.

    Bifogar bild lite senare :)

  • gruvan

    Det är det som är grejen. Man får inte särskilt starka streck ens på bim. Strecket syns men det dröjer ett tag till innan det blir riktigt starkt. Men tar du ett digitalt lär du få 1-2 veckor nu om du sett ett streck. Men ta det på morgonen för säkerhets skull. :)

  • fkh

    [quote=76052672][quote-nick]Grodkvinnan skrev 2015-11-27 16:20:00 följande:[/quote-nick][/quote]

    Personligen ser jag fortfarande ingenting tyvärr. Hade ändå satsat på ett digitalt om några dagar ifall du vill veta säkert. Kan ju vara så att du hade ägglossning senare än du tror men skulle du haft mens idag så borde du nog sett mer av ett streck..

  • Bjoork
    Grodkvinnan skrev 2015-11-27 16:20:00 följande:


    Spökstreck tycker jag, beklagar! :/
Svar på tråden GRAVID?!