• SSK13

    Efter MA/MF -> ÄL -> BIM -> Plus

    Hej!

    Här kan alla som nyligen fått MF/MA vara med som försöker hitta sin ÄL igen, för att sedan få ett BIM och förhoppningsvis ett plus!

    Skriv kortfattat i vilken fas du är i :)

    Själv fick jag MF/MA den 17/11 i vecka 7+5. Graviditeten stannade i vecka 5. Blödde i 14 dagar (tog slut idag). Negativt graviditetstest 29/11.

    Testar nu med ÄL-stickor varje dag för att hitta ÄL.

  • Svar på tråden Efter MA/MF -> ÄL -> BIM -> Plus
  • SSK13
    frestelsen skrev 2015-12-01 14:03:10 följande:

    Här vill jag va med! MA 4 nov var i v. 9 typ

    Igångsatt med cytotec och blödning 2 veckor. Sen hade jag en vecka uppehåll o så börja den förbannade blödning igen. Åkte in i fredags o då sa hon att det kanske va lite kvar.. cytotec igen o blöder o blöder.. känns som de aldrig kommer ta slut. Svagt positivt gravtest efter 4 v.. neg äl test.. låg temp.. vill ha äl nu o sluta blöda!!!!


    Usch ja det förbaskade blödandet! Jag var lycklig över att mitt slutat men det kom lik förbaskat lite blod när jag gick på toaletten sist. Fan! Blir så besviken.

    Vilka sorts gravtest tar du? Jag upptäckte att jag gjort fel, vet inte om det kommer att påverka resultatet. Har bara haft provet i urinen i fem sekunder men det skulle visst vara i femton sekunder. Så får testa imorgon igen och hoppas på det bästa.

    Jag tror vi har chans till ÄL i december. Ska du testa gravtest tills de är negativa och sen börja med ÄL eller kör du båda samtidigt?

    Jag börjar känna mig löjlig, har ett lager med tester nu. Men det känns lite roligare att ta ett test om dagen än att bara gå och vänta.
  • frestelsen
    SSK13 skrev 2015-12-01 16:58:16 följande:

    Usch ja det förbaskade blödandet! Jag var lycklig över att mitt slutat men det kom lik förbaskat lite blod när jag gick på toaletten sist. Fan! Blir så besviken.

    Vilka sorts gravtest tar du? Jag upptäckte att jag gjort fel, vet inte om det kommer att påverka resultatet. Har bara haft provet i urinen i fem sekunder men det skulle visst vara i femton sekunder. Så får testa imorgon igen och hoppas på det bästa.

    Jag tror vi har chans till ÄL i december. Ska du testa gravtest tills de är negativa och sen börja med ÄL eller kör du båda samtidigt?

    Jag börjar känna mig löjlig, har ett lager med tester nu. Men det känns lite roligare att ta ett test om dagen än att bara gå och vänta.


    Jag har testlagrets, o något som mäter från 10hcg. Sen har äntligen mina rfsu blivit negativta så bör va under 10 hcg nu iaf. Jag mäter med båda o tempar för jag har hört att äl kan ske om hcg är under 50.

    Men tror inte äl kommer igång så länge jag blöder..

    Så hoppas iaf på äl i dec med.
  • SSK13
    frestelsen skrev 2015-12-01 17:18:16 följande:

    Jag har testlagrets, o något som mäter från 10hcg. Sen har äntligen mina rfsu blivit negativta så bör va under 10 hcg nu iaf. Jag mäter med båda o tempar för jag har hört att äl kan ske om hcg är under 50.

    Men tror inte äl kommer igång så länge jag blöder..

    Så hoppas iaf på äl i dec med.


    Då kan ju gravtesten vara positiva och att man får ÄL. det är ju positivt! :)

    Vad fick du för rekommendation, att vänta en mens eller att du kunde köra igång direkt?

    Min läkare sa "man brukar rekommendera att en mens kommer innan man börjar försöka". Blev lite störd över det då det inte ska spela någon roll.
  • frestelsen

    Så här ser gravtestet ut idag. Jag trodde jag hade slutat blöda men så hosta jag till o ut kom massa blod o värsta klumpen.. eeeeuuu va typ en lever som kom ut fast smalare. Måste vart rester, så hoppas allt är ute nu o blödningen slutar

  • Alva75
    frestelsen skrev 2015-12-02 09:17:46 följande:

    Så här ser gravtestet ut idag. Jag trodde jag hade slutat blöda men så hosta jag till o ut kom massa blod o värsta klumpen.. eeeeuuu va typ en lever som kom ut fast smalare. Måste vart rester, så hoppas allt är ute nu o blödningen slutar


    Hoppas det va det sista som kom ut för dig nu , min kropp lurades oxå några ggr då jag trodde blöd va över men sen satte fart igen ..
  • SSK13
    frestelsen skrev 2015-12-02 09:17:46 följande:

    Så här ser gravtestet ut idag. Jag trodde jag hade slutat blöda men så hosta jag till o ut kom massa blod o värsta klumpen.. eeeeuuu va typ en lever som kom ut fast smalare. Måste vart rester, så hoppas allt är ute nu o blödningen slutar


    Åh sä störigt att allt inte vara kunde kommit it direkt! Förstår verkligen att det suger. Jag tycker mina blodblandade flytningar är sjukt störiga. Har inte gått en dag utan att det ska vara något som kommer ut.
  • frestelsen
    SSK13 skrev 2015-12-02 11:09:13 följande:

    Åh sä störigt att allt inte vara kunde kommit it direkt! Förstår verkligen att det suger. Jag tycker mina blodblandade flytningar är sjukt störiga. Har inte gått en dag utan att det ska vara något som kommer ut.


    Jo visst är det.. hur ser äl testen ut? Ökat, minskat?
  • SSK13
    frestelsen skrev 2015-12-02 11:13:48 följande:

    Jo visst är det.. hur ser äl testen ut? Ökat, minskat?


    Hade jag inte testat med ÄL-stickor hade jag trott att jag hade ägglossning nu. Har molande värk över äggstockarna, började igårkväll. Har fortf lite över ena sidan. Det har jag alltid tolkat som ÄL-symtom och förut har det stämt också. Skulle jag räkna missfallet som mensens första dag skulle jag haft ÄL igår.

    Men både cb digital och billiga stickor visar noll tillstymmelse till ÄL. Antar att man kan få molande värk utan ÄL också då men "tur" jag kollar med stickor annars hade jag bara Haft sex nu kanske och inväntat BIM fast jag inte ens haft ÄL.
  • frestelsen
    SSK13 skrev 2015-12-02 11:18:16 följande:

    Hade jag inte testat med ÄL-stickor hade jag trott att jag hade ägglossning nu. Har molande värk över äggstockarna, började igårkväll. Har fortf lite över ena sidan. Det har jag alltid tolkat som ÄL-symtom och förut har det stämt också. Skulle jag räkna missfallet som mensens första dag skulle jag haft ÄL igår.

    Men både cb digital och billiga stickor visar noll tillstymmelse till ÄL. Antar att man kan få molande värk utan ÄL också då men "tur" jag kollar med stickor annars hade jag bara Haft sex nu kanske och inväntat BIM fast jag inte ens haft ÄL.


    Vanligt att äl uteblir efter ma. Sen kan ju mensen bli sen med. Vid ett tidigt mf brukar äl komma som det ska. Jag har med som molande i hela livmodern o äggstockarna. Men är nog bara livmodern o systemet som återställer sig efter ha förlorat en graviditet. Enligt min app ska jag ha bim på fre, men har ju blödning all the time.. men hoppas då att min kropp är klar med mitt o äl kommer om 2 v.

    När är din bim?
Svar på tråden Efter MA/MF -> ÄL -> BIM -> Plus