• ALSI

    Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?

    För att göra en lång historia kort:
    Efter upprepade missfall (två ofostriga och ett MA) blev vi gravida igen. Den här gången gick det vägen, men tyvärr slutade hjärtat på vår vackra son slå i vecka 30+0. Till veckan har vi återbesök, då får vi kanske veta vad som hände.

    Jag älskar min son och han kommer för alltid finnas med mig. Än så länge är sorgen så oerhört stark, men så är även längtan efter ett levande barn. Kroppen bara skriker efter en bebis att ta hand om och vi längtar till vi kan börja försöka skapa ett syskon till vår ängel. Finns det fler där ute som försöker skaffa syskon till sina änglar?

  • Svar på tråden Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?
  • skiz
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-01 09:49:17 följande:

    Men gu så skönt!! & så fint med semestern <3

    Jag har en jätte fin chef och kollegor. Dom är väldigt förstående och blev verkligen glada när jag kom tillbaka till jobbet. Vi kan prata med varandra och jag får prata om mina känslor när och om jag vill. Har en kollega vars lillebror dog i v.38. Har varit fint att prata med henne och höra att de ofta går till graven och att det pratas om lillebror som inte finns. Även om det gått flera år nu. Det känns fint, bra och så jag själv vill ha det i framtiden. Fördelen med skolan är att det inte är obligatoriskt att gå dit. Har jag en dålig dag är det okej att vara hemma. Har fina klasskamrater och vi hjälps åt. De stöttar när det blir jobbigt. Känns bra måste jag säga.


    Vad fint med din kollega, lillebror är med dom ändå! Verkligen så man vill ha det i framtiden - storasyster ska finnas med hos hela familjen!

    Skönt att du också dragit vinstlotten med chef och kollegor! Fast skulle vara väldigt underligt om man inte vart förstådd eller dylikt när man är med om något sånt här hemskt!

    Bra att du inte behöver närvara i skolan, utan kan arbeta hemifrån - måste underlättat väldigt mycket för dig!! :)

  • ALSI

    Idag var det ett svagt, svagt streck iaf! Men långt ifrån positivt... Imorrn vill jag få positivt för att stämma med mina beräkningar om cykellängd!

  • skiz
    ALSI skrev 2016-03-01 18:11:03 följande:

    Idag var det ett svagt, svagt streck iaf! Men långt ifrån positivt... Imorrn vill jag få positivt för att stämma med mina beräkningar om cykellängd!


    Men det är ju JÄTTEBRA!!!! :) Då händer det ju ngt iallafall!!! 
    Håller tummarna för stark streck idag, så dina egna beräkningar också stämmer :)
  • ALSI

    Starkare streck igår, men fortfarande inte positivt. Har mycket ägglossningssmärtor idag så hoppas på positivt ikväll och äl imorrn!! Nu ska det banne mig gå!

  • skiz
    ALSI skrev 2016-03-03 11:19:06 följande:

    Starkare streck igår, men fortfarande inte positivt. Har mycket ägglossningssmärtor idag så hoppas på positivt ikväll och äl imorrn!! Nu ska det banne mig gå!


    Känns som att det ska gå vägen denna gång :)
  • ALSI

    I torsdags var testet nästan positivt, igår svagare igen. Tempen ökade imorse. Hoppas det tyder på att jag faktiskt haft ÄL i alla fall! Trött på att ge kroppen tid att återhämta sig nu!

  • Kanelsnäckan

    Jag är gravid!! :) det digitala i morse sa gravid 2-3 (bim på tisdag enligt mig men verkar inte stämma) känns totalt overkligt!! Hoppas verkligen att där är något litet som får stanna :)

  • ALSI
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-06 07:13:31 följande:

    Jag är gravid!! :) det digitala i morse sa gravid 2-3 (bim på tisdag enligt mig men verkar inte stämma) känns totalt overkligt!! Hoppas verkligen att där är något litet som får stanna :)


    Woop woop! Stort grattis igen! Klart den (eller de, hihi) kommer stanna! Jag kom att tänka på, när hade du sista mens? Men visst hade du positivt ÄL förra söndagen? Så konstigt, men gravid är du och det är det viktiga! Nu är det jag kvar. Jag vill, vill vill!
  • ALSI

    Fick precis veta at en till från den grupp jag var med i på FL och FB förlorat sitt barn i magen :'( det ska inte gå till så här!

  • Kanelsnäckan

    Tack :) Första dagen på sista mensen var 2feb. Innan var mina cyklar 34 dagar dagar, kanske blivit kortare nu? Men bör haft Äl den 23 för 21 fick jag fast smilie på cb :) tror att du väldigt snart kommer skriva det samma här :) håller tummarna jätte hårt :)


    ALSI skrev 2016-03-06 09:30:47 följande:

    Woop woop! Stort grattis igen! Klart den (eller de, hihi) kommer stanna! Jag kom att tänka på, när hade du sista mens? Men visst hade du positivt ÄL förra söndagen? Så konstigt, men gravid är du och det är det viktiga! Nu är det jag kvar. Jag vill, vill vill!


Svar på tråden Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?