• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2016-09-22 16:28:33 följande:
    Hatar uttrycket "finansiera skattesänkningar".
    Som om alla pengar egentligen är statens och att sänka skatten är en utgiftspost.
    Ehm, det är det. Och det är det.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2016-09-22 16:42:58 följande:
    Ehm, det är det. Och det är det.
    Ehm, privat egendom är förstås stöld antar jag?

    Staten är en institution av stöld.

    Pengarna tillhör inte alls staten. Pengarna tillhör de individer som har intjänat dem genom fredlig och produktiv verksamhet. Stölden står istället att finna i det faktum att staten riktar sina vapen mot dessa individer och avkräver dem en summa pengar med våld eller hot om våld.
    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2016-09-22 16:52:51 följande:
    Ehm, privat egendom är förstås stöld antar jag?

    Staten är en institution av stöld.

    Pengarna tillhör inte alls staten. Pengarna tillhör de individer som har intjänat dem genom fredlig och produktiv verksamhet. Stölden står istället att finna i det faktum att staten riktar sina vapen mot dessa individer och avkräver dem en summa pengar med våld eller hot om våld.
    Hahaha, ojojoj, nej det är det verkligen inte. Staten är ett samarbetsorgan och en organisation för att vi ska kunna leva i harmoni. Om du föredrar statslösa samhällen rekommenderar jag dig varmt att åka till valfri krigszon, du kommer säkert ÄLSKA att leva utan en "ond", "tvingande" stat. Som för övrigt är det som försvarar ditt privata ägande - utan det hade första bästa mobb kunnat ta allt du äger och har, och lynchat dig som tack för visat motstånd.

    Vad gäller hot om våld, tala för dig själv. Jag betalar skatt och bidrar till det allmänna för att jag vet att det är det bästa sättet att skapa välstånd och välmående för så många som möjligt. Upplyst egenintresse, som någon kallade det.

    Jag har alltid undrat varför ni statsfobiker inte bara flyr till närmaste grotta i skogen. Det är det enda sättet ni någonsin kommer komma ifrån stater, skatter och "stöld".
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-09-22 16:52:51 följande:
    Ehm, privat egendom är förstås stöld antar jag?

    Staten är en institution av stöld.

    Pengarna tillhör inte alls staten. Pengarna tillhör de individer som har intjänat dem genom fredlig och produktiv verksamhet. Stölden står istället att finna i det faktum att staten riktar sina vapen mot dessa individer och avkräver dem en summa pengar med våld eller hot om våld.
    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
    Den synen på staten och samhällets gemensamma resurser brukar människor ha som vill skrota alla välfärdsystem, släppa vapen fria, legalisera narkotika och prostitution samt släppa invandringen helt fri.

    Tack och lov så är det relativt få människor som delar denna syn på samhället.
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2016-09-22 17:00:48 följande:
    Hahaha, ojojoj, nej det är det verkligen inte. Staten är ett samarbetsorgan och en organisation för att vi ska kunna leva i harmoni. Om du föredrar statslösa samhällen rekommenderar jag dig varmt att åka till valfri krigszon, du kommer säkert ÄLSKA att leva utan en "ond", "tvingande" stat. Som för övrigt är det som försvarar ditt privata ägande - utan det hade första bästa mobb kunnat ta allt du äger och har, och lynchat dig som tack för visat motstånd.

    Vad gäller hot om våld, tala för dig själv. Jag betalar skatt och bidrar till det allmänna för att jag vet att det är det bästa sättet att skapa välstånd och välmående för så många som möjligt. Upplyst egenintresse, som någon kallade det.

    Jag har alltid undrat varför ni statsfobiker inte bara flyr till närmaste grotta i skogen. Det är det enda sättet ni någonsin kommer komma ifrån stater, skatter och "stöld".
    KillBill skrev 2016-09-22 17:10:43 följande:
    Den synen på staten och samhällets gemensamma resurser brukar människor ha som vill skrota alla välfärdsystem, släppa vapen fria, legalisera narkotika och prostitution samt släppa invandringen helt fri.

    Tack och lov så är det relativt få människor som delar denna syn på samhället.
    Och in er värld vill ni att alla ska vara pedofiler? Kan ni inte lägga ner tramset. Går ju inte att föra en diskussion när ni klistrar på en åsikter som du sen angriper.
    Det står varje person fritt att i ett liberalt samhälle ge bort egendom eller ordna skyddsnät tillsammans med andra. Tvång och våld mot fredliga människor kan inte vara en princip för ett gott samhälle.
    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-09-22 17:28:21 följande:
    KillBill skrev 2016-09-22 17:10:43 följande:Den synen på staten och samhällets gemensamma resurser brukar människor ha som vill skrota alla välfärdsystem, släppa vapen fria, legalisera narkotika och prostitution samt släppa invandringen helt fri.

    Tack och lov så är det relativt få människor som delar denna syn på samhället.
    Och in er värld vill ni att alla ska vara pedofiler? Kan ni inte lägga ner tramset. Går ju inte att föra en diskussion när ni klistrar på en åsikter som du sen angriper.
    Det står varje person fritt att i ett liberalt samhälle ge bort egendom eller ordna skyddsnät tillsammans med andra. Tvång och våld mot fredliga människor kan inte vara en princip för ett gott samhälle.
    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
    Klistra på åsikter?
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2016-09-22 16:42:58 följande:
    Ehm, det är det. Och det är det.
    Nä, en minskad intäkt är inte en utgift.

    Om man inte anser att alla pengar egentligen är statens och att varje krona som går till individen därmed är en utgift för staten.

    Sakfrågan är en bra värdemätare på ens syn på individens roll i samhället.
  • Dorian Ertymexx
    Ascendere skrev 2016-09-22 20:03:12 följande:
    Är det bara jag, eller håller den här tråden på att spåra ur fullständigt?
    Nej, det är inte bara du.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2016-09-22 17:28:21 följande:
    Och in er värld vill ni att alla ska vara pedofiler Kan ni inte lägga ner tramset. Går ju inte att föra en diskussion när ni klistrar på en åsikter som du sen angriper.

    Det står varje person fritt att i ett liberalt samhälle ge bort egendom eller ordna skyddsnät tillsammans med andra. Tvång och våld mot fredliga människor kan inte vara en princip för ett gott samhälle.
    Så du menar att du inte skrev det jag citerade och svarade på? Någon som hackat ditt konto?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna