• Milla2016

    Vi som planerar äggdonation 2016

    Hej!

    Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

    Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

    Någon annan som är på gång eller planerar?

  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • Mooki

    Up: bra poäng, skulle vara fruktansvärt jobbigt att byta tråd från gravid till försöker! För min del behövs ingen separat gravidtråd, men om det blir en kommer jag som sagt delta i den också.

  • Milla2016

    Tack alla för era kommentarer o tankar kring olika trådar. Den här tråden har så fina medlemmar <3 Så glad att jag startade den.

    Vi kan ju göra så att vi fortsätter alla i denna tråd tills vidare, men blir det fler som ansluter o det är någon som tycker det är jobbigt att det skrivs om graviditeter så kan man ju dela upp den sen. Låter det OK?

  • Cejo77
    NinaCamilla skrev 2016-02-03 08:22:37 följande:

    Minus minus minus. Den 9 ggn lyckades vi inte igen. En gång har vi sett plus men utomkveds. Fattar inte varför toppen embryos fäster sig inte...


    Vet hur det känns...styrkekramar!

    Fick som sagt minus på vanligt cb test på TD. Men har nu gjort blodprov oxå, svar imorgon, men jag väntar mig inget plus..

    Tycker att det är bra med denna tråd där det finns både motgångar och medgångar : )

    Kram till er alla kämpar!
    "ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid "
  • längtar74

    Cejo - håller tummarna!

    Hörni vänner, en fråga inför behandling: har ni börjat ta extra tillskott av ngt slag innan behandlingsstart? Tänker på omega-3, E-vitamin etc. Vad, hur mycket, när?

  • NinaCamilla

    Cejo: Vi kämpar vidare. Jag med mitt 10 ggr och kanske lägger till neupogen (starka grejer). Serum tror ändå att vi lyckas nån gång men 10 gg med ÄD är väldig ovanligt. Första 4 ggr kan jag säga att embryokvaliten var inte toppen och inte heller medicineringen/livmoder (när vi körde Finland och AVA där). Nu har vi supporten men ingen plus - det är ju 50 -50 chans ändå.

    När tänkte du Cejo börja om? Serum kan påbörja redan på vid min blödningen nu men jag känner att det blir så snabbt. Jag är inte helt 100% men jag inte kan vänta heller eftersom jag har endometrios. Jag måste ha någon behandling under tiden när jag väntar.

    Bra med motgångar och medgångar! Skönt att så många har lyckats med denna tråd. Jag får väl hoppa till ÄD 2017 tråd om vi inte lyckas i år heller Vi ger inte upp än - det är säkert iaf. Jag började från ÄD i Finland 2013 tråd hahaha...

  • Mooki

    Cejo: håller tummarna för blodprovet.

    NinaCamilla: vilken kämpe du är! Hade så hoppats på 9:e gången gillt för dig. Nu håller jag tummarna för att det 10:e försöket går vägen.

  • Uptomeism
    längtar74 skrev 2016-02-04 16:09:37 följande:

    Cejo - håller tummarna!

    Hörni vänner, en fråga inför behandling: har ni börjat ta extra tillskott av ngt slag innan behandlingsstart? Tänker på omega-3, E-vitamin etc. Vad, hur mycket, när?


    Jag äter vanliga multivitaminer för gravida från Apoteket. Jag gjorde mitt första fet i mitten av november och då sade kliniken till att jag skulle börja direkt när vi bestämde det 3-4 veckor innan. Sedan slutade jag aldrig emellan eftersom jag ville göra ett snabbt andra försök.
  • ronon

    Stort varmt grattis till alla er som fått positiva resultat! Styrka och pepp till er som det inte gick lika bra för denna gång.

    Nu är jag äntligen på G. Efter att i höstas opererat bort ett jättestort myom (en godartad tumör) fick jag förbud för nya försök. Efter denna ofrivilliga paus fick jag igår äntligen klartecken ifrån läkaren att vi får börja med nya försök. Idag mailade jag Ava clinic. Vi har bestämt oss för att byta klinik och hoppas att detta ska gör susen så att vi lyckas.

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016