• Milla2016

    Vi som planerar äggdonation 2016

    Hej!

    Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

    Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

    Någon annan som är på gång eller planerar?

  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • Lillan15
    hoppfull2016 skrev 2016-05-10 13:01:05 följande:

    Hur har ni andra tänkt ang kub? Jag blir lite villrådig. Kub räknas på min ålder och inte donatorns så det blir ju lite missvisande? Man kanske hoppar över det när man gjort äggdonation? (det sa inte mvc iofs utan rådde till att göra det)


    Jag gjorde KUB, när jag gjorde ÄD. Det är donatorns ålder som räknas, inte min. Så vi fick bra resultat. Födde senare en frisk son på 3700 g.
  • Sara405

    Vill bara säga tack för att ni alla är så rara och försöker svara på alla mina frågor. Känns så bra att få lite input från verkligt folk när man känner sig så förvirrad och hur man ska göra och varvar internet efter svar. Tack!

  • Quinna73
    längtar74 skrev 2016-05-10 09:53:23 följande:

    Och får uppdatera igen. Fick precis mail från Penny: 9 embryon dom utvecklas fint så här långt. Skönt!!


    Åhh va spännande. Stort lycka till Glad
  • ronon

    Vid KUB test är det inte bara sannolikheten för Downs syndrom som man får reda på utan även för Trisomi 18 och Trisomi 13. Sannolikheten ökar för Downs syndrom och för Trisomi 18 med mammans ålder, men för risken för Trisomi 13 (som förutom utvecklingsstörning ofta också innebär missbildningar) har mammans ålder ingen betydelse.


    hoppfull2016 skrev 2016-05-10 13:01:05 följande:

    Hur har ni andra tänkt ang kub? Jag blir lite villrådig. Kub räknas på min ålder och inte donatorns så det blir ju lite missvisande? Man kanske hoppar över det när man gjort äggdonation? (det sa inte mvc iofs utan rådde till att göra det)


  • Quinna73

    Hej,

    Ni som är gravida, hur tidigt testade ni positivt? Testade ni med sticka eller Hcg blodprov?

    Har ju inte testdag förens på Måndag och då ska jag ta blodprov.

    Vet ju att medicinen ger symptomer men idag har jag varit illamående hela dagen. Hoppas ju att de är en positiv symptom....

  • TyckOmMig

    Har testat varje försök vilket är 3 gången för mig dag 8 och det har gett positivt utslag för mig men det är mycket tidigt-alla är olika bildar olika nivåer av HCG så pass tidigt.
    Beror ju också på om det är 3 eller 5 dagars.

  • Sthlmsthlm
    hoppfull2016 skrev 2016-05-04 16:25:08 följande:

    Hej!


    Här kommer ett långt inlägg om vår historia kring äggdonation. Jag har läst och följt denna tråden utan att delta aktivt men jag tänkte att det kanske är dags nu. Jag har själv lärt mig massor genom att läsa i forum och jag har känt tröst av att läsa andras berättelser och historia.


     


    Stort tack för att du tagit dig tid och skrivit detta. Känner spontant att detta är en klinik för mig! Vill ha mycket information om donatorn och vill helst ha en öppen. Den kombinationen verkar väldigt ovanlig. 
    Deras hemsida är lite sparsmakad. Har fått någon mer info/dokumentation du kan dela? Hur reste du dit? Via krakow?
  • MoM11

    emmm28, jag tar gärna emot tips om samarbetsvillig gyn i Göteborg. Jag har PMat dig.

  • Quinna73

    Hej,

    Jag har blivit ordinerad Aspirin 100 mg om det är så att jag är gravid. Detta vill dom att jag ska ta från dag 1. Någon som vet om de finns nått liknande som man kan ta. Har fått dom andra medicinerna utskrivna som jag skall ta men just den finns inte. Så behöver tipps och råd ifrån er.

  • MoM11

    Quinna73, du kan köpa Albyl Minor (barnalbyl) på apoteket, de är 250, många delar dem i 3 (vanlig dos är runt 80). Du kan ju annars dela dem i 2 och ta bort lite från varje halva.

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016