• okt_bebban

    BF Oktober 2016

    Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

  • Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Mattis89

    Hej på er tjejer :) idag går jag in i v.6 och oron är enorm för missfall då jag hade ett för 3mån sen i v.5 då dem även misstänkte utomkveds men kunde ej fastställa det.. Hormonerna hcg gick tillslut ner till noll och en månad senare vart jag gravid. Beräknad enligt appen 11okt, men ska bli kul att se hur mycket datumet ändras efter ul framöver. Vet någon när man kan gå och göra ett tidigt ul för att se om detta sitter rätt och även om ett litet hjärta tickar, så man kan pusts ut? Jag föredrar inte att göra vul av olika anledningar. Mvh Matilda

  • misslina
    Mattis89 skrev 2016-02-10 12:46:15 följande:

    Hej på er tjejer :) idag går jag in i v.6 och oron är enorm för missfall då jag hade ett för 3mån sen i v.5 då dem även misstänkte utomkveds men kunde ej fastställa det.. Hormonerna hcg gick tillslut ner till noll och en månad senare vart jag gravid. Beräknad enligt appen 11okt, men ska bli kul att se hur mycket datumet ändras efter ul framöver. Vet någon när man kan gå och göra ett tidigt ul för att se om detta sitter rätt och även om ett litet hjärta tickar, så man kan pusts ut? Jag föredrar inte att göra vul av olika anledningar. Mvh Matilda


    Hej

    Det är för tidigt för ett ul tyvärr utan ska för att dom ska kunna se något såhär tidigt så är det ett vul. Vet faktiskt inte vilken vecka man tidigast kan göra ett vanligt ul.
  • skruttan1988
    Mattis89 skrev 2016-02-10 12:46:15 följande:

    Hej på er tjejer :) idag går jag in i v.6 och oron är enorm för missfall då jag hade ett för 3mån sen i v.5 då dem även misstänkte utomkveds men kunde ej fastställa det.. Hormonerna hcg gick tillslut ner till noll och en månad senare vart jag gravid. Beräknad enligt appen 11okt, men ska bli kul att se hur mycket datumet ändras efter ul framöver. Vet någon när man kan gå och göra ett tidigt ul för att se om detta sitter rätt och även om ett litet hjärta tickar, så man kan pusts ut? Jag föredrar inte att göra vul av olika anledningar. Mvh Matilda


    V10-12 borde funka. Men enklast är nog att kolla med bm :)
  • Finurligafiluren
    skruttan1988 skrev 2016-02-10 12:53:13 följande:

    V10-12 borde funka. Men enklast är nog att kolla med bm :)


    Jag gjorde tidigt ultraljud i v 9 förra graviditeten hjärtat slog då!
  • emelieB
    Finurligafiluren skrev 2016-02-10 13:09:17 följande:
    Jag gjorde tidigt ultraljud i v 9 förra graviditeten hjärtat slog då!
    Jag gjorde oxå vanligt ul i v 9+5 förra grav :)
  • Inafinas

    Idag är jag i v 6 ( 5+1)

    Har inte märkt av så mycket förutom spända bröst, lite hugg i höger äggstock trötthet och huvudvärk.

    Men igår kväll fick jag enorma kramper i nedre delen av magen..låg dubbelvikt och hade så jäkla ont.

    Ringde mvc idag och hon sa att det är normalt så blev lite lugn iaf...har ni märkt av mkt av graviditeten?

    Sen undrar jag om ni har någon blogg, vore kul att följa :)

    Nouw.com/enandrachans

    Kram

  • Inafinas
    Mattis89 skrev 2016-02-10 12:46:15 följande:

    Hej på er tjejer :) idag går jag in i v.6 och oron är enorm för missfall då jag hade ett för 3mån sen i v.5 då dem även misstänkte utomkveds men kunde ej fastställa det.. Hormonerna hcg gick tillslut ner till noll och en månad senare vart jag gravid. Beräknad enligt appen 11okt, men ska bli kul att se hur mycket datumet ändras efter ul framöver. Vet någon när man kan gå och göra ett tidigt ul för att se om detta sitter rätt och även om ett litet hjärta tickar, så man kan pusts ut? Jag föredrar inte att göra vul av olika anledningar. Mvh Matilda


    Vet att det är svårt men försök att inte oroa dig så mycket ( lättare sagt än gjort) jag vet men min barnmorska sa att man måste släppa oron. Hoppas du mår bättre snart.

    Vad kul förresten enligt appen e jag oxå beräknad den 11 okt :)
  • Mattis89

    Tack snälla för alla svar! Gulliga ni är :) jag har en tid för ul 8mars hos BM men känns superkämpigt att vänta en månad till. Jag försöker inte stressa upp och lyssnar mycket på kroppen. Vad har ni för symptom nu v.6? Jag mår illa på morgonen och även om jag slumrar till på dagen och vaknar, känner mig yr och ooootroligt trött och även hungrig, har redan fått problem att knäppa jeansen... Undrar även hur man meddelar om man vill vara med i BF oktober 2016 fb gruppen? Kram på er!

  • Polkagrisen85
    Mattis89 skrev 2016-02-10 14:20:34 följande:

    Tack snälla för alla svar! Gulliga ni är :) jag har en tid för ul 8mars hos BM men känns superkämpigt att vänta en månad till. Jag försöker inte stressa upp och lyssnar mycket på kroppen. Vad har ni för symptom nu v.6? Jag mår illa på morgonen och även om jag slumrar till på dagen och vaknar, känner mig yr och ooootroligt trött och även hungrig, har redan fått problem att knäppa jeansen... Undrar även hur man meddelar om man vill vara med i BF oktober 2016 fb gruppen? Kram på er!


    Hej ! Jag mår illa till & från hela dagen , fått lergigancomp som hjälper ! Jag har ömma bröst , svullen & gasig och trött hela tiden .. Jag är i v 7 ( 6+1)
Svar på tråden BF Oktober 2016