• okt_bebban

    BF Oktober 2016

    Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

  • Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)
    Sallets skrev 2016-02-11 19:00:31 följande:

    Någon som har superknep mot illamående? Spyr och mår riktigt riktigt illa. Ska ringa mvc imorn och be om recept på lergigan. Tar tacksamt emot tips tills dess ????


    Be om lergigan comp. Blir inte lika däckad som av lergigan
  • NickiR
    LaFontaine skrev 2016-02-11 20:23:59 följande:
    Jag brukar tänka att Marit Björgen faktiskt tränade hela sin graviditet igenom (man gör faktiskt en studie om henne nu). Träning är inte farligt vid normal graviditet, men lyssna på kroppen. Jag har till exempel svårt att springa nu eftersom jag blir galet andfådd. Styrketräningen funkar dock fortfarande helt som vanligt och då kör jag på så länge det känns bra.
    Ok tack. Trodde jag tog det lugnt men kanske ska undvika springa för har värk både i ryggen och magen till och från nu. Får hitta på en ursäkt till min löpargrupp . Vill inte berätta om graviditeten än
  • okt_bebban

    Hej! 
    Så roligt att vi blev så många! Tyvärr så har
    Facebookgruppen har uppnått sin maxgräns. Kanske ngn som vill starta en ny? 

  • emelieB

    Någon med erfarenhet av bruna flytningar?
    Haft lite brunt.. Ingen värk och fint plus även idag. Orolig som satan :(

  • Anonym (orolig)
    emelieB skrev 2016-02-11 21:26:37 följande:

    Någon med erfarenhet av bruna flytningar?

    Haft lite brunt.. Ingen värk och fint plus även idag. Orolig som satan :(


    Tyvärr har jag bara neg erfarenheter av det. Alla mina MF har börjat så, och efter ngn dag har jag fått ont. Har också hört om många som haft det och det inte blev mf.. så länge du ej har ont eller blöder så finns nog ingen anledning till oro

    Kram
  • Anonym (Ankan112)
    NickiR skrev 2016-02-11 20:05:11 följande:

    Vad kan ni om träning och tidig graviditet? Jag började äntligen träna förra året efter många års uppehåll. I vinter har det gått sådär men började igen nu innan jag plussade. Vill försöka fortsätta så jag körde lite lätta intervaller tidigare idag. Tog det väldigt lugnt men nu är jag både dålig i magen plus har värk till och från. Vad det dumt gjort??


    Det är ingen fara. Var hos BM idag som frågade om jag tränade ibland. När jag svarade ja sa hon "bra, fortsätt med det!" Men att jag kanske framöver ska sluta med sporterna med hög fallrisk som alpin skidåkning t.ex!
  • NickiR
    Anonym (Ankan112) skrev 2016-02-11 21:58:53 följande:
    Det är ingen fara. Var hos BM idag som frågade om jag tränade ibland. När jag svarade ja sa hon "bra, fortsätt med det!" Men att jag kanske framöver ska sluta med sporterna med hög fallrisk som alpin skidåkning t.ex!
    Ok bra tack. Känner mig lite bättre nu. Ska faktiskt åka skidor om några veckor men tänker hålla mig i barnbacken..eller titta på
  • Anonym (Ankan112)
    NickiR skrev 2016-02-11 22:23:25 följande:

    Ok bra tack. Känner mig lite bättre nu. Ska faktiskt åka skidor om några veckor men tänker hålla mig i barnbacken..eller titta på


    Jag med. Men tror man känner om det känns lämpligt eller ej då :)
Svar på tråden BF Oktober 2016