• okt_bebban

    BF Oktober 2016

    Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

  • Svar på tråden BF Oktober 2016
  • ceciliajohansson
    Sabinac skrev 2016-09-25 22:11:46 följande:

    Är det bara jag som älskar att vara gravid så mycket att jag känner mig ledsen över att graviditeten snart är slut?

    Självklart längtar jag jätte mycket efter den lilla i magen men om jag fick välja skulle jag vara gravid i minst två månader till. Känner inte att jag hinner med, tiden går så fort!

    Idag har vi 3 veckor kvar till bf.


    Va skönt att du känner så! Jag har inte heller några egentliga "problem" med att vara gravid. Dock tycker jag att det börjar bli aningens jobbigt nu med magen haha. Jag längtar så efter att lillen ska hitta ut, men samtidigt skrämmer det mig då jag vet att ALLT kommer att förändras, fast självklart på ett bra sätt! Lite nervös är man ju trots allt Tungan ute
  • Sabinac
    ceciliajohansson skrev 2016-09-26 12:34:36 följande:

    Va skönt att du känner så! Jag har inte heller några egentliga "problem" med att vara gravid. Dock tycker jag att det börjar bli aningens jobbigt nu med magen haha. Jag längtar så efter att lillen ska hitta ut, men samtidigt skrämmer det mig då jag vet att ALLT kommer att förändras, fast självklart på ett bra sätt! Lite nervös är man ju trots allt 


    Det här är min andra graviditet och det kanske även är sista så känns kanske lite extra sorgligt att det är över snart pga det. Men jag älskar verkligen att vara gravid och ha allt fantastiskt framför mig. Denna gång känner jag ingen nervositet inför vad som ska hända. Känner mig redo. Var hos bm idag som kunde bekräfta att bebisen låg med huvudet nedåt som den ska och inte i säte som de misstänkte för två veckor sedan. Så nu känns det lugnande igen och ser fram emot en förlossning så småningom.
  • Vanja
    Sabinac skrev 2016-09-25 22:11:46 följande:

    Är det bara jag som älskar att vara gravid så mycket att jag känner mig ledsen över att graviditeten snart är slut?

    Självklart längtar jag jätte mycket efter den lilla i magen men om jag fick välja skulle jag vara gravid i minst två månader till. Känner inte att jag hinner med, tiden går så fort!

    Idag har vi 3 veckor kvar till bf.


    Känner detsamma! :) det är härligt att vara gravid om man får må bra. Kommer ihåg när sonen föddes, jag var såklart jätteglad att få honom men samtidigt så Saknade jag honom jättemycket! Haha :) han hörde ju hemma i min mage <3
  • Sabinac
    Vanja skrev 2016-09-26 19:00:17 följande:

    Känner detsamma! :) det är härligt att vara gravid om man får må bra. Kommer ihåg när sonen föddes, jag var såklart jätteglad att få honom men samtidigt så Saknade jag honom jättemycket! Haha :) han hörde ju hemma i min mage <3


    Ja om man får må bra är det helt fantastiskt!

    Min dotter föddes 3 dagar innan beräknat, då gick mitt vatten när jag sov och jag var inte alls beredd på att det skulle komma en bebis innan bf. Alla tjatade ju på om att man går över tiden med första barnet. Sen hade jag en snabb förlossning och magen och rörelserna var plötsligt borta. Då saknade jag det jätte mycket även fast man njöt så mycket av sin lilla bebis!
  • Anonym (Fundersam)

    Alltså, någon som har erfarenhet av det här med slemproppen? Jag har haft bindor på i stort sett hela dagen och genom någon månad nu just för ökade flytningar. När jag gick på toa nu efter att ha kört utan binda under eftermiddagen så hade jag som slem i trosorna. Inte riktigt som jag upplevt flytningarna innan. Det var snoraktigt och likt äl-flytningarna. Inte så mycket men det fick mig att fundera på om det kan vara en del av slemproppen?

    BF 28 okt.

  • Sabinac
    Anonym (Fundersam) skrev 2016-09-26 20:42:48 följande:

    Alltså, någon som har erfarenhet av det här med slemproppen? Jag har haft bindor på i stort sett hela dagen och genom någon månad nu just för ökade flytningar. När jag gick på toa nu efter att ha kört utan binda under eftermiddagen så hade jag som slem i trosorna. Inte riktigt som jag upplevt flytningarna innan. Det var snoraktigt och likt äl-flytningarna. Inte så mycket men det fick mig att fundera på om det kan vara en del av slemproppen?

    BF 28 okt.


    Det låter likt slemproppen. Jag har haft liknande vid några tillfällen... Väldigt lite så det är bara små delar som släppt isåfall.

    Har läst att det kan ta flera veckor tills en förlossning startar fast slemproppen släppt så det luras ju lite.
  • Anonym (Fundersam)
    Sabinac skrev 2016-09-26 21:13:25 följande:
    Det låter likt slemproppen. Jag har haft liknande vid några tillfällen... Väldigt lite så det är bara små delar som släppt isåfall.

    Har läst att det kan ta flera veckor tills en förlossning startar fast slemproppen släppt så det luras ju lite.

    Jag tror inte förlossningen är på gång, eller jag hoppas den är några veckor bort. Men ändå. Kanske har lossnat lite tidigare men att jag inte märkt för bindan?


    Hela helgen (fre-sön) hade jag förvärkar. Fredag morgon klockade jag dem och de kom tätt och höll i sig 5-10min ca. Men efter någon timme avtog de. Mest värk och sammandragningar under nätterna eller när jag tar det lugnt. Idag har jag jobbat och då inte känt nästan någonting alls. 


    Ska träffa min bm imorgon så får väl ta upp detta med henne och fundera lite tillsammans. :)

  • Sabinac
    Anonym (Fundersam) skrev 2016-09-26 21:23:42 följande:

    Jag tror inte förlossningen är på gång, eller jag hoppas den är några veckor bort. Men ändå. Kanske har lossnat lite tidigare men att jag inte märkt för bindan?

    Hela helgen (fre-sön) hade jag förvärkar. Fredag morgon klockade jag dem och de kom tätt och höll i sig 5-10min ca. Men efter någon timme avtog de. Mest värk och sammandragningar under nätterna eller när jag tar det lugnt. Idag har jag jobbat och då inte känt nästan någonting alls. 

    Ska träffa min bm imorgon så får väl ta upp detta med henne och fundera lite tillsammans. :)


    Jag har bara sett slemmet i trosskyddet när jag haft det eller på toapappret. Så det syns nog även i binda om det skulle kommit mer. :)

    Spännande med förvärkar också. När jag väntade dottern så hade jag kraftiga förvärkar i ca 1-2 veckor innan hon föddes.

    Vad skönt med bm besök imorgon så ni kan prata genom det lite tillsammans.
  • orzia1

    Idag ska jag träffa bm för sista gången.. Planerad igångsättning inom en vecka..

    Får se om det blir hinnsvepning idag. Sist de gjorde det med dottern så kom hon samma dag. Och då hade jag lika stora problem med massa prematura värkar innan.. Så hoppas verkligen att vi kan få gosa bebis ikväll

  • Sabinac
    orzia1 skrev 2016-09-27 08:27:21 följande:

    Idag ska jag träffa bm för sista gången.. Planerad igångsättning inom en vecka..

    Får se om det blir hinnsvepning idag. Sist de gjorde det med dottern så kom hon samma dag. Och då hade jag lika stora problem med massa prematura värkar innan.. Så hoppas verkligen att vi kan få gosa bebis ikväll


    Vad spännande! Lycka till och hoppas på en bra förlossning!
Svar på tråden BF Oktober 2016