• okt_bebban

    BF Oktober 2016

    Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

  • Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (Fundersam)
    Sabinac skrev 2016-09-26 21:44:44 följande:

    Jag har bara sett slemmet i trosskyddet när jag haft det eller på toapappret. Så det syns nog även i binda om det skulle kommit mer. :)

    Spännande med förvärkar också. När jag väntade dottern så hade jag kraftiga förvärkar i ca 1-2 veckor innan hon föddes.

    Vad skönt med bm besök imorgon så ni kan prata genom det lite tillsammans.


    Bindorna har dock typ gått sönder nu de senaste dagarna. Vet inte varför? Kanske de blivit fyllda? Inte märkt av flytningarna i dem tidigare heller men skönt att få känna sig torr för utan dem får jag byta trosor ofta.

    Förvärkarna har jag oftast på natten och då jag vilar. Är inne på fjärde veckan med förvärkar. Eller är det femte? Men de är inte konstanta utan det är uppehåll på några timmar. Utom då jag vilar. Då är det bara 10min mellan typ.
  • orzia1
    Sabinac skrev 2016-09-27 09:05:34 följande:

    Vad spännande! Lycka till och hoppas på en bra förlossning!


    Tack.. Har lite värkar men inget som är värre eller starkare än de jag haft innan.. Får se om något händer.. Men BM sa att jag är mer redo nu än för en v sen när de kände på mig.. Och funkar inte hinnsvepning idag så kommer det inte vara ngr problem att ta vattnet när de har planerat min igångsättning.. Nu hoppas jag att det kommer av sig själv ikväll..
  • Biggan74

    Igår föddes vår lilla dotter. Hon har tre stolta storebröder. Vi är hemma nu och lär känna varandra.. ????

  • orzia1
    Biggan74 skrev 2016-09-27 18:11:28 följande:

    Igår föddes vår lilla dotter. Hon har tre stolta storebröder. Vi är hemma nu och lär känna varandra.. ????


    Åhh stort grattis. Hoppas allt gick bra. Underbart att vara hemma.
  • KissMeQuick

    Är det nån av er blivande oktobermammor som har planerat ks inbokat? Har själv 17 oktober men är beräknad 26;e. Ska snittas på Akademiska. Nån mer på samma ställe runt samma datum?

  • Biggan74
    orzia1 skrev 2016-09-27 18:20:13 följande:

    Åhh stort grattis. Hoppas allt gick bra. Underbart att vara hemma.


    Tack så mycket! Allt gick jättebra! Har haft väldigt snabba förlossningar tidigare så vi valde att åka in efter de första ganska lätta värkarna. Vi blev väl mottagna på förlossningen som inte vågade skicka hem oss trots att det inte satt igång på riktigt. Efter några timmar med svaga men täta värkar som inte gjorde så mycket nytta tog de hål på hinnorna och då gick det undan, tog väl en halvtimme så var hon ute. Nu kämpar vi på med amningen. Lycka till för dig!
  • HCS

    Spännande att det börjar komma bebisar i gruppen!

    Här är det bf första november. Gick in i v 36 idag. Känner av ganska mycket sammandragningar, vissa gör ont. Planerat snitt om en knapp månad, hoppas något händer innan dess!

    Hoppas ni andra mår bra!


  • orzia1
    Biggan74 skrev 2016-09-28 05:02:48 följande:

    Tack så mycket! Allt gick jättebra! Har haft väldigt snabba förlossningar tidigare så vi valde att åka in efter de första ganska lätta värkarna. Vi blev väl mottagna på förlossningen som inte vågade skicka hem oss trots att det inte satt igång på riktigt. Efter några timmar med svaga men täta värkar som inte gjorde så mycket nytta tog de hål på hinnorna och då gick det undan, tog väl en halvtimme så var hon ute. Nu kämpar vi på med amningen. Lycka till för dig!


    Tyvärr är jag så besviken på allt just nu. Har ju varit påverkad på tappen med prematura värkar ett tag. Har fått ett i gångsättningdatum då de ska ta vattnet. Gjorde hinnsvepning igår och sökte under kvällen pga värkar.. Är mer öppen men nej de tar inget vatten innan min planerade igångsättning. Och framförallt inte på natten om det inte är starka medicinska orsaker... Är så slut efter snart 9 månader av konstant kräkande och ca 3-4 månader av värkar... Men nej då ska man möta en stel jävla dr som inte kan ge kroppen lite skjuts.. Fick till svar att har du tur så kommer kroppen igång av sig själv innan det datumet.

    Får så snällt vänta på igångsättningen...
Svar på tråden BF Oktober 2016