• Anonym (Pappan)

    Kåt & graviditet

    Med tanke på detta alla trådar om graviditeter och lika många om relationer så är det konstigt så få trådar om sex & graviditet.

    Det är så mycket känslor kring graviditeten generellt och framtiden med familjelivet formas för honom och henne. Ofta har den ene väldigt mycket mer lust och är jättekåt just i samband med graviditeten. Skuld och frustration är vanligt när man inte synkar och för många par är detta vattendelaren som avgör resten av relationen, hur närheten och sexet sett ut under graviditeten.

    Hur var det för er?

  • Svar på tråden Kåt & graviditet
  • Anonym (Rädd men kåt)

    Jag är jätterädd att framkalla missfall vid sex! Läst att det är ingen fara. Men ändå!! Hade ett missfall i somras det är nog därför jag oroar mig, dock inte i samband med sex... Är nu i v 14. Hade sex varje dag innan, nu 2 ggr sen plus. Är sugen men samtidigt kan jG inte slappna av!! Tips? Tack!

  • Anonym (Pappan)
    boomstar skrev 2016-02-13 21:42:54 följande:

    vi hade mycket sex hela graviditeten ända fram till sista månaden. Sexigt med en stor gravid mage, speciellt om det är ens egen kvinna och man själv är orsak till magen.


    Kan bara hålla med!!!
  • Anonym (Pappan)
    Anonym (Rädd men kåt) skrev 2016-02-13 21:53:59 följande:

    Jag är jätterädd att framkalla missfall vid sex! Läst att det är ingen fara. Men ändå!! Hade ett missfall i somras det är nog därför jag oroar mig, dock inte i samband med sex... Är nu i v 14. Hade sex varje dag innan, nu 2 ggr sen plus. Är sugen men samtidigt kan jG inte slappna av!! Tips? Tack!


    Mitt enda tips är att känn dig fram och njut av sex närhelst andan faller på!
  • Anonym (Mdndnfm)
    Anonym (Pappan) skrev 2016-02-13 21:52:26 följande:

    Er gemensamma lyckaoch strävan är inte att ta miste på. Det är verkligen skönt att höra om familjer/par som er. Tänker att ni är ganska unga?


    Jag är 24 och han är 34. Så ja. Sen har vi varit tillsammans ganska kort period, men ärligt talat så tror jag att det är till våran fördel. Som någon nämnt tidigare, detta med bråk. Vi har inte hamnat där, njuter fortfarande för fullt av att vara med varandra och att ha varandra.

    Jag tror, att risken är större för kassa sexliv under graviditeten och efter förlossningen, om man har "lite för många" år baksom sig, tillsammans. Framförallt om det har varit tung år.

    Jag kan ha fel, detta är vad jag sett i min omgivning.
  • Anonym (Mdndnfm)

    Och när jag menar att vi inte hamnat där med bråk, så menar jag att vi är båda vuxna människor som kommer ur destruktiva förhållanden sen tidigare och då har vi lärt oss hur vi inte vill hantera relationer. Kommunikation är A och O. Pratar man inte så kan den andra människan omöjligt förstå vad det är du känner eller tänker.

    Kan också tillägga att han har en son på 2 år som vi har på heltid då mamman gått bort, (vi har varit tillsammans i ett år) så detta med barn var något som vi var tvungna att prata om och diskutera kring från början då jag helt plötsligt skulle axla en mammaroll, vilket jag självklart gjorde från start och ser sonen som min egen.

  • hurtänktedunu
    Anonym (Mdndnfm) skrev 2016-02-14 06:02:54 följande:

    Jag är 24 och han är 34. Så ja. Sen har vi varit tillsammans ganska kort period, men ärligt talat så tror jag att det är till våran fördel. Som någon nämnt tidigare, detta med bråk. Vi har inte hamnat där, njuter fortfarande för fullt av att vara med varandra och att ha varandra.

    Jag tror, att risken är större för kassa sexliv under graviditeten och efter förlossningen, om man har "lite för många" år baksom sig, tillsammans. Framförallt om det har varit tung år.

    Jag kan ha fel, detta är vad jag sett i min omgivning.


    Kanske bra för sexlivet att inte ha för många år bakom sig men i början med en nyfödd krävs inte alltid men ofta att man känner varandra och det gör man inte på 1 år tyvärr. Men visst kan det funka ändå. Däremot ska man ju inte skaffa barn om man har det dåligt eller liknande. Bara dumt. Vi har många år bakom oss. Underbara år med mycket kärlek där vi lärt känna varandra och lärt oss vid vi funkar tillsammans och vill ha vår relation. Vi undviker inte småbråk för att vi vart tillsammans för kort tid för att ha kommit dit utan för att vi väljer att inte ha dom genom att vi kommer varandra. Så att säga att man inte hamnat där än och skyndar skaffa barn innebär inte att ni inte kommer dit. Klart bättre att ha kommit förbi det stadiet och skaffat stabilitet där.

    Men jag hoppas det går bra och att ni skiljer er från statistiken om barn ungt och snabbt.
  • Anonym (Mdndnfm)
    hurtänktedunu skrev 2016-02-14 10:27:19 följande:

    Kanske bra för sexlivet att inte ha för många år bakom sig men i början med en nyfödd krävs inte alltid men ofta att man känner varandra och det gör man inte på 1 år tyvärr. Men visst kan det funka ändå. Däremot ska man ju inte skaffa barn om man har det dåligt eller liknande. Bara dumt. Vi har många år bakom oss. Underbara år med mycket kärlek där vi lärt känna varandra och lärt oss vid vi funkar tillsammans och vill ha vår relation. Vi undviker inte småbråk för att vi vart tillsammans för kort tid för att ha kommit dit utan för att vi väljer att inte ha dom genom att vi kommer varandra. Så att säga att man inte hamnat där än och skyndar skaffa barn innebär inte att ni inte kommer dit. Klart bättre att ha kommit förbi det stadiet och skaffat stabilitet där.

    Men jag hoppas det går bra och att ni skiljer er från statistiken om barn ungt och snabbt.


    Jag förstår vad du säger och jag hoppas inte att du tog mitt förra inlägg som kritik. För det var absolut inte riktat gentemot dig.

    Alla har vi olika förutsättningar och lever efter dem, som jag också skrev så har vi båda erfarenheter av väldigt dåliga relationer så vi är mycket väl medvetna om att man kan hamna i svackor.
  • hurtänktedunu
    Anonym (Mdndnfm) skrev 2016-02-14 10:48:44 följande:
    Jag förstår vad du säger och jag hoppas inte att du tog mitt förra inlägg som kritik. För det var absolut inte riktat gentemot dig.

    Alla har vi olika förutsättningar och lever efter dem, som jag också skrev så har vi båda erfarenheter av väldigt dåliga relationer så vi är mycket väl medvetna om att man kan hamna i svackor.
    nej gud inte alls. Menar bara att man ser så många som skaffar barn det första dom gör och tycker att det är så man ska göra av ungefär samma anledning som du. men jag förstår också att man lär sig en hel del av tidigare relationer. Det finns ju alltid undantag från regeln så att säga. man kan ha vart tillsammans 10 år innan barn och det faller eller bara 1 år innan barn och det faller.

    Bara man är medveten om att det blir en vardag och att det alltid går upp och ner så tror jag att man klarar sig lång och du verkar klok och ha koll på det.
    har däremot väldigt många i min vänkrets som skaffar barn bara för att skaffa barn och väldigt snabbt och så står dom där ensamstående efter några månader. hemskt att se.
  • Anonym (Pappan)

    Tack för att ni delar med er och tack för att ni behåller den vänliga och öppna tonen i tråden! Det är fint att se!

  • Anonym (A)

    Vi hade sex så fort vi kände för det, även fast det blev lite krångligt med foglossning osv. Svårt att byta ställning och vara så rörlig och så blev det ju såklart inte smidigare när magen växte. Haha! Men vi fick det att funka. Fram till sista veckan innan förlossningen då jag hade fruktansvärda förvärkar i 5 dagar innan hon kom ut. Nu är vi ganska synkade vad gäller lusten. Lite svårare att få till bara! Händer allt för ofta att lilltjejen vaknar när vi precis börjat. Så då är det bara att försöka senare.

  • Anonym (Pappan)
    Anonym (A) skrev 2016-02-14 20:37:24 följande:

    Vi hade sex så fort vi kände för det, även fast det blev lite krångligt med foglossning osv. Svårt att byta ställning och vara så rörlig och så blev det ju såklart inte smidigare när magen växte. Haha! Men vi fick det att funka. Fram till sista veckan innan förlossningen då jag hade fruktansvärda förvärkar i 5 dagar innan hon kom ut. Nu är vi ganska synkade vad gäller lusten. Lite svårare att få till bara! Händer allt för ofta att lilltjejen vaknar när vi precis börjat. Så då är det bara att försöka senare.


    Tack för att du delar med dig! Hur gamla är ni?
  • Anonym (A)
    Anonym (Pappan) skrev 2016-02-14 20:42:07 följande:

    Tack för att du delar med dig! Hur gamla är ni?


    Vi är 29 och 25 år.
  • Anonym (Pappan)
    Anonym (A) skrev 2016-02-14 20:44:32 följande:

    Vi är 29 och 25 år.


    Tänkte att ni lät ganska unga. Det bådar gott för ett fortsatt bra förhållande.
  • Anonym (A)
    Anonym (Pappan) skrev 2016-02-14 20:54:05 följande:

    Tänkte att ni lät ganska unga. Det bådar gott för ett fortsatt bra förhållande.


    Vi har redan vart tillsammans i 10 år, så det blir nog inga problem.
  • Anonym (Pappan)
    Anonym (A) skrev 2016-02-14 22:22:25 följande:

    Vi har redan vart tillsammans i 10 år, så det blir nog inga problem.


    Oj, imponerande. Själv hade jag överhuvudtaget inte en tanke på familjeliv före 30.
  • Anonym (lusten)

    Jag upplever en mycket större sexlust när jag är gravid. Jag älskar min gravida kropp och skulle vilja ha sex hela tiden (om det nu fanns tid och möjlighet till det... det gör det ju inte alltid). Härligt att höra män som tänder på gravida kroppar där de själv är upphov till magen Men jag tycker också att sexet är annorlunda som gravid, orgasmerna är annorlunda.

  • Anonym (Hon)
    Anonym (Pappan) skrev 2016-02-13 08:55:41 följande:

    Med tanke på detta alla trådar om graviditeter och lika många om relationer så är det konstigt så få trådar om sex & graviditet.

    Det är så mycket känslor kring graviditeten generellt och framtiden med familjelivet formas för honom och henne. Ofta har den ene väldigt mycket mer lust och är jättekåt just i samband med graviditeten. Skuld och frustration är vanligt när man inte synkar och för många par är detta vattendelaren som avgör resten av relationen, hur närheten och sexet sett ut under graviditeten.

    Hur var det för er?


    Vi har haft sex som vanligt, nästan varje dag, fram tills för en eller två veckor sen kanske, så ja började få väldigt mycket sammandragningar direkt efter.. Så blev väldigt oskönt mig efter.. Ja är strax gravid i v37.
  • Anonym (Så kan det vara)
    Anonym (lusten) skrev 2016-04-29 10:48:58 följande:

    Jag upplever en mycket större sexlust när jag är gravid. Jag älskar min gravida kropp och skulle vilja ha sex hela tiden (om det nu fanns tid och möjlighet till det... det gör det ju inte alltid). Härligt att höra män som tänder på gravida kroppar där de själv är upphov till magen Men jag tycker också att sexet är annorlunda som gravid, orgasmerna är annorlunda.


    Jag är också jättetänd på min fästmös gravida kropp. Bara att jag inte är upphov till magen... Så kan det också vara. En utmaning, men samtidigt en häftig känsla. Hon har också stor lust, men vågar inte ha sex nu för hon är rädd att orgasmerna kan vara skadliga.
Svar på tråden Kåt & graviditet