• fotbollsmorsan

    Septemberbebisar 16'

    Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

  • Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • 8295

    Vad skönt att få läsa hur ni andra gjort med vagn tidigare, jag har själv ingen aning alls. Men är verkligen fleece så bra för bebis?

    Mitt ul igår (32+3) visade en stark kille som vägde 2023g, förväntas väga 3.5kg. Han har redan fixerat sig

  • Kpax
    8295 skrev 2016-08-09 12:08:42 följande:

    Vad skönt att få läsa hur ni andra gjort med vagn tidigare, jag har själv ingen aning alls. Men är verkligen fleece så bra för bebis?

    Mitt ul igår (32+3) visade en stark kille som vägde 2023g, förväntas väga 3.5kg. Han har redan fixerat sig


    Härligt! Nu börjar det dra ihop sig för oss :)

    Jag har inte hört att fleece ska vara skadligt för barn, "bara" för miljön?

    Jag föredrar ull, tycker det är snyggare och känns bättre med naturmaterial. Men fleece är otroligt praktiskt, billigt och lätt att hitta jämfört med ull, så vi använder det (också).
  • 8295
    Kpax skrev 2016-08-09 20:27:43 följande:

    Härligt! Nu börjar det dra ihop sig för oss :)

    Jag har inte hört att fleece ska vara skadligt för barn, "bara" för miljön?

    Jag föredrar ull, tycker det är snyggare och känns bättre med naturmaterial. Men fleece är otroligt praktiskt, billigt och lätt att hitta jämfört med ull, så vi använder det (också).


    Näe jag tänkte mest på att det är ett så plastigt material, andas inte och skadligt för miljön lika med skadligt för oss. Jag kanske är alldeles för bokstavlig dock :p
  • 8295
    Kpax skrev 2016-08-09 20:27:43 följande:

    Härligt! Nu börjar det dra ihop sig för oss :)

    Jag har inte hört att fleece ska vara skadligt för barn, "bara" för miljön?

    Jag föredrar ull, tycker det är snyggare och känns bättre med naturmaterial. Men fleece är otroligt praktiskt, billigt och lätt att hitta jämfört med ull, så vi använder det (också).


    Näe jag tänkte mest på att det är ett så plastigt material, andas inte och skadligt för miljön lika med skadligt för oss. Jag kanske är alldeles för bokstavlig dock :p
  • Kpax
    8295 skrev 2016-08-09 20:49:02 följande:

    Näe jag tänkte mest på att det är ett så plastigt material, andas inte och skadligt för miljön lika med skadligt för oss. Jag kanske är alldeles för bokstavlig dock :p


    Du har självklart rätt! Tänkte om det fanns ytterligare, mer akuta, faror som jag inte kände till. :)
  • Fröken W

    En fundering...

    Jag väntar mitt första barn och något som slagit mig är att mina bröst inte växt alls. Eller när börjar de växa? De kanske inte gör det förens efter förlossningen och när man kommit igång med amning...?

    Någon som vet?

  • tillyra

    Fröken W,
    jag funderar också övre det där med tuttarna. Hoppades nästan få känna på hur det skulle vara med lite större för en gångs skull, men hitintills tycker jag inte att det hänt mycket alls. Vet att vissa knappt får större, vi kanske tillhör dem? Eller så kommer det efter förlossningen, när amningen kommer igång..

  • Kary

    Mina har blivit lite större (men sen stannat av), och då kanske främst bröstvårtorna. Men det sägs ju hända en del när mjölken kommer igång sen...

  • varmlanning
    Fröken W skrev 2016-08-10 18:57:22 följande:

    En fundering...

    Jag väntar mitt första barn och något som slagit mig är att mina bröst inte växt alls. Eller när börjar de växa? De kanske inte gör det förens efter förlossningen och när man kommit igång med amning...?

    Någon som vet?


    Mina har inte växt något nämnvärt. Jag såg fram emot att kanske få en liten klyfta xD dom har blivit liite större men det var typ under de första 12 veckorna när dom ömmade. Sedan dess har det stått helt stilla. Däremot har jag fått bristningar på brösten :( inte så mycket men är lite orolig för jag är ju "bara" i v 35. Det är även konstigt för jag har inte en enda bristning på magen än och den har ju växt betydligt mycket mer än tuttarna xD
  • NollÅtta

    Mina har blivit större men minns inte hur det var med första barnet..tror de växte efter födseln, när mjölken började komma.

Svar på tråden Septemberbebisar 16'