• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • Sjöblomman
    CAM86 skrev 2016-03-15 20:29:53 följande:

    Gonal -f heter sprutan, ingen aning om varför det är så olika angående nässprayen :/


    Håller med Regnbågsdröm! Du måste ringa dem igen. Har använt gonal-F fyra gånger nu och de är väldigt tydliga med att du måste ha något som stoppar ägglossning, eftersom du stimulerar så starkt med gonal-F. Antingen nässpray som är nedtrappad eller spruta, typ orgalutran.
  • CAM86

    Har pratat med de två gånger, och de säger att jag inte har något att vara orolig över, sen står det i alla papper : ta sista spraydosen kvällen före injektionen om inget annat sägs på pappret, steget efter sprayen är gonal-f sprutan 15/3 tills på måndag 21/3 då vi ska göra ultraljud samt blodprov, och ser det bra ut så planeras äggutplock den veckan, sen nästa steg är ägglossningsprutan (vet dock ej när jag ska börja med den, sen om insättning bli så är det vaginal tabletter som gäller 3 om dagen i 14 dagar.. Så jag tycker att det borde stämma eftersom det står så plus att det var så hon berättade när vi var där sist.. Men blir ju orolig nu när ni säger detta ????

  • linoa131

    Bättre att fråga förmånga gånger än att vara osäker CAm86, din klinik finns för att besvara dina frågor. Det skadar väl inte att lämna ett meddelande och ställa frågan om hur ägglossningen stoppas och att du hört andra som hade en annorlunda upplägg av samma medeciner . Antagligen kommer de lugna dig med en vettig förklaring och så kommer du slippa stressa upp dig över det där

  • linoa131
    Sjöblomman skrev 2016-03-15 14:42:37 följande:

    Endast ur synvinkeln att 5-dagars redan har sållat bort de "dåliga" 2-dagars. Men ett bra 2-dagars skulle ju utvecklats till 5-dagars.


    Är det bara 2 dagar eller 5 eller kan det vara allt möjligt från 2 dagar? Förstår inte riktigt detta alltså. allt är så mycket mer komplicerat än vad jag trodde om ivf när det börjar bli aktuellt. . . Handlar det om kvaliteten på äggen att de går att utvecklas i 5 dagar eller är det en blandning av olika faktorer och lite tur? Är det bättre för ett embryo att utvecklas en lägre tid utanför livmodern? Ursäkta om du känner att du upprepar dig :-S
  • linoa131

    Och tyvärr så kände jag på mig både när vi hade första träffen med läkaren, och träff med sjuksköterskan att jag inte fick utrymme för alla mina frågor. lite tråkigt med tanken på att vi ändå betalar en del pengar. Men men. ..bara det lyckas någon gång så kommer jag vara jättenöjd. .. ibland är jag så nyfiken att jag önskar att jag kunde vara med och se hur det går till osv. Sjukt spännande tycker jag.

  • linoa131
    zasu skrev 2016-03-15 20:48:10 följande:

    Jag återförde 2 embryon i torsdags. Testdag 24 mars.


    Just det. Vi håller tummarna!
  • celavie1

    Hej 
    Ansluter till denna grupp. Är nu mitt uppe i IVF försök 2 med långa protokollet. Ska börja med sprutorna den 23 mars. Hoppas på bättre resultat denna gång Glad

  • Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-03-15 21:32:46 följande:

    Har pratat med de två gånger, och de säger att jag inte har något att vara orolig över, sen står det i alla papper : ta sista spraydosen kvällen före injektionen om inget annat sägs på pappret, steget efter sprayen är gonal-f sprutan 15/3 tills på måndag 21/3 då vi ska göra ultraljud samt blodprov, och ser det bra ut så planeras äggutplock den veckan, sen nästa steg är ägglossningsprutan (vet dock ej när jag ska börja med den, sen om insättning bli så är det vaginal tabletter som gäller 3 om dagen i 14 dagar.. Så jag tycker att det borde stämma eftersom det står så plus att det var så hon berättade när vi var där sist.. Men blir ju orolig nu när ni säger detta ????


    Jag förstår att du vill lita på din klinik. Det hade jag också känt. Men fråga ändå igen, så vet du. För det låter som sagt hur konstigt som helst att du inte ska nedregleras alls.
  • Regnbågsdröm
    linoa131 skrev 2016-03-15 22:41:30 följande:
    Är det bara 2 dagar eller 5 eller kan det vara allt möjligt från 2 dagar? Förstår inte riktigt detta alltså. allt är så mycket mer komplicerat än vad jag trodde om ivf när det börjar bli aktuellt. . . Handlar det om kvaliteten på äggen att de går att utvecklas i 5 dagar eller är det en blandning av olika faktorer och lite tur? Är det bättre för ett embryo att utvecklas en lägre tid utanför livmodern? Ursäkta om du känner att du upprepar dig :-S
    Ett embryo utvecklas bättre INUTI. Där är det bättre miljö. Som svar på din sista fråga
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-03-15 23:58:11 följande:

    Hej 
    Ansluter till denna grupp. Är nu mitt uppe i IVF försök 2 med långa protokollet. Ska börja med sprutorna den 23 mars. Hoppas på bättre resultat denna gång Glad


    Åh, välkommen hit! Jag har väntat på dig <3
Svar på tråden IVF mars/april