• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • Ivfsyskon
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-19 00:09:55 följande:

    9 äggblåsor är inte ett dåligt resultat. Det är fullt normalt.


    Är det så? Kändes lite. För det är väl inte säkert att det är ägg i alla?
  • Emmis84

    Fick min mens igår men fick reda på att vi inte kan börja förrän nästa mens? Hon menade på att det skulle krocka med påskledigheten..

    Åh så besviken..men den som väntar på något gott..

    Nu kommer det dröja ända tills slutet av april.

    Nån mer som ska börja då? Korta protokollet?

  • Mallanfarm
    canada skrev 2016-03-18 21:14:58 följande:

    Hej! Vad spännande! Hoppas det kommer gå bra för er :). Vi går också i Falun.

    Hur kommer det sig att du börjar med kortisonet redan nu vid sprutstarten?


    Å vad roligt, bor ni i nörheten eller varför har ni valt just Falun?

    jag har aldrig varit där, endast pratat med dem i telefon. Givetvis har vi träffat vår hemortsläkare i Linköping men Falun blir först vid ÄP alt. Nästa vecka om jag behöver göra något ultraljud under påskhelgen.

    De har ordinerat Prednisolon från samma startdatum som Menopur jag kan tänka mig att det är för att det kam ta ett par dagar innan kroppen reagerar på kortison.

    Jag har dock en fråga till alla eller den som känner sig sugen på att svara och ev har likande erfarenheter.

    Jag sitter och går igenom mina kartonger och upptäckte att jag även har 2 kartonger med Gonal-F.

    Det står dock inget om att jag ska ta dem någonstans.

    Jag har blivit ordinerad Menopur och prednisolon från dag 1.

    Orgalutran från dag 5

    Ovitrelle

    Och lutinus.

    Men var kommer Gonal-F in i bilden?

    jag försökte ringa till Falun men de har stängt för "vanliga" frågor idag..

    Någon som har en aning?
  • linoa131
    Nicka skrev 2016-03-18 22:12:43 följande:

    Nu har vi fått en ny plan inför frysåterförande :)
    På dag 3 -7 skall jag äta Letrozol
    Sen kommer förhoppningsvis omslag på ägglossningssticka dag 13 +
    Dag 16-18 ultraljud
    Och då äggblåsan är ca 22mm och slemhinnan är tillräckligt tjock skall jag ta Ovitrelle sprutan.
    Längtar efter mensen nu!! :)


    Härligt att höra! Alltid skönt att ha en plan Skrattande. Det låter som en jättebra plan dessutom ! Vi håller tummarna för att mensen kommer fort !
  • linoa131
    Ivfsyskon skrev 2016-03-19 10:12:42 följande:
    Är det så? Kändes lite. För det är väl inte säkert att det är ägg i alla?
    Vad jag hört från mina kompisar som har gjort IVF låter detta helt klart jättebra och lovande ! Jag förstår dig också att du är orolig att endast få klara sig men ta det som det kommer. Verkar som att varje försök är olika, vad som helst kan hända och trots att de är få kan de innehålla den som kommer att leda till en graviditet ! Hade en kompis som fick ut 7 ägg, endast 3 började dela sig, 2 stannade av och hon fick tillbaka det sista. Nu har hon ett underbart litet barn Glad. Det finns hopp !
  • linoa131
    Emmis84 skrev 2016-03-19 12:16:50 följande:

    Fick min mens igår men fick reda på att vi inte kan börja förrän nästa mens? Hon menade på att det skulle krocka med påskledigheten..

    Åh så besviken..men den som väntar på något gott..

    Nu kommer det dröja ända tills slutet av april.

    Nån mer som ska börja då? Korta protokollet?


    Fy vad jobbigt Rynkar på näsan. Kan man inte styra detta på något sätt? Har du frågat dem om man kan leda mognaden så att det kan lossna typ direkt efter? Känns så dumt att behöva vänta en hel menscykel till... Jag förstår att du är besviken, för oss som väntar är det jättelång tid.

    Jag är också lite orolig över deras Påskledighet, har precis skrivit mail till dem på Nordic IVF Göteborg. Min mens skulle komma precis under ledigheterna den 26/3 och då betyder det att jag kan börja spruta den 29/3 precis efter ledigheterna. Då fungerar det ju fast det känns lite tight. Men ibland kommer min mens ett par dagar tidigare och då är det mitt i ledigheterna, hur gör man då??? Det går säkert inte att få tag på dem, och jag vill inte skjuta på det en hel cykel bara för en sådan dum sammanträffande. Har 5 dagar på mig för att lösa det ! Eller så kanske min mens är snäll för en gång skull och kommer på måndag eller tisdag... Fast det brukar ju kommer på exakt tid varje månad...

    En till fråga, har läst om att blodförtunnande medecin kan i kombination med atsma vara livshotande, jag har astma och ska spruta blodförtunnande medecin samtidigt som Gonal F...

    Just det Emmis84, jag kör också det korta protokollet.
  • zasu
    Ivfsyskon skrev 2016-03-19 10:12:42 följande:

    Är det så? Kändes lite. För det är väl inte säkert att det är ägg i alla?


    Första gången fick jag ut 11, endast 4 befruktades, andra gången 8 st, 5 befruktades. Nu fick jag ut endast 4 st, 2 befruktades. Var väldigt orolig och ledsen över sista gången. Tycker att nio är bra och i slutändan är det kvalitén som räknas och den har man tyvärr inte koll på. Hoppas att vi alla får guldägget.
  • Regnbågsdröm
    Ivfsyskon skrev 2016-03-19 10:12:42 följande:
    Är det så? Kändes lite. För det är väl inte säkert att det är ägg i alla?
    Nej absolut, det kan vara tomma blåsor. Men 9 äggblåsor från början är bra. Men visst, man kan aldrig veta om de innehåller ägg. Och aldrig om det är bra ägg, aldrig om de blir befruktade, delar sig rätt eller blir ett barn. IVF är ett lotteri. Men jag tycker absolut inte att du ska tänka att 9 äggblåsor är få. Som sagt, det är svårt att veta innan vad resultatet blir.
  • canada
    Mallanfarm skrev 2016-03-19 12:56:47 följande:
    Å vad roligt, bor ni i nörheten eller varför har ni valt just Falun?

    jag har aldrig varit där, endast pratat med dem i telefon. Givetvis har vi träffat vår hemortsläkare i Linköping men Falun blir först vid ÄP alt. Nästa vecka om jag behöver göra något ultraljud under påskhelgen.

    De har ordinerat Prednisolon från samma startdatum som Menopur jag kan tänka mig att det är för att det kam ta ett par dagar innan kroppen reagerar på kortison.

    Jag har dock en fråga till alla eller den som känner sig sugen på att svara och ev har likande erfarenheter.

    Jag sitter och går igenom mina kartonger och upptäckte att jag även har 2 kartonger med Gonal-F.

    Det står dock inget om att jag ska ta dem någonstans.

    Jag har blivit ordinerad Menopur och prednisolon från dag 1.

    Orgalutran från dag 5

    Ovitrelle

    Och lutinus.

    Men var kommer Gonal-F in i bilden?

    jag försökte ringa till Falun men de har stängt för "vanliga" frågor idag..

    Någon som har en aning?
    Jag är inte jättehemma i ivf svängen ännu men skulle tro att man antingen tar gonal eller menopur inte båda på samma gång. Men säkert bäst att försöka få tag på den på måndag men börja enligt din ordination med menopur.

    Jag äter också kortison men fick inte börja förens vid ET. Men är förmodligen väldigt bra att göra som du gör och börjar nu, jag tror min kropp tog nästan en vecka o anpassa sig efter att jag började med dem!

    Vi bor på västkusten så har väldigt långt till Falun, men vi kände att vi ville komma till ett ställe som är lite mer öppensinnade :). Vi tycker de är väldigt proffsiga och snälla så tror ni kommer trivas väldigt bra :)

    Lycka till med allt :)
Svar på tråden IVF mars/april