• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • 13Juli
    Dipsy skrev 2016-03-20 13:07:05 följande:

    Zasu :tack !! :)

    Hur gör ni andra med jobb och liknande??

    eftersom man aldrig riktigt kan veta när/om äggplock blir så är det ju svårt att ta ledigt i förväg, så jag kommer sjukskriva mig i morgon....

    lever ni på som vanligt i övrigt??

    kaffe/te?

    träning?

    sex?

    Aktiviteter?

    hur gör ni??


    Jag har sjukskrivit mej vid äggplock. Har varit lite svårt att komma ifrån vid ultraljuden, men lyckades pyssla till det.

    Lever som vanligt annars, men minskat ner på kaffet (vilket innebär till ca 3 koppar/dag????)

    Efter äggåterföring har jag levt som gravid tills mensen kommit.
  • Dipsy

    13juli: levt som gravid efter äggåterföring? hur menar du då? dricker du fortfarande kaffe/te?

    Jag försöker leva på som vanligt, fast det är svårt med ett jobb som jag har där man handskas med radioaktivitet och liknande...skit svårt...

    helst hade man ju velat stänga in sig i en bubbla tills man vet resultatet...

  • Regnbågsdröm
    13Juli skrev 2016-03-20 14:57:02 följande:
    Oj! Det visste jag inte. Jag hämtade ut min synarela i förrgår, men de sa inget.

    japp nu kör vi med spray i några dryga veckor!
    Nej, men har de den inne redan så är det inget problem. Däremot om de måste beställa den (vilket de måste på små orter och mindre apotek) Då går det inte. Som tur var var jag på stockholmsbesök i helgen så nu har jag en synarela med mig hem därifrån. Skönt!
  • 13Juli
    Dipsy skrev 2016-03-20 16:02:52 följande:

    13juli: levt som gravid efter äggåterföring? hur menar du då? dricker du fortfarande kaffe/te?

    Jag försöker leva på som vanligt, fast det är svårt med ett jobb som jag har där man handskas med radioaktivitet och liknande...skit svårt...

    helst hade man ju velat stänga in sig i en bubbla tills man vet resultatet...


    Jag menar att efter äggåterföringen tänker jag mer på att inte lyfta jätte tungt, äta nyttigare, mindre kaffe, ta det allmänt lite lugnare.

    Ja man vill ju helst av allt ligga kvar i gynstolen tills man får plus på stickan! ????
  • 13Juli
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-20 16:18:09 följande:

    Nej, men har de den inne redan så är det inget problem. Däremot om de måste beställa den (vilket de måste på små orter och mindre apotek) Då går det inte. Som tur var var jag på stockholmsbesök i helgen så nu har jag en synarela med mig hem därifrån. Skönt!


    Jag handlar oxå på ett litet ocentralt apotek.Så där får man vara ute i tid så medicinerna kommer hem till man ska ha dem.

    men, vart ska man få tag på synarela om man får det på recept och det inte finns några leverantörer?
  • Regnbågsdröm
    13Juli skrev 2016-03-20 17:10:21 följande:
    Jag handlar oxå på ett litet ocentralt apotek.Så där får man vara ute i tid så medicinerna kommer hem till man ska ha dem.

    men, vart ska man få tag på synarela om man får det på recept och det inte finns några leverantörer?
    Ja, så har det varit för mig innan också. Beställt hem och sedan har det kommit efter många om och men. Men enligt Apoteket nu så beror krånglet troligen på att medicinen håller på att fasas ut. Nu var det INGEN leverantör som hade den. Så min enda chans var att hitta ett apotek som redan hade den hemma. Jag har mailat min klinik och meddelat. Enligt Apoteket har inte läkarna koll. De kan ju inte skriva ut en medicin som inte finns i sortiment längre. Så vi får väl se vad som händer i framtiden.
  • Nicka
    Dipsy skrev 2016-03-20 13:07:05 följande:

    Zasu :tack !! :)

    Hur gör ni andra med jobb och liknande??

    eftersom man aldrig riktigt kan veta när/om äggplock blir så är det ju svårt att ta ledigt i förväg, så jag kommer sjukskriva mig i morgon....

    lever ni på som vanligt i övrigt??

    kaffe/te?
    träning?
    sex?
    Aktiviteter?

    hur gör ni??


    Vid äggplock har jag tagit ledigt samma dag och dagen efter.
    Kaffe dricker jag inte och te i små mängder.
    Är inte så flitig på träningsfronten ;) men att promenera är ju inte farligt, man känner ju själv vad man orkar.
    Sex ska man ju inte ha efter äggplock,då infektionsrisken är större o sen är iaf inte jag så sugen ;)
    Efter återförande ska man enligt vad läkarna sagt till mej leva så "normalt" som de bara går vilket inte är de lättaste.
  • Ivfsyskon

    Nytt ultraljud imorgon. Hoppas verkligen att äggblåsorna har växt till nu. Håll tummarnar ni snälla. ??????????????

    Har fått ställa in påskfesten vi skulle ha här hemma ifall vi får åka på äggplock då. Hoppas det blir torsdag eller fredag. Helst onsdag. ????

  • FruA78
    Ivfsyskon skrev 2016-03-20 20:12:59 följande:

    Nytt ultraljud imorgon. Hoppas verkligen att äggblåsorna har växt till nu. Håll tummarnar ni snälla. ??????????????

    Har fått ställa in påskfesten vi skulle ha här hemma ifall vi får åka på äggplock då. Hoppas det blir torsdag eller fredag. Helst onsdag. ????


    Håller tummarna för dig imorgon! :)
Svar på tråden IVF mars/april