• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • FruA78
    Dipsy skrev 2016-03-20 11:15:38 följande:

    Imorgon är det dags för äggplock...så nervös...

    vågar knappt räkna men det bli nog 10gången??!


    Lycka till imorgon!
  • Nicka
    Ivfsyskon skrev 2016-03-20 20:12:59 följande:

    Nytt ultraljud imorgon. Hoppas verkligen att äggblåsorna har växt till nu. Håll tummarnar ni snälla. ??????????????

    Har fått ställa in påskfesten vi skulle ha här hemma ifall vi får åka på äggplock då. Hoppas det blir torsdag eller fredag. Helst onsdag. ????


    Håller tummar och tår för dej! :)
    Går inte att görs emojisar när man skriver från mobilen...
  • BK1986
    linoa131 skrev 2016-03-20 11:10:30 följande:

    Men tillbaka till dig! Haha bara att tänka tillbaka fick jag ångest. Nu blinkar vi framåt.

    Ring kliniken, berätta allt som oroar dig imorgon, ni kommer säkert hitta en bra lösning på dina bekymmer. I värsta fall får din man taden roliga resan om 3 år igen och leder era ivf till barn så kan han nog vara glad med det ändå eller hur!


    Nu väntar jag på återuppringning från kliniken. :)

    Min sambo och jag pratade genom det igår och kom fram till att vi ändå inte kan styra när mensen kommer. Så det är lika bra att köra igång med tabletterna idag.

    Han är såklart lite besviken om det blir mitt i hans planerade resa, men det är ju som det är och går inte att ändra. Vi får helt enkelt hoppas att det ändå funkar och att ÄP inte blir prick på fel datum. :)
  • BK1986
    Dipsy skrev 2016-03-20 13:07:05 följande:

    Zasu :tack !! :)

    Hur gör ni andra med jobb och liknande??

    eftersom man aldrig riktigt kan veta när/om äggplock blir så är det ju svårt att ta ledigt i förväg, så jag kommer sjukskriva mig i morgon....

    lever ni på som vanligt i övrigt??

    kaffe/te?

    träning?

    sex?

    Aktiviteter?

    hur gör ni??


    Förra gången var jag helt öppen med min chef om läget. Eftersom jag måste åka 8 mil enkel väg för ultraljudet så blir det mycket frånvaro. Men det har gått bra. Gällande ÄP så sjukskrev jag mig den dagen, jobbade halva dagen efter och sen helt ledig dagen för insättning.

    Denna gång kommer jag be om att bli sjukskriven på halvtid från ÄP och framåt eftersom jag tyckte att det var så psykiskt påfrestande. Kände mig inte närvarande på jobbet och var mycket trött.

    Kaffe drog jag ner till max 3 koppar/dag. Slutade snusa. Tränade inte hårt. Sex får man inte ha efter ÄP, och jag var lite mörbultad så det var inte aktuellt heller. ;)

    Sen försökte jag också leva lite som gravid. Inte lyfta tungt osv.
  • Fame

    Ni som fått exakt datum att börja spraya! Vet ni varför/hur de kom fram till just då? Jag har ju fått direktiv att börja mensens tredje dag men iom att mensen aldrig kommer blir jag bara mer och mer ledsen och frustrerad. :( hade trott vi skulle vara igång för flera veckor sedan..

  • Regnbågsdröm
    Fame skrev 2016-03-21 18:42:28 följande:

    Ni som fått exakt datum att börja spraya! Vet ni varför/hur de kom fram till just då? Jag har ju fått direktiv att börja mensens tredje dag men iom att mensen aldrig kommer blir jag bara mer och mer ledsen och frustrerad. :( hade trott vi skulle vara igång för flera veckor sedan..


    Åh. Då vet jag att det är din blogg jag börjat läsa Ville svara på det där, men kunde inte kommentera.
    Anledningen till att jag fått ett datum har också med menscykeln att göra. Så det är egentligen inte det minsta orättvist. Jag måste också få mens för att de ska kunna räkna ut min första spraydag. Den blir då exakt 19 dagar efter mens. Min mens var också senare än jag förväntat mig, så det blev också senare start än vad jag hoppats på. Men nu är jag på andra spraydagen, så det känns bra Du hinner snart ifatt mig då om du ska börja redan dag 3!
  • Fame
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-21 19:33:40 följande:

    Åh. Då vet jag att det är din blogg jag börjat läsa Ville svara på det där, men kunde inte kommentera.

    Anledningen till att jag fått ett datum har också med menscykeln att göra. Så det är egentligen inte det minsta orättvist. Jag måste också få mens för att de ska kunna räkna ut min första spraydag. Den blir då exakt 19 dagar efter mens. Min mens var också senare än jag förväntat mig, så det blev också senare start än vad jag hoppats på. Men nu är jag på andra spraydagen, så det känns bra Du hinner snart ifatt mig då om du ska börja redan dag 3!


    Å det var ju roligt :) skumt det med kommentarerna, jag har att det ska gå att posta fritt, måste strula i det systemet på nåt sätt.

    Tack för ditt svar här, känns lite bättre då! Jag vet jag är fjantig men när man väntat sen september på att få börja så blir det nästan mer olidligt dag för dag så här när det är så nära!!

    Hoppas du mår bra på din behandling :)
  • Regnbågsdröm
    Fame skrev 2016-03-21 21:07:43 följande:
    Å det var ju roligt :) skumt det med kommentarerna, jag har att det ska gå att posta fritt, måste strula i det systemet på nåt sätt.

    Tack för ditt svar här, känns lite bättre då! Jag vet jag är fjantig men när man väntat sen september på att få börja så blir det nästan mer olidligt dag för dag så här när det är så nära!!

    Hoppas du mår bra på din behandling :)
    Man skulle ha ett Google-konto tror jag. Och det har inte jag.

    Känn dig inte fjantig. Det är klart att det är jobbigt. Men just orättvisan som du beskrev i bloggen kan du släppa För alla måste få mensen innan, även om man sen får en specifik dag att börja på. För du har ju också en specifik dag sen. Men tyvärr måste den där satans mensen dyka upp först. Jag hoppas din kommer snart! Men hur sen är den? Har du väntat sen september måste väl kliniken kunna hjälpa dig på något vis?
  • BK1986

    Uppdatering härifrån: Ringde kliniken och förklarade läget igår. Sköterskan var förstående och sa att hon tyckte att vi skulle vänta och ta det när det passade oss. Sen gick jag på toa och vad händer om inte en blodblandad flytning. Började kolla datum och det skulle kunna vara en nidblödning! Vågar inte hoppas på det, det skulle vara helt sjukt. Inget mer blod hittills idag så vi får väl se vad som händer. Mest troligt är det bara en helt vanlig mellanblödning.

    Annars hoppas jag verkligen att det är mensen som är på G så att vi får börja snart. :)

Svar på tråden IVF mars/april