• Anonym (asj)

    Gravida i Umeå

    Ingen från Umeå som är gravid?

  • Svar på tråden Gravida i Umeå
  • Anonym (asj)

    Ja! Jättelika, inget illamående inga symptom. Har två flickor sedan tidigare. Så det blir spännande och se om det är ännu en flicka.. ???? Men det vore jättekul att få en pojke och få testa på det med såklart!

  • Anonym (jodå)
    Anonym (asj) skrev 2016-05-10 09:09:07 följande:

    Ja! Jättelika, inget illamående inga symptom. Har två flickor sedan tidigare. Så det blir spännande och se om det är ännu en flicka.. ???? Men det vore jättekul att få en pojke och få testa på det med såklart!


    Vad skönt :) men ni funderade på att inte kolla kön denna gång?
  • Anonym (asj)

    Ja det är både och.. Självklart vill vi veta. Det kommer nog bli svårt att hålla tyst när vi väl är på ultraljud. Vi får se! Men jag tror att jag inte vill veta ändå.. Så svårt! Haha..

  • Anonym (jodå)
    Anonym (asj) skrev 2016-05-10 11:38:39 följande:

    Ja det är både och.. Självklart vill vi veta. Det kommer nog bli svårt att hålla tyst när vi väl är på ultraljud. Vi får se! Men jag tror att jag inte vill veta ändå.. Så svårt! Haha..


    Nu är jag hemma från mödravården! Fick ligga och titta på vår lilla i nästan en timme, inga fel alls vad dom kunde se, och vi fick många skratt av HANS kullerbytteliknande övningar. Han vägrade ligga still då dom ville mäta, så det tog sitt tag.

    Oj vad mycket mer verkligt det känns nu. Väldigt märklig att se han sparka/sträcka ut sig osv samtidigt som jag kände det.. otroligt mäktig upplevelse.
  • Anonym (asj)

    Åh så mysigt! Och vad roligt att ni ska få en son. Fick ni se i 3D? Jag längtar som en tok, jag kan gissa att vårat ultraljud är i mitten av Juli. Känns som en evighet. När har ni bf? 

  • Anonym (jodå)
    Anonym (asj) skrev 2016-05-10 17:21:31 följande:

    Åh så mysigt! Och vad roligt att ni ska få en son. Fick ni se i 3D? Jag längtar som en tok, jag kan gissa att vårat ultraljud är i mitten av Juli. Känns som en evighet. När har ni bf? 


    Jag har känt på mig sen början att det va en pojk, resterande i familjen skrattade och sa "nejnej, här föder vi flicka pojke flicka!" haha.

    Vi fick en halvdan profilbild i 3D, när han sög på handen. Så ovillig han var att ligga still så var det svårt att få till bra bilder, tacksam att dom försökte länge dock. Vi fick många bilder ändå :) flyttades bak 1 dag, (mycket) så bf 29 sept

    Bokade in vårt rul i början på mars, uuh vilken pina det var att vänta. Gick trots allt fort ändå, så snart är nog juli här! Så länge du får må bra tills dess. Då har ni tid att tänka på om ni vill veta kön iallafall ;)
  • Anonym (asj)

    Man ska lyssna på sin magkänsla. Veckorna bara rusar förbi, jag ser framemot semester och räknar ner dagarna.

    Hur berättade ni för familjen? Jag skulle vilja göra det på ett roligt sätt. Men har idétorka. Det är ju snart morsdag, kanske då? Midsommar känns lite länge kvar till. Man skådar en mage om man synar. Jobbigt att behöva dra in och klä sig normal. Vilka problem.. Haha!!

  • Anonym (jodå)
    Anonym (asj) skrev 2016-05-10 21:18:59 följande:

    Man ska lyssna på sin magkänsla. Veckorna bara rusar förbi, jag ser framemot semester och räknar ner dagarna.

    Hur berättade ni för familjen? Jag skulle vilja göra det på ett roligt sätt. Men har idétorka. Det är ju snart morsdag, kanske då? Midsommar känns lite länge kvar till. Man skådar en mage om man synar. Jobbigt att behöva dra in och klä sig normal. Vilka problem.. Haha!!


    Jag är bara 19 år, så när jag efter en veckas ångestblandad glädje kände jag mig tvungen att prata med mamma för stöd och råd. Så för oss blev det inget roligt sätt att berätta haha. Många inom släkten var lite fundersamma innan glädjen tog över. Jag och sambon bor en bit bort från övriga och ses inte så ofta, så i v 12-13 ringde vi runt och berättade nyheten.

    Kan inte heller komma på något spännande sätt att berätta på.. googla kanske? Finns nog många härliga historier folk delat med sig av.

    För övrigt svällde jag upp till en ballongmage som liknade en i v 25 tidigt, sen jämnades det ut, men det var en liten chock
  • Anonym (asj)

    Jag var också 19 när jag väntade mitt första, hann fylla 20. Så min äldsta är 9 år idag! Det är en spännande ålder att få barn i. Inte så många som är positiva till att man är ung förälder, många ändra ser ner på en, men ändå så tycker jag att jag fick bra med stöttning från många olika håll. Det är bara att stå på sig! Kanske var annorlunda för 9 år sedan också!

    Ja, jag får googla något roligt.

  • Anonym (jodå)
    Anonym (asj) skrev 2016-05-11 17:26:20 följande:

    Jag var också 19 när jag väntade mitt första, hann fylla 20. Så min äldsta är 9 år idag! Det är en spännande ålder att få barn i. Inte så många som är positiva till att man är ung förälder, många ändra ser ner på en, men ändå så tycker jag att jag fick bra med stöttning från många olika håll. Det är bara att stå på sig! Kanske var annorlunda för 9 år sedan också!

    Ja, jag får googla något roligt.


    Wow, 9 år. Det är min lillasyster. För henne är det en hemskt knepig ålder..

    Nu när det varit fint väder i helgen gick jag med mindre kläder ute, alltså syntes magen. Fick en hel del ogillande blickar från äldre som var ute. Men jag känner att jag orkar inte bry mig. Jag, min sambo och viss familj runt omkring glädjs och är lyckliga över vad som komma skall, vilket räcker gott och väl för mig :)
Svar på tråden Gravida i Umeå