• Progressiv

    Vilket parti hade ni önskat att er partner röstade på?

    OBS! Frågeställningen gäller främst er singlar, men ni som har partners som är osäkra över sina politiska åsikter kan också delta i omröstningen och kommentera i tråden.

    Personligen hade jag tolererat de flesta åsikter hos en blivande livskamrat utom de som befinner sig på den yttersta högerkanten.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket parti hade ni önskat att er partner röstade på?
  • Progressiv
    Ewald01 skrev 2016-05-21 19:00:49 följande:

    Men varför ska politiska åsikter vara så viktiga om man skapar flickvän.

    En mer intressant fråga skulle t.ex. vara om tjejer/ killar värdesätter kyrkliga ceremonier när de gifter sig eller om de t.ex. inte vill gifta sig kyrkligt eller blanda in kyrkan .... bara som exempel.


    Jag anser dock inte att det är SÅ viktigt, i denna tråd frågar jag emellertid om saken i sig, som en enskild företeelse.
  • Progressiv
    Hen skrev 2016-05-21 21:43:35 följande:

    Vad som helst utom SD. 


    Där får jag instämma, skulle vara högst problematiskt att leva med en sådan människa.
  • Smecker

    I princip vad som helst utom SD och KD.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Progressiv
    Smecker skrev 2016-05-24 07:18:30 följande:

    I princip vad som helst utom SD och KD.


    Du är således inte låst på den politiska kartan alls, rent socio-ekonomiskt?
  • Ewald01
    Progressiv skrev 2016-05-24 05:32:31 följande:
    Jag anser dock inte att det är SÅ viktigt, i denna tråd frågar jag emellertid om saken i sig, som en enskild företeelse.
    Det är åsikter som är viktiga. Men vilket politiskt parti en partner röstar på spelar ingen större roll för min del så länge den inte har extrema åsikter.

    Annars är det inget fel om partnern är öppensinnad (eller vad man ska kalla det) och positiv till EU. Vet inte vad sådana människor brukar röstar på i Sverige ...
  • elyse

    Jag tror att vi skulle krocka väldigt i våra värderingar om personen röstade V eller SD.

  • Smecker
    Progressiv skrev 2016-05-25 05:05:27 följande:

    Du är således inte låst på den politiska kartan alls, rent socio-ekonomiskt?


    Den socio-ekonomiska politiska kartan? Jag ser att du har en tanke där, men du kanske borde överväga att omformulera den.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Progressiv

    Hitintills inga som anser att centerpartister och kristdemokrater duger som livskamrater. Lite förenklat uttryckt, men ändå...

  • Progressiv
    elyse skrev 2016-05-25 22:01:41 följande:

    Jag tror att vi skulle krocka väldigt i våra värderingar om personen röstade V eller SD.


    OK... Vilket parti stödjer du själv då?
Svar på tråden Vilket parti hade ni önskat att er partner röstade på?