Inlägg från: Progressiv |Visa alla inlägg
  • Progressiv

    Vilket parti hade ni önskat att er partner röstade på?

    OBS! Frågeställningen gäller främst er singlar, men ni som har partners som är osäkra över sina politiska åsikter kan också delta i omröstningen och kommentera i tråden.

    Personligen hade jag tolererat de flesta åsikter hos en blivande livskamrat utom de som befinner sig på den yttersta högerkanten.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket parti hade ni önskat att er partner röstade på?
  • Progressiv
    Rataxes skrev 2016-05-17 21:35:14 följande:

    Bryr mig inte så mycket, så länge det inte är dumvänster eller SD (eller andra nationalister) hon röstar på.


    Vilka räknar du som dumvänster? MP, V och FI?
  • Progressiv
    Rataxes skrev 2016-05-18 09:59:48 följande:

    Rätt

    Plus övriga vän stersekter utanför riksdagen


    Och vänsterfalangen inom S?
  • Progressiv
    Ewald01 skrev 2016-05-21 07:05:08 följande:

    Du borde ha lagt till alternativet "det spelar ingen roll"


    Ja, jag insåg det i efterhand. Å andra sidan är det kanske inte dem jag riktar mig till främst.
  • Progressiv
    Ewald01 skrev 2016-05-21 19:00:49 följande:

    Men varför ska politiska åsikter vara så viktiga om man skapar flickvän.

    En mer intressant fråga skulle t.ex. vara om tjejer/ killar värdesätter kyrkliga ceremonier när de gifter sig eller om de t.ex. inte vill gifta sig kyrkligt eller blanda in kyrkan .... bara som exempel.


    Jag anser dock inte att det är SÅ viktigt, i denna tråd frågar jag emellertid om saken i sig, som en enskild företeelse.
  • Progressiv
    Hen skrev 2016-05-21 21:43:35 följande:

    Vad som helst utom SD. 


    Där får jag instämma, skulle vara högst problematiskt att leva med en sådan människa.
  • Progressiv
    Smecker skrev 2016-05-24 07:18:30 följande:

    I princip vad som helst utom SD och KD.


    Du är således inte låst på den politiska kartan alls, rent socio-ekonomiskt?
  • Progressiv

    Hitintills inga som anser att centerpartister och kristdemokrater duger som livskamrater. Lite förenklat uttryckt, men ändå...

  • Progressiv
    elyse skrev 2016-05-25 22:01:41 följande:

    Jag tror att vi skulle krocka väldigt i våra värderingar om personen röstade V eller SD.


    OK... Vilket parti stödjer du själv då?
  • Progressiv
    Smecker skrev 2016-05-25 22:05:59 följande:

    Den socio-ekonomiska politiska kartan? Jag ser att du har en tanke där, men du kanske borde överväga att omformulera den.


    Förlåt mig, den ekonomiska höger-vänsterskalan borde jag väl kanske ha betonat. Stat kontra marknad, och allt där emellan.
  • Progressiv
    Ewald01 skrev 2016-05-26 03:57:47 följande:

    Centerpartister skulle duga


    Har du själv center-värderingar?
  • Progressiv
    Smecker skrev 2016-05-26 05:09:54 följande:

    Intelligens, empati, personlighet, analytisk förmåga och andra mjuka värden smäller högre än den ekonomiska höger-vänsterskalan, stat kontra marknad och allt där emellan.


    Jaha, där ser man.
  • Progressiv
    flygrl skrev 2016-05-26 16:25:17 följande:

    Lite förenklat? Wtf...man kunde ju bara rösta på ett av alternativen men det behöver ju verkligen inte betyda alla andra går bort. :/ Centerpartister & KDare duger absolut som livskamrater enligt mig :)


    Vad vill du ha sagt?
  • Progressiv
    Ewald01 skrev 2016-05-26 19:26:24 följande:

    Röstar du på L eller C?

    C är ju ett parti som ingår i ALDE gruppen och kan därmed anses som ett liberalt parti.


    Är man liberal så är det ju inte helt långsökt att man röstar på Liberalerna, då deras företrädare kallas just "liberaler". Däremot kan man ju vara ideologiskt liberal och därmed stödja t ex Centern, M eller Klassiskt liberala partiet.
Svar på tråden Vilket parti hade ni önskat att er partner röstade på?