• Anonym (Anonym idag)

    Otrogen man, vad ska jag göra?

    Min man är otrogen mot mig. Ikväll ska vi prata om det. Han anser inte att han är/har varit otrogen.

    Vet inte riktigt hur jag ska göra. Vi har en bokad resa i slutet av juni med barnen.

    Ska jag kasta ut honom nu direkt? Vänta tills vi firat vår dotters 10 års dag som är till helgen? Åka på resan tillsammans för barnens skull? Avboka hans biljett och resa själv med barnen?

  • Svar på tråden Otrogen man, vad ska jag göra?
  • Anonym (Anonym idag)

    Vet inte vad de gjort mer. För han nekar allt!

  • Anonym (var går gränsen?)

    Jag vet inte om den typen av SMS är att klassa som otrohet, men det är definitivt inte ok. Jag skulle avboka hans biljett, fira dotterns födelsedag och sedan be honom flytta ut medan ni diskuterar saken.
    Varför skickar han hjärtan till någon annan om han inte menar något med det? Där är det svårt att råda för bara du vet hur er historia och ert nuvarande förhållande ser ut. Det KAN ha varit en oskyldig flört som aldrig skulle blivit något mer, men det är fortfarande inte OK att göra så när man är i ett förhållande. Saknar man något tar man upp det med sin partner, inte en arbetskamrat.

  • cupcakemom
    Anonym (Anonym idag) skrev 2016-05-23 16:07:27 följande:

    Nej. Men är sms och mail innehåller ord som puss, mysa i soffan... Bilder på hjärtan... När man smsar och mailar sent på kvällen och på natten... Så ja vad ska man tro. Min gräns går nog där.


    Min gräns också... Alltså otrohet behöver inte vara sex, har man fått känslor för någon annan, sitter och sms'ar och mejlar gulligull och puss och sånt.. Nope... Skulle inte gå med på det. Tror många hakar upp sig på att otrohet måste innehålla sex men nej det tycker inte jag. Skulle inte kunna förlåta det där för jag skulle alltid undra och då är det lättare att bryta upp än att leva kvar med misstänksamhet som övergår i hat.. (har varit utsatt själv)
  • Anonym (Otrohet)
    Anonym (Anonym idag) skrev 2016-05-23 16:07:27 följande:

    Nej. Men är sms och mail innehåller ord som puss, mysa i soffan... Bilder på hjärtan... När man smsar och mailar sent på kvällen och på natten... Så ja vad ska man tro. Min gräns går nog där.


    Ja vad finns det för anledning att skicka sms och mail med puss och hjärtan till en jobbarkompis på kvällar och nätter. Nu förstår jag att du är förbannad. Det hade jag också varit. Känner du den här tjejen?
  • Anonym (Anonym idag)

    Nej känner inte tjejen. Vi har varit gifta i 8 år och tillsammans i 12. Har två barn ihop. Eller hur!? Visst pratar man om det är något! Det kanske bara är en flört. Han är 40 år och hon är 30 år, kanske spännande för honom... Men jag tänker att han borde slutat med det när jag kom på det första gången om han inte menar något med henne.

  • Anonym (Anonym idag)

    Det gör en riktigt arg är att nu när han ringe så låter han som inget har hänt utan helt normal. "Nu är jag på väg hem"

  • Ordinär Man

    Den gamla vanliga overreaktionen. Om du upptäckte är han spelat bort 150 000 i stället under kväll hade du inte reagerat så. Skaffa dig en älskare i stället så du också kan ha det lite kul!

  • Anonym (inte ok)
    Ordinär Man skrev 2016-05-23 18:24:49 följande:

    Den gamla vanliga overreaktionen. Om du upptäckte är han spelat bort 150 000 i stället under kväll hade du inte reagerat så. Skaffa dig en älskare i stället så du också kan ha det lite kul!


    Osympatiskt o onödigt inlägg.

    Jag som också utsatts för otrohet får ångest bara jag läser det du skriver, TS.
    Som jag känner spontant ffa efter den attityd din man verkar ha, så är det du sett en uppvärmning inför att vara fysiskt otrogen , om han inte redan varit det.
    Jag manglade mitt ex in totale runt otroheten och visst är det så att de krypen "gullar" för att få knulla!

    Visst, det kan vara känslor inblandat i vissa otroheter, men i detta fall känns det ju som att din man hade kunnat krypa till korset isf o medge att han kärat ner sig i henne o vill skiljas. Inte komma o dryga sig!

    Hoppas du finner styrka nånstans och med mitt egna facit i hand är jag ledsen att jag inte deklarerade "game over" direkt allt började krypa fram
    Men lätt är det inte!
  • Anonym (5)

    givetvis har han nåt fuffens för sig. Det är klart att du inte accepterar det. skulle inte jag heller. Däremot kanske ni kan ta hjälp av terapi?

    Det kan ju hända att de inte gjort mer än skrivit även om han har baktankar. Det har man ju när man börjar skriva i hemlighet med någon. Man kan kalla det vad man vill men självklart är det ett övertramp mot den man har ett förhållande med. Annars hade han ju berättat om det. 

    Om de inte gjort mer och han verkligen förstår hur han sårat dig kanske ni kan reda upp det. Om han däremot fnissar och inte fattar, då kommer han fortsätta med sitt  beteende

  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (var går gränsen?) skrev 2016-05-23 16:12:27 följande:
    Jag vet inte om den typen av SMS är att klassa som otrohet, men det är definitivt inte ok. Jag skulle avboka hans biljett, fira dotterns födelsedag och sedan be honom flytta ut medan ni diskuterar saken. Varför skickar han hjärtan till någon annan om han inte menar något med det? Där är det svårt att råda för bara du vet hur er historia och ert nuvarande förhållande ser ut. Det KAN ha varit en oskyldig flört som aldrig skulle blivit något mer, men det är fortfarande inte OK att göra så när man är i ett förhållande. Saknar man något tar man upp det med sin partner, inte en arbetskamrat.

    Precis, plus ha en otroligt trevlig resa med barnen och lyxa till det!! Heja!!
Svar på tråden Otrogen man, vad ska jag göra?