• Anonym (Hans)

    Risker med en trekant

    Hej!

    Jag har ett litet dilemma. Jag och min frus sexliv är väl lite händelselöst numera efter att ha varit gifta i många år. Eller det är väl mest från min frus sida som ett begär efter ett mer intressant sexliv finns. Hon har föreslagit en trekant med någon annan för att krydda upp det hela, och hon är verkligen intresserad av detta. 

    Det skulle innebära att vi provade med en annan man för hennes del och en annan kvinna för min del. Egentligen så är jag inte så intresserad av detta, men jag är rädd att vårt äktenskap kan gå ännu mera utför om jag inte går med på det här, och jag vill ju såklart att vårt äktenskap kan räddas. 

    Jag undrar ni som varit med om en trekant, och varit skeptiska till det innan, hur bra har det fungerat? Jag är rädd för att jag ska bli svartsjuk, eller att jag ska tro att hon blir mer intresserad av den mannen som vi har trekant med efteråt. 

    Vidare undrar jag om det är bättre att ha en trekant med någon vi känner väl, eller är det bättre med någon helt okänd?

    Med Vänliga Hälsningar
    Hans
  • Svar på tråden Risker med en trekant
  • Anonym (Sunnan)
    Anonym (Hans) skrev 2016-08-22 00:21:20 följande:
    Hej!

    Jag har ett litet dilemma. Jag och min frus sexliv är väl lite händelselöst numera efter att ha varit gifta i många år. Eller det är väl mest från min frus sida som ett begär efter ett mer intressant sexliv finns. Hon har föreslagit en trekant med någon annan för att krydda upp det hela, och hon är verkligen intresserad av detta. 

    Det skulle innebära att vi provade med en annan man för hennes del och en annan kvinna för min del. Egentligen så är jag inte så intresserad av detta, men jag är rädd att vårt äktenskap kan gå ännu mera utför om jag inte går med på det här, och jag vill ju såklart att vårt äktenskap kan räddas. 

    Jag undrar ni som varit med om en trekant, och varit skeptiska till det innan, hur bra har det fungerat? Jag är rädd för att jag ska bli svartsjuk, eller att jag ska tro att hon blir mer intresserad av den mannen som vi har trekant med efteråt. 

    Vidare undrar jag om det är bättre att ha en trekant med någon vi känner väl, eller är det bättre med någon helt okänd?

    Med Vänliga Hälsningar
    Hans
    Det är verkligen inget man ska göra för att "ställa upp". Alla måste vara med på det. Sen är det inte så lätt att hitta en man. Det måste vara någon hon tänder på samtidigt som det måste vara någon du kan acceptera. Bäst är det såklart om det är en man som gillar just att vara extrakille så att han inte tar över.

    Är det OK både med extra kille och extra tjej för henne? För min del skulle det inte funka med en tjej eftersom jag inte är bi och det är extremt svårt att hitta en straight tjej, som inte är prostituerade eller liknande då, som vill vara extratjej.
  • Anonym (Sunnan)
    Anonym (Hans) skrev 2016-08-22 10:42:47 följande:
    Tack för svaret! 

    Ja både hon och jag ska få ha en trekant med en man och en kvinna. Vi har inte riktigt diskuterat med vilka ännu, men som du skriver så tror jag att det blir svårare för mig att hitta någon. Samtidigt så är ju inte jag så intresserad av en trekant, men det är det som kan få igång vårt sexliv och kanske rädda äktenskapet så funderar jag på det i alla fall. 

    Su du tror det är bättre med någon vi känner? Finns det inte risk för att det kan ge mer svartsjuka då ju för att vi umgås med honom annars också. Med en okänd så är det ju över sedan liksom.

    Jag är kan ju ha lätt för att känna mig ignorerad annars också... i vissa sammanhang då jag inte är så framfusig. Så det kan nog finnas risk att sådana känslor kommer också. Men om det bara blir en gång så kanske det är värt det.
    Ni kanske kan testa en fyrkant så kan ni får något båda två? Bäst med några ni inte känner helt klart, men det sagt är det självklart att ni måste lära känna paret först. Ni kan säkert hitta några lämpliga på tex BC.
  • Anonym (Hans)
    Anonym (Sunnan) skrev 2016-08-22 11:06:45 följande:
    Det är verkligen inget man ska göra för att "ställa upp". Alla måste vara med på det. Sen är det inte så lätt att hitta en man. Det måste vara någon hon tänder på samtidigt som det måste vara någon du kan acceptera. Bäst är det såklart om det är en man som gillar just att vara extrakille så att han inte tar över.

    Är det OK både med extra kille och extra tjej för henne? För min del skulle det inte funka med en tjej eftersom jag inte är bi och det är extremt svårt att hitta en straight tjej, som inte är prostituerade eller liknande då, som vill vara extratjej.
    Anonym (Sunnan) skrev 2016-08-22 11:10:33 följande:
    Ni kanske kan testa en fyrkant så kan ni får något båda två? Bäst med några ni inte känner helt klart, men det sagt är det självklart att ni måste lära känna paret först. Ni kan säkert hitta några lämpliga på tex BC.

    Nej men det svåra är att detta är något hon vill, en fantasi förstår jag, och dilemmat för mig är att det kanske gör att gnistan tänds igen för henne i vårt förhållande. Samtidigt vet jag ju inte om jag kommer vara bekväm med det. Det beror kanske på vem det är. Hon har nämnt en bekant vi har dock.

    Däremot är hon inte sugen på en fyrkant, av olika anledningar. Annars är ju det en bra kompromiss!
  • Anonym (Hans)
    Anonym (Sunnan) skrev 2016-08-22 11:10:33 följande:
    Ni kanske kan testa en fyrkant så kan ni får något båda två? Bäst med några ni inte känner helt klart, men det sagt är det självklart att ni måste lära känna paret först. Ni kan säkert hitta några lämpliga på tex BC.
    Ursäkta men vad är BC?
  • Anonym (Katta)
    Anonym (Hans) skrev 2016-08-22 10:44:59 följande:

    OJ! Kan det gå så lätt? Men om det hände så så kanske det var meningen ändå? Alltså att hon egentligen ville bryta upp. 


    Vet faktiskt inte hon hade en treårig pojke vi det tillfället.. Om hon inte hade haft trekant så kanske de hade varit ihop nu.. Man vet ju aldrig.. Vad det kan bli för konsekvenser.
  • Anonym (Katta)
    Anonym (Katta) skrev 2016-08-22 12:57:22 följande:

    Vet faktiskt inte hon hade en treårig pojke vi det tillfället.. Om hon inte hade haft trekant så kanske de hade varit ihop nu.. Man vet ju aldrig.. Vad det kan bli för konsekvenser.


    Punkt mellan inte och Hon. Förlåt
  • Anonym (Sunnan)
    Anonym (Hans) skrev 2016-08-22 12:54:43 följande:
    Ursäkta men vad är BC?
    Body Contact - sida för människor som söker olika sexkontakter.
  • Anonym (milla)
    Anonym (Hans) skrev 2016-08-22 12:54:08 följande:

    Nej men det svåra är att detta är något hon vill, en fantasi förstår jag, och dilemmat för mig är att det kanske gör att gnistan tänds igen för henne i vårt förhållande. Samtidigt vet jag ju inte om jag kommer vara bekväm med det. Det beror kanske på vem det är. Hon har nämnt en bekant vi har dock.

    Däremot är hon inte sugen på en fyrkant, av olika anledningar. Annars är ju det en bra kompromiss!


    Jag tycker att du griper efter halmstrån. Jag menar, varför skulle gnistan tändas och hon återigen bli kåt på dig för att hon får knulla andra?

    Det finns en massa saker man kan experimentera med på egen hand med som par. Har ni ens testat experimentera på tu man hand först?
  • Anonym (Hans)
    Anonym (milla) skrev 2016-08-22 14:52:24 följande:
    Jag tycker att du griper efter halmstrån. Jag menar, varför skulle gnistan tändas och hon återigen bli kåt på dig för att hon får knulla andra?

    Det finns en massa saker man kan experimentera med på egen hand med som par. Har ni ens testat experimentera på tu man hand först?
    Jag har föreslagit annat men det har inte blivit något av det. Och lite är det väl mig själv att skylla för jag är så fullt sysselsatt med jobb och annat så sexbiten har kommit i andra hand ofta. När jag kommer hem är jag bara så trött. Sen så är det väl en fantasi hon har som hon gärna ska bli verklighet med att ha en trekant med en annan man.
  • Anonym (Hans)
    Anonym (Sunnan) skrev 2016-08-22 14:39:51 följande:
    Body Contact - sida för människor som söker olika sexkontakter.
    Aha! Jag borde höra med henne vem det är hon vill ha en trekant med i så fall, och höra om BC är något att kolla in. Det skulle kännas lättare på ett sätt. Då kanske vi kan få både en man och en kvinna där.
Svar på tråden Risker med en trekant