• Anonym (Egalitarianen)

    Svenska tjejer knullar hela tiden

    Svenska tjejer knullar hela tiden. Det är likt en rutin som alla andra. Om det är i ett förhållande eller inte spelar ingen roll. De knullar hela tiden antingen eller. Det kan vara med något krogragg, nätdejt, KK, kille på stan eller någon på en semester, det har ingen betydelse men knullar gör de hela tiden.

    Det är vad jag förstått anledningen till att de aldrig hinner bygga upp någon längtan efter sex eftersom de aldrig går utan det. De kan få sex precis när som helst och det vet de givetvis om. Men jag tror inte det är så att de väntar med att ha sex tills de verkligen känner för det, utan de har som sagt sex rent rutinmässigt.

    Är det inte rätt slående egentligen om man tänker efter? En genomsnittlig kille har sex när han får ha sex. Det är alltså inte killen som avgör. Han är helt utlämnad till att en tjej ska ge sitt samtyckte och eftersom det händer sällan blir suget väldigt stort mellan gångerna och med det ökar desperationen. Det förklarar varför så många killar är så desperata men tjejer aldrig blir det.

  • Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden
  • Anonym513
    Anonym (M) skrev 2016-10-14 07:01:34 följande:
    Jag skulle väl säga att de män och kvinnor som avviker mest från rådande normer är de som har det svårast.

    E och jag har dock diskuterat att traditionella könsroller (inte de idag rådande alltså) där kvinnor måste vara passiva skulle göra det lättare för kvinnor som grupp än för män som grupp att hitta en partner. Det håller jag inte med om. Det är lättare för den part som får vara aktiv. Att det i ett scenario där män förväntas vara aktiva och kvinnor förväntas vara passiva generellt är enklare för en passiv kvinna än en passiv man har jag aldrig motsatt mig.

    Då är ju frågan om man skall förhålla sig till hur det är eller hur det borde vara?


    Många vill ha förändring men få vill förändras.

  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (M) skrev 2016-10-14 06:41:57 följande:

    Nej, men de flesta undersökningar jag hittar (med undantag av en brittisk tidning) visar motsatsen, så jag var bara nyfiken.

    Däremot visar ju samtliga undersökningar att tngre kvinnor har fler sexpartners idag än tidigare, så skillnaden mellan män och kvinnor minskas ju ganska radikalt. Men det beror ju på att könsrollerna luckras upp - inte att traditionella könsroller gör det lättare för kvinnor - utan tvärtom. I de generationer där könsrollerna varit "intakta" är det vetydligt fler män än kvinnor som har många sexpartners, bland den yngre generationen där könsroller luckrats upp och kvinnor "tar för sig mer" (är mindre passiva).

    Så de siffror du själv lyfter går ju enot din egen tes - att traditionella könsroller för det lättare för kvinnor än för män att har "mycket sex". Uppenbart är det tvärtom och först nu när könsrollerna förändras och kvinnor dörväntas vara sexuellt aktiva istället för sexuellt passiva börjar kvinnorna närma sig männen i andelen med många sexpartners (och till och med överstiga enligt dig).

    Så om den statistik du hönvisar till stämmer stärker det ju snarare min tes att det är lättare att få sexpartners om man tillåts vara aktiv.


    Hur kunde män förr ha mycket fler sexpartners än kvinnor? Trodde vi var överens om att när en man har sex med en kvinna så har också en kvinna sex med en man, 1+1=2.

    Jag sa aldrig att traditionella könsroller gav tjejer mer sex, utan att de blir uppraggade oftare då men kan fortfarande avböja sex.

    Långtifrån alla tjejer vill vara aktiva, många trivs i den passiva rollen. Det har du inte bemött än. Att vara passiv är inte att förtryckas vilket du tycks tro.
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (M) skrev 2016-10-14 06:41:57 följande:

    Nej, men de flesta undersökningar jag hittar (med undantag av en brittisk tidning) visar motsatsen, så jag var bara nyfiken.

    Däremot visar ju samtliga undersökningar att tngre kvinnor har fler sexpartners idag än tidigare, så skillnaden mellan män och kvinnor minskas ju ganska radikalt. Men det beror ju på att könsrollerna luckras upp - inte att traditionella könsroller gör det lättare för kvinnor - utan tvärtom. I de generationer där könsrollerna varit "intakta" är det vetydligt fler män än kvinnor som har många sexpartners, bland den yngre generationen där könsroller luckrats upp och kvinnor "tar för sig mer" (är mindre passiva).

    Så de siffror du själv lyfter går ju enot din egen tes - att traditionella könsroller för det lättare för kvinnor än för män att har "mycket sex". Uppenbart är det tvärtom och först nu när könsrollerna förändras och kvinnor dörväntas vara sexuellt aktiva istället för sexuellt passiva börjar kvinnorna närma sig männen i andelen med många sexpartners (och till och med överstiga enligt dig).

    Så om den statistik du hönvisar till stämmer stärker det ju snarare min tes att det är lättare att få sexpartners om man tillåts vara aktiv.


    Och förresten, om den aktiva kvinnan nu är en sådan framgångsaga, varför klagas det då ifrån feministiskt håll på att män generellt ogillar kvinnor som är framåt?
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (M) skrev 2016-10-14 06:41:57 följande:

    Så om den statistik du hönvisar till stämmer stärker det ju snarare min tes att det är lättare att få sexpartners om man tillåts vara aktiv.


    Det bekräftar ju bilden av att passiva män är chanslösa också... Eller gäller det bara kvinnor? Eftersom aktiva kvinnor raggar upp passiva män är det ingen problem för de passiva männen kommer du att hävda nu. Men när jag hävdade samma sak fast om kvinnor hade jag bestämt tvärfel menade du.
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (M) skrev 2016-10-14 07:01:34 följande:

    Jag skulle väl säga att de män och kvinnor som avviker mest från rådande normer är de som har det svårast.

    E och jag har dock diskuterat att traditionella könsroller (inte de idag rådande alltså) där kvinnor måste vara passiva skulle göra det lättare för kvinnor som grupp än för män som grupp att hitta en partner. Det håller jag inte med om. Det är lättare för den part som får vara aktiv. Att det i ett scenario där män förväntas vara aktiva och kvinnor förväntas vara passiva generellt är enklare för en passiv kvinna än en passiv man har jag aldrig motsatt mig.


    VAD är det du motsätter dig då? Du har ju fått svart på vitt att män förväntas vara aktiva och att en passiv man därmed får sätta sitt hopp till aktiva kvinnor som förvisso är fler idag, men ändå anses avvika ifrån normen av typisk kvinna. Dessutom tror jag inte att kvinnor, passiva som aktiva, överhuvudtaget finner passiva män som attraktiva.
  • Anonym513
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-10-14 07:27:14 följande:
    Det bekräftar ju bilden av att passiva män är chanslösa också... Eller gäller det bara kvinnor? Eftersom aktiva kvinnor raggar upp passiva män är det ingen problem för de passiva männen kommer du att hävda nu. Men när jag hävdade samma sak fast om kvinnor hade jag bestämt tvärfel menade du.

    Tänk om det fanns samma kreativitet bland oss män när vi skall bortförklara våra tillkortakommanden? Där ligger vi helt klart efter!


    När en man uttrycker sina upplevda problem i forumet är det "Var en MAN, ta ditt ansvar och gå till närmaste vårdcentral men när en kvinna söker man med ljus och lykta runt kvinnan? Kan det vara maken, grannen, hunden eller grannen som är boven?

  • Anonym (M)
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-10-14 07:21:49 följande:

    Hur kunde män förr ha mycket fler sexpartners än kvinnor? Trodde vi var överens om att när en man har sex med en kvinna så har också en kvinna sex med en man, 1+1=2.

    Jag sa aldrig att traditionella könsroller gav tjejer mer sex, utan att de blir uppraggade oftare då men kan fortfarande avböja sex.

    Långtifrån alla tjejer vill vara aktiva, många trivs i den passiva rollen. Det har du inte bemött än. Att vara passiv är inte att förtryckas vilket du tycks tro.


    En större andel män har hadt fler sexpartners än andel kvinnor. Det tydligjorde du väl ganska tidigt i tråden att det handlade om hur stor andel män respketice kvinnor som har "mycket sex" ? Har du ändrat dig nu?

    Jag diskuterar dessutom antal sexpartners vilket givetvis kan skilja sig även på gruppnivå (och inte antalet samlag).

    Men det är väl självklart att könsroller som tillåter män att vara aktiva och tvingar kvinnor att vara passiva gör att fler män uppvaktar kvinnor än tvärtom? Är det verkligen det du diskuterar? Inte att den ena fruppen har det lättare önnden andra? Vad är då poängen med diskussionen?

    Jag har hela tiden trott att du menar att traditionella könsroller gör det lättare för kvinnor som grupp att träffa en partner för sex än tvärtom samt att det skulle innebära att det fanns en större andel män som hade svårt at träffa en partner än tvärtom.

    Sen har du ju faktiskt påstått att "kvinnor har sex hela tiden" - det står i trådstarten. Och om du inte menar att "bpde män och kvinnor har sex hela tiden" måste det ju innebära att tjejer har mer sex (eller att en större andel kvinnor har mer sex).
  • Anonym (M)
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-10-14 07:27:14 följande:

    Det bekräftar ju bilden av att passiva män är chanslösa också... Eller gäller det bara kvinnor? Eftersom aktiva kvinnor raggar upp passiva män är det ingen problem för de passiva männen kommer du att hävda nu. Men när jag hävdade samma sak fast om kvinnor hade jag bestämt tvärfel menade du.


    Varför tror du att jag kommer hävda det?

    Om män och kvinnor förväntas vara aktiva är det förstås svårare för de som inte är det. Det har jag ju sagt helantiden, att det är svårare för de som inte upofyller normer och förväntningar.

    Jag har aldrig hävdat att det inte är svårare att vara passiv som man om man förväntas vara aktiv. Det jag har hävdat är att man har större förutsättningar att ta för sig av livet och göra aktiva val om man har rätten att vara aktiv.
  • wombat

    Jag förstår inte problemet i det hela, om det nu är som du påstår att Svenska tjejer knullar hela tiden. Låt folk ha sex om de vill ha det..


    Hello Klitty, here I cum.
  • Anonym (M)
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-10-14 07:30:22 följande:

    VAD är det du motsätter dig då? Du har ju fått svart på vitt att män förväntas vara aktiva och att en passiv man därmed får sätta sitt hopp till aktiva kvinnor som förvisso är fler idag, men ändå anses avvika ifrån normen av typisk kvinna. Dessutom tror jag inte att kvinnor, passiva som aktiva, överhuvudtaget finner passiva män som attraktiva.


    Jagvdiskuterar

    1. Att det inte förefaller vara så att det är en större andrl kvinnor än män som har "mycket sex"/många sexpartners" utan snarare tvärtom

    2. Att när du jämför kvinnor och män så lyfter du helt plötsligt fram "passiva män" och ställer den mot alla kvinnor eller "passiva kvinnor". Det vill säga - du jämför en grupp män som inte uppfyller bormen med kvinbor som uppfyller normen vilket blir en konstig jämförelse som jag inte anser håller.

    3. Att strikt traditionella könsroller där kvinnor förväntas/tvingas vara passiva generellt och i synnerhet när det gäller sex inte gynnar kvinnor som grupp när det gäller att skapa sexuella relationer.
Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden