• Troyanen

    Ivf start i November

    Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)

  • Svar på tråden Ivf start i November
  • KajsaStina123

    Igår morse tog jag sista nässprayen efter 14 dagar, och började med Menopur sprutan igår kväll. Känns så skönt för varje steg framåt.

    Hur har ni andra mått med nedregleringen?

    Jag har mått hyfsat tycker jag, men ändå upplever jag det som om jag har varit i en dimma, varm, trött, disträ, blandat ihop namn, känsligare, huvudvärk till och från. Och näst sista dagen fick jag feber....så just nu är jag glad att slippa sprayen och hoppas att jag inte behöver göra om den biten igen.! Sköterskan på kliniken sa att vi behöver lite kvinnohormoner för att fungera ! Och med sprayen blir vi ju rätt låga...Därför hoppas jag att sprutan ska få en lite högre och piggare. Hur har ni andra upplevt sprutan?

    Hoppas det går bra för er allihopa!

  • KajsaStina123
    pergotimestina skrev 2016-12-02 15:50:19 följande:

    Hej tjejer.

    Jag har inte läst så långt bak i tråden men detta är precis en sån tråd jag vill följa.

    Lite info om oss:

    Jag och min fästman har varit tillsammans i 11 år och har aktivt försökt att få barn i snart 3 år... Många negativa grav tester och mycket tårar.

    Vi har stått i ca 1 år på väntelistan till sahlgrenska , men nu har vi gått igenom första försöket och ruvar idag????

    När vi va på det sista vul så kunde dom se 5 äppblåsor men fick bara ut 3 ägg... tänk va ledsen jag va! 2 klarade sig ej och det tredje sitter förhoppningsvis och gror inne i magen om vi har tur! Hur gick era äggplock tjejer och vart befinner ni er i eran behandlingsplan?

    Kram


    Vad roligt för er, hoppas det går bra.

    Jag har börjat m sprutor igår och ska på vul på fredag och se om äggblåsorna är ok. Då blir det ÄP och insättning v 50 isof. Så håller mina tummar för det.
  • Sascha lo

    Tror inte ni behöver oroa er för att "spruta" för lite. Dem är nog bara rädda för att överstimulera er..

    Jag tog min ägglossningsspruta 36 timmar innan plock. tycker sprutorna har vartv helt ok. Gonal-F är smidig, orgalutran är lite värre men den tar man inte så många dagar. Ovitrelle som är ägglossningssprutan är precis som Gonal

    -F. Oroa er inte ni som ska spruta snart! <3

    Samma sak med äggplock. Man har vart med om roligare men man får morfin om man vill och som min fästman sa så kanske det dröjer innan man känner sig så berusad igen:) jag fick även lustgas och personalen på Sahlgrenska är riktiga pärlor!

    Seriöst- hur får jag ordning på min mage? Är uppsvälld som en boll och vet att lutinus kan ha den effekten men vad kan man äta förutom päron katrinplommon och hela linfrö? Det händer ingenting..!

  • KristinaJ
    KajsaStina123 skrev 2016-12-03 07:04:37 följande:

    Hej!

    Hoppas ni får ett bra svar idag, jag ska också "bara" ta sprutor i 7 dagar, känns också som kort tid, men jag hoppas innerligt att det räcker. Ska till kliniken på fredag för vul och hoppas då att allt ser ut som de förväntar!! När tog du ägglossnings sprutan? Och hur många dagar fick du vänta innan ÄP efter det?


    Ägglossningssprutan tas alltid 36 timmar innan plock vad jag förstått? Var tvungen att ta den prick 21.00 ons för äggplock 09.00 fredag! Av fem ägg blev två befruktade och läkaren bekräftade det jag fruktat, att äggen kanske inte var helt mogna eftersom många av blåsorna också var små och de största inte jättestora. Ååååh! Nu håller jag alla världens tummar för de två. Men eftersom jag inte har insättning förns måndag eftermiddag är jag inställd på attde kommer hinna ringa och säga att de inte ser tillräckligt bra ut. Känns inte dom några vidare odds med endast två befruktade :( fan!
  • Sascha lo

    Jo men dem två kanske är starka! Håller tummarna för dig och nu har dem några dagar på sig att få till det där i burken! Jag har läst att många inte ens får några befruktade!

    Vilka av er kör på Sahlgrenska förresten?

  • KajsaStina123
    KristinaJ skrev 2016-12-03 09:18:57 följande:

    Ägglossningssprutan tas alltid 36 timmar innan plock vad jag förstått? Var tvungen att ta den prick 21.00 ons för äggplock 09.00 fredag! Av fem ägg blev två befruktade och läkaren bekräftade det jag fruktat, att äggen kanske inte var helt mogna eftersom många av blåsorna också var små och de största inte jättestora. Ååååh! Nu håller jag alla världens tummar för de två. Men eftersom jag inte har insättning förns måndag eftermiddag är jag inställd på attde kommer hinna ringa och säga att de inte ser tillräckligt bra ut. Känns inte dom några vidare odds med endast två befruktade :( fan!


    Jag håller tummarna för er!!, förstår att det är nervöst..man vill ju bara att det ska bli bra hela hela vägen, inga tvivel och ingen känsla för att det inte går....men hoppas de 2 du fick växer på sig. Och 2 är ju mycket bättre än inga alls! Jag håller som sagt tummarna för er.?
  • KajsaStina123
    KajsaStina123 skrev 2016-12-03 10:09:48 följande:

    Jag håller tummarna för er!!, förstår att det är nervöst..man vill ju bara att det ska bli bra hela hela vägen, inga tvivel och ingen känsla för att det inte går....men hoppas de 2 du fick växer på sig. Och 2 är ju mycket bättre än inga alls! Jag håller som sagt tummarna för er.?


    Frågetecknet skulle vara en tumme i handen....får inte till en del figurer :-/..
  • Sascha lo
    synonym skrev 2016-12-02 15:57:59 följande:

    Av det du skrivit så har vi gjort i princip samma resa Sascha lo!

    Ställdes på kö i april och sedan sprutstart gonalf f 21 nov, ÄP igår och förhoppningsvis återföring imorgon. Kommer att bli långa timmar innan 12...

    Jag tyckte själva ÄP gick bättre än förväntat, men tanke på allt som skrivs om det. Men lite senare när medicin gick ur kroppen så hade jag ganska ont, men helt hanterbart. Hur tyckte du det var?

    Hoppas allt går bra imorgon!


    Jag tyckte med det gick bra! Jag bad om mer och fick morfin och lustgas. Fick jätteont när det var över men sa till och då gav dem mig en tablett och sen släppte det och jag var bara trött resten av dagen.

    Blir det återföring för dig idag då om allt går vägen? Tänk om man får ruva in andra advent! Tur jag är förlovad med en norrlänning för han är hur lugn som helst medan jag nästan kräks av nervositet. Hatar att inte ha kontroll på situationen..!!
  • KristinaJ
    Sascha lo skrev 2016-12-03 10:27:48 följande:
    Jag tyckte med det gick bra! Jag bad om mer och fick morfin och lustgas. Fick jätteont när det var över men sa till och då gav dem mig en tablett och sen släppte det och jag var bara trött resten av dagen.

    Blir det återföring för dig idag då om allt går vägen? Tänk om man får ruva in andra advent! Tur jag är förlovad med en norrlänning för han är hur lugn som helst medan jag nästan kräks av nervositet. Hatar att inte ha kontroll på situationen..!!
    Åh, jag önskar jag med var gift med en norrlänning! Haha! Min man är lika nervig som jag och nu kommer vi oroa ihjäl oss att inget av våra två ägg håller måttet eller klarar sig tills på måndag! Man vill ju vara så positiv och hoppfull sitt första IVF men jag känner mig helt nedslagen just nu. Från 14 fina stora äggblåsor till endast 5 ägg och ynka 2 befruktade. Blir orolig och började på riktigt överväga att ställa oss i adoptionskö idag. Det känns så stort och läskig att ha IVF som sitt enda sista hopp när första rundan inte alls gick som väntat :(

    Ps. Jag tyckte också äggplocket gick hyfsat smärtfritt men fick så galet ont efteråt! Fick ta två citodon och däcka för att orka med det, men ett dygn senare var smärtan nästan helt borta! :) Ändå skönt att veta inför kommande äggplock att det faktiskt inte är så farligt med själva plocket i alla fall.  

    Hur går det för dig? Har du gjort insättning? eller är det på g? :) 
  • synonym
    Sascha lo skrev 2016-12-03 10:27:48 följande:

    Jag tyckte med det gick bra! Jag bad om mer och fick morfin och lustgas. Fick jätteont när det var över men sa till och då gav dem mig en tablett och sen släppte det och jag var bara trött resten av dagen.

    Blir det återföring för dig idag då om allt går vägen? Tänk om man får ruva in andra advent! Tur jag är förlovad med en norrlänning för han är hur lugn som helst medan jag nästan kräks av nervositet. Hatar att inte ha kontroll på situationen..!!


    Ja, det är inplanerat så. Om de inte ringt nu så borde det gå vägen för er också idag eller hur?

    Vi fick ut 7 ägg, men vi fick även reda på att de behövde göra icsi, så jag blev himla nojig. Är också den i förhållandet som oroar mig och läser på... Men skönt att du har en norrlänning där!

    Är det någon annan som har erfarenhet av icsi förresten?

    Håller tummar och tår för er, för oss och för alla andra!
Svar på tråden Ivf start i November