• Humlan88

    Trump som president :( vad händer nu?

    Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

  • Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2017-01-11 20:46:37 följande:
    Gissa vad jag tänkte allra först, när jag hörde han tala på presskonferensen, jo, är karln full eller drogad, kanske proppat i sig nåt lugnande eller nåt sån´t. Photo by Jameswragg source http://www.flickr.com/photos/jameswragg/4688532009/

    Han lät "konstigt" på nåt vis, och så var allt bhan skule åstadkomma, störst, bäst och mest, ja t.o.m större, bättre och mera än Gud vad skådat. Photo by Abcrumley source http://www.flickr.com/photos/crumley/160490011/ 
    Jag har fortfarande förhoppningar om att han aldrig blir president, trots att jag vet hur dumt det låter, men karln verkar högst 99.
    Haha, vet du vad jag tänkte: Att världen inte har haft en galnare ledare sen Idi Amin, men sen kom jag på att det faktiskt finns några till.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2017-01-11 20:54:17 följande:
    Jag är då inte lika säker som du, jag har en känsla på att det vi hittills hört, bara är början på vad som kommer.
    Speciellt nu när Trump gjort sig ovänner med hela mediakåren och säkerhetsorganisationerna, FBI, CIA och NSA.
    Är väl bara Polisen han inte ännu retat upp, om dom nu kan räknas in bland säkerhetsorganisationer..
    Det är ingeting att vara osäker på.

    Media rapporterar att CIA påstår någontng som det sedan visar sig att CIA inte alls påstår.

    http://www.skd.se/2017/01/08/inga-bevis-for-rysk-inblandning/
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-01-11 21:33:40 följande:
    Donald Trump tror på Rysk inblandning..
    Trump har ännu inte skådat ljuset från Skånska Dagbladet, utan bara fått ta del av den konfidentiella informaton som Skånskans skribent har genomlyst med folieparabol.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare

    Flash Gordon skrev 2017-01-11 21:02:54 följande:
    Det är ingeting att vara osäker på.

    Media rapporterar att CIA påstår någontng som det sedan visar sig att CIA inte alls påstår.

    www.skd.se/2017/01/08/inga-bevis-for-rysk-inb.../
    Som sagt, det kommer mera, mycket mera, det här är bara början på en lång lång historia, för det är USA, landet där lögnen är lika viktig som accepterad bland politiker, så länge man inte avslöjas.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-01-11 21:01:49 följande:
    Haha, vet du vad jag tänkte: Att världen inte har haft en galnare ledare sen Idi Amin, men sen kom jag på att det faktiskt finns några till.
    Var kommer katterna ifrån, eller in i bilden, värst lik Idi Amin är dom ju inte?
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2017-01-11 21:53:27 följande:
    Var kommer katterna ifrån, eller in i bilden, värst lik Idi Amin är dom ju inte?
    Haha, jag får ta bort mitt filter.

    Har installerat ett Trumpfilter som förvandlar alla foton av Trump till bilder av kattungar :)
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-01-11 21:33:40 följande:
    Donald Trump tror på Rysk inblandning..
    Det är inte vad den falska nyheten handlade om.

    Falsariet ligger i att CIA ska ha påstått någonting i en rapport medan de i själva verket inte påstått detta.
  • Flash Gordon

    Och där dog själva grundstoryn, som CNN spred:

    http://www.foxnews.com/politics/2017/01/11/trump-was-not-given-any-summary-russian-claims-about-compromising-info-source-says.html

    Nä, Trump fick ingen tvåsidors PM med detaljer.

    Istället nämndes i förbifarten att media hade fått höre en historia om att ... bla bla bla

    Vilket alltså stämmer bra mycket bättre med Trumps version av att han fått höra något om det muntligt "vid sidan av mötet".

    Mönstret går igen.

    Trump anklagas för att ljuga. Man kontrollerar. Trump visar sig inte ljuga.

  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2017-01-11 21:51:07 följande:
    Som sagt, det kommer mera, mycket mera, det här är bara början på en lång lång historia, för det är USA, landet där lögnen är lika viktig som accepterad bland politiker, så länge man inte avslöjas. smile1.gif
    Självklart kommer det mera.

    Det kommer att vara en mission hos vissa att försöka smutskasta Trump. Oavsett hur vansinnig storyn än är.

    Men med den historia som redan finns kring detta sedan valkampanjen så vet vi att vi inte kan ta sådana historier rakt av för att vara sanning.
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?