• längtar2017

    Insemination nov 2016

    Hej :) jag är en tjej på snart 30 år som igår for iväg till en fertilitetsklinik i Danmark och gjorde min första insemination!
    jag har planerat och sparat pengar i ca ett år, för min del är de helt rätt då jag varit singel i ca 5 år och ser inte mig själv i nått förhållande då jag tappat "gnistan" lite o försöka hitta någon värdig! Flört

    Själva inseminationen tog ca 7 minuter Oskyldig men de gjorde ont då jag tydligen har en lite vriden livmoder (sa barnmorskan) så katetern skrapade livmoderväggen på väg in, blödde lite och de känns även idag men de är ju inte så konstigt!

    Så nu är de bara att vänta i 15 dagar till på BIM Glad

    är de fler som gjort insemination nyss eller för övrigt planerar att göra barn november? Hur upplever ni allt?

    ser fram emot och höra ifrån någon här Skrattande

  • Svar på tråden Insemination nov 2016
  • aprilmamma

    Grattis till er som plussat!!!  Hur många inseminationer krävdes för ett plus? Jag funderar på om jag ska välja en insemination för 12000 eller 4 för 40000. Har ni några tankar om det?

  • längtar2017
    Thivve skrev 2016-11-27 14:32:52 följande:

    Va roligt för dig, grattis!!
    Jag bor i Märsta, i sthlm län :)


    tack :) de känns helt overkligt fortfarande!! jaha de är ju inte grannkommunen direkt, ca 40 mil emellan hehe
  • Thivve
    aprilmamma skrev 2016-11-27 18:57:09 följande:

    Grattis till er som plussat!!!  Hur många inseminationer krävdes för ett plus? Jag funderar på om jag ska välja en insemination för 12000 eller 4 för 40000. Har ni några tankar om det?


    Det är nog väldigt individuellt, för mig räckte 1 gång. Sen får vi ju se om det håller i dig, är ju väldigt tidigt än.
    Vart planerar du att göra en insemination?
  • Thivve
    längtar2017 skrev 2016-11-27 19:41:15 följande:
    tack :) de känns helt overkligt fortfarande!! jaha de är ju inte grannkommunen direkt, ca 40 mil emellan hehe
    Ja det är en bit bort, tur att det finns forum som det här :)
  • noyen

    Hej! 

    Jag inseminerades i Sverige den 18/11. Jag är osäker om jag är gravid då mina graviditetstest varit så himla svaga, dock har min mens inte kommit ännu. Jag håller tummarna. :) Bor i Skåne!!

  • HoppasPåEnTill
    noyen skrev 2016-12-07 21:35:57 följande:

    Hej! 

    Jag inseminerades i Sverige den 18/11. Jag är osäker om jag är gravid då mina graviditetstest varit så himla svaga, dock har min mens inte kommit ännu. Jag håller tummarna. :) Bor i Skåne!!


    GRATTIS! ---vad jag förstår så är det positivt, även om det är svagt. Prova morgonurin. När har du BIM?
    Har du gjort det på klinik eller med privat donator. 
  • längtar2017
    HoppasPåEnTill skrev 2016-11-25 13:27:13 följande:

    Sedan söndag eftermiddag har jag haft småblödningar. Väldigt lite men ändå.

    Någon som haft det så eller vet vad det kan bero på?


    Hur har de gått för dig? Va dina små blödningar nått att oroa sig över?
  • HoppasPåEnTill
    längtar2017 skrev 2016-12-08 14:25:51 följande:
    Hur har de gått för dig? Va dina små blödningar nått att oroa sig över?
    Jag vet inte. Har haft mens nu och har slutat blöda. Antar att det berodde på det blodförtunnande jag tar, men jag förstår inte riktigt varför jag blödde i över 2 veckor. 
  • noyen

    Hej igen! gjorde det på RMC i Malmö. Det är tyvärr inte alls säkert att det är positivt. Det har visat negativt på andra test också. -Jag var hos en BM och pratade men hade negativt test hos henne med. Ska dit igen den 23/12. Min mens har inte kommit, jag har ömma bröst och lätt illamående till och från. Samt mensvärk men ingen mens. Fick en blödning på en dag förra helgen men den var enligt BM vanligt att få. inget farligt. Den räknas ju dock inte som mens. Vi får helt enkelt se om jag är en s.ka. låhormonare eller om jag inte är gravid med utesluten mens. MYCKET skumt!! Detta höll barnmorskan med om. Är i alla fall på BIM+ 4.

  • HoppasPåEnTill

    Jag har börjat ny cykel och tagit Pergotime den här gången. Hoppas att ÄL kommer lite tidigare än vanligt, annars är risken att jag hamnar mitt i julfirandet och då är min donator inte hemma.
    Hur går det för er andra?

Svar på tråden Insemination nov 2016