• Sthlmsthlm

    Vi som är gravida efter ÄD 2017

    Hej!
    Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.

    Hoppas jag får sällskap!

  • Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017
  • Gulsippa400
    Maran73 skrev 2017-05-23 19:58:22 följande:

    Hallå alla gravida härinne! Hoppas ni mår bra. Har en fråga till er som kommit lite längre, ungefär i vilken vecka började ni bli piggare, mindre illamående osv? Kände ni skillnad när ni fick trappa ut alla stödhormoner (östrogen/progesteron)?

    Hälsningar fr en rapig zombie....


    Ungefär i vecka 18 började illamåendet plana ut men jag var nog piggare lite tidigare. Ett tag trodde jag att illamåendet aldrig skulle upphöra, det var hemskt, men att det var så starkt och höll i sig så länge var nog pga att det är tvillingar. Vad gäller hormonerna: Det var så himla skönt att få slippa hormonerna och jag kände mig bättre så fort jag trappat ut dem. Vet inte hur jag ska förklara men det var bara så skönt att slippa allt det! :)
  • Maran73

    Hallå i tråden! Händer det något spännande? Här rullar det på, i v 11 nu och har äntligen börjat trappa ned på iaf Progynon. Mår sådär men det kunde vara braaa mkt värre!

    Tummen upp på UL i förrgår och inga spottings på ca tre veckor. Så... börjar kunna slappna av nu äntligen.

    Någon som närmar sig BF kanske??

  • Gulsippa400

    Hej Maran, så kul att din graviditet fortlöper som den ska och att du kan slappna av! :) Hur mår du nu, fortfarande illamående och trött eller? Det brukar väl bli bättre för många efter v.12, hoppas det gäller dig också! Grattis till fint UL, vilken lättnad va?

    Jag har ca 6 veckor till BF och börjar dra på mig en del krämpor faktiskt. Börjar bli tungt att gå och svårt att böja sig ner... Längtar bara till de kommer!!

    Undrar också hur det går för folk här i tråden?

  • caaam

    Hej! Är ny här, undrar om det är någon som gjort ÄD i Spanien och vilken klink isf? Vi planerar att göra ÄD på Barcelona IVF.

  • dreamz

    Tjolahopp!

    Uppdatering!

    Vi ligger fortfarande kvar på neo men hoppas på att få komma hem efter midsommar på hemsjukvård Lilleman ligger nu med högflödesgrimma och vi har tränat honom på syrgastub och det går bra! En koncentrator e beställd å vi väntar på att lungröntgen skall göras i morgon får då ser vi mer hur allt ligger till!

    Jag var på återbesök och gjorde ultraljud på hjärtat idag och det blir bättre dock ska jag fortsätta med mina mediciner i 6-12 månader till...

    Vi börjar bli redigt trötta på mikromat och vi längtar hem då vi kan känna oss som en riktigt familj...

  • Sthlmsthlm
    dreamz skrev 2017-06-07 17:47:15 följande:

    Tjolahopp!

    Uppdatering!

    Vi ligger fortfarande kvar på neo men hoppas på att få komma hem efter midsommar på hemsjukvård Lilleman ligger nu med högflödesgrimma och vi har tränat honom på syrgastub och det går bra! En koncentrator e beställd å vi väntar på att lungröntgen skall göras i morgon får då ser vi mer hur allt ligger till!

    Jag var på återbesök och gjorde ultraljud på hjärtat idag och det blir bättre dock ska jag fortsätta med mina mediciner i 6-12 månader till...

    Vi börjar bli redigt trötta på mikromat och vi längtar hem då vi kan känna oss som en riktigt familj...


    Åh vad skönt att det går bra. I vilken vecka föddes han? Följer villahaga på instagram och hon hade BF två dagar före mig (mitt är 10 aug). Hennes barn kom för sju (!) veckor sen och det är ju helt overkligt att sprattlet man känner faktiskt är ett barn (som dessutom är livskraftigt utanför magen!).

    Jag är vecka 32 imorgon och har haft världens lättaste graviditet hittills. Så tacksam. Börjar bli lite trött i fötterna, och sover lite dåligt emellanåt. Thats it. Ok lite mer lättantändlig hemma än vanligt mot min sambo stackarn... hehe :)
  • Anonym (Barnlängtan)

    Hej, vi ska göra ÄD i sommar o det är många tankar som snurrar. Hur tänkte o tänker ni kring detta med att få barn som inte har era gener? Berätta för alla el inte? Berätta för barnet el inte? Jag är orolig för anknytningen till barnet osv:/

    Alla är så besatta av att man ska likna barnet...:/

    Vet att jag säkert bara oroar mig i onödan o tänker för mkt

    Vill gärna höra om era tankar o erfarenheter

  • emmm28

    Någon som har användning av Crinone? Jag har fyra oöppnade lådor. Pm:a mig vid intresse. Mvh Emma

  • UndrandeSökare

    Anonym (Barnlängtan) Läs på om epigenitik.

    Om du gör äggdonation eller embryodonation så måste du berätta för barnmorskan. Sen tycker jag man ska berätta för barnet också.

    Däremot får du göra som du vill om du vll berätta för vänner och släktingar.

  • dreamz
    Sthlmsthlm skrev 2017-06-08 06:38:41 följande:

    Åh vad skönt att det går bra. I vilken vecka föddes han? Följer villahaga på instagram och hon hade BF två dagar före mig (mitt är 10 aug). Hennes barn kom för sju (!) veckor sen och det är ju helt overkligt att sprattlet man känner faktiskt är ett barn (som dessutom är livskraftigt utanför magen!).

    Jag är vecka 32 imorgon och har haft världens lättaste graviditet hittills. Så tacksam. Börjar bli lite trött i fötterna, och sover lite dåligt emellanåt. Thats it. Ok lite mer lättantändlig hemma än vanligt mot min sambo stackarn... hehe :)


    Föddes V 28+2 kom han via kejsarsnitt jag fick allvarlig HF och Peripartum­kardiomyopati...

    Får inte skaffa mer barn då det e 50% chans jag får tillbaka det och kan dö.

    Röntgen såg bra ut! Nu tror vi på att få komma hem veckan efter midsommar..

    Jag hade också en tipp topp graviditet i början tills jag insjuknade i v25
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017