• Milla8101

    IVF Januari 2017

    Hej

    Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

    Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

    Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

    Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

    Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

    Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

    Jag fyller på eftersom.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

  • Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Xantan85
    Emsoff skrev 2017-01-23 19:51:44 följande:

    Tack! Har precis kommit fram till hotellet i Falun. Astrött! Så tror att jag kommer slockna gott! Åker ni ner på onsdag? Eller fick ni en tid senare på dagen? Så skönt att det gick bra för er!


    Ja vi åker ner på onsdag, så jag har bokat hotell nu! Jag är så nervös!! Kommer hålla tummarna för er hela dagen i morgon!!
  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-23 21:26:36 följande:
    Ja vi åker ner på onsdag, så jag har bokat hotell nu! Jag är så nervös!! Kommer hålla tummarna för er hela dagen i morgon!!
    Gulligt av dig! Tack! Jag ska vara klar runt lunchtid sa de. Så skriver nått här då! Känner mig inte så rädd för proceduren i morgon ännu iaf. Har jag klarat tre skrapningar och fött ett barn utan bedövning så borde jag klara det där.
  • Karins08
    Sandrahedin skrev 2017-01-23 20:52:16 följande:

    Hej allesammans :) var på mitt tredje VUL idag och fick tid för äggplock på onsdag :D dock så hade jag bara 3 ägg som var i rätt storlek.. minimum gränsen var 3 för att få göra äggplock. Är det någon av er som också har haft så några ägg vid plockningen? Hur har det gått för er isånnafall?

    Det verkar som dom flesta får ut åtminstone det dubbla.


    Jag hade 4 ägg i rätt storlek på fredag, på måndag hade jag 6 ägg!

    Kör ni privat eller via landsting? För kör man via landsting och man ändå inte får ut några ägg räknades det inte, iaf inte här i Stockholm. Så jag testade
  • Sandrahedin
    Karins08 skrev 2017-01-23 22:30:30 följande:

    Jag hade 4 ägg i rätt storlek på fredag, på måndag hade jag 6 ägg!

    Kör ni privat eller via landsting? För kör man via landsting och man ändå inte får ut några ägg räknades det inte, iaf inte här i Stockholm. Så jag testade


    Åå okej, får hoppas dom andra har växt på sig lite då :)

    Vi kör via landsting. Är på Karolinska Huddinge. Men det låter ju toppen! Ja man vill ju verkligen prova när man kommit så här långt. Så det är bara hålls tummarna :)

    Hur långt har du kommit i processen nu?
  • Sonav

    Dag 12 för mig med Gonal-F nu, 3:e VUL imorgon. Håller tummarna för äggplock på fredag. Sjukt spännande!

  • Sonav
    Life02 skrev 2017-01-23 22:25:40 följande:

    Ska ta ägglossningssprutan nu. Äggplock onsdag kl 22.30!!


    Gick det bra? =)
  • Karins08
    Sandrahedin skrev 2017-01-23 23:42:06 följande:

    Åå okej, får hoppas dom andra har växt på sig lite då :)

    Vi kör via landsting. Är på Karolinska Huddinge. Men det låter ju toppen! Ja man vill ju verkligen prova när man kommit så här långt. Så det är bara hålls tummarna :)

    Hur långt har du kommit i processen nu?


    Vi kör också via landstinget fast hos ivfkliniken

    Och ja, man vill ju prova! Kände mig så himla besviken när de inte hade växt som det skulle. Hela ivf behandlingen är ju så tålamodskrävande, och jag har nog inte så mycket sånt

    Själv hade jag äggplock förra måndagen och fick ett tillbaka i onsdags..
  • Frökenankare
    Sandrahedin skrev 2017-01-23 20:52:16 följande:

    Hej allesammans :) var på mitt tredje VUL idag och fick tid för äggplock på onsdag :D dock så hade jag bara 3 ägg som var i rätt storlek.. minimum gränsen var 3 för att få göra äggplock. Är det någon av er som också har haft så några ägg vid plockningen? Hur har det gått för er isånnafall?

    Det verkar som dom flesta får ut åtminstone det dubbla.


    Hej! Jag var på mitt tredje VUL igår och hade endast 2 ägg i rätt storlek. Nu håller vi tummarna för att det är åtminstone något till ägg imorgon. Då blir det äggplock på fredag. Annars bryter vi. Känns jättetråkigt att dom är så få. Men hoppet är ju det sista som lämnar en. Hoppas det går bra för dig, det behövs ju bara ett för att det ska bli ;)
  • Ivf-ulrika

    Då har i Varit på vårt första UVL jag visste att jag hade dålig äggreserv innan och nu efter halva tiden kunde han se 4 ägg.

    Nu inväntar vi provsvaren för å se om allt ser brast eller om vi ska höja dosen av menopur.

    På fredag är nästa VUL och hoppas det finns fler ägg då!

Svar på tråden IVF Januari 2017