• Milla8101

    IVF Januari 2017

    Hej

    Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

    Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

    Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

    Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

    Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

    Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

    Jag fyller på eftersom.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

  • Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Sjuttiosjuan

    Det verkar gå rätt bra för er tjejer! Kul :)

    Imorgon börjar jag med nässprayen Synarela som har rätt jobbiga biverkningar om man har otur men jag mådde helt okey sist när jag körde långa protokollet så hoppas på samma tur denna gång:)

    Spännande men också jobbigt att ge sig in i karusellen igen, har varit ganska skönt med paus ett par månader och kunnat följa er istället. Men nu tar jag nya tag, kanske blir vårt sista försök innan vi får börja fundera seriöst på äggdonation.

    Kämpa på nu<3

  • anina
    Sjuttiosjuan skrev 2017-01-25 10:49:16 följande:

    Det verkar gå rätt bra för er tjejer! Kul :)

    Imorgon börjar jag med nässprayen Synarela som har rätt jobbiga biverkningar om man har otur men jag mådde helt okey sist när jag körde långa protokollet så hoppas på samma tur denna gång:)

    Spännande men också jobbigt att ge sig in i karusellen igen, har varit ganska skönt med paus ett par månader och kunnat följa er istället. Men nu tar jag nya tag, kanske blir vårt sista försök innan vi får börja fundera seriöst på äggdonation.

    Kämpa på nu<3


    Hoppas det går bra för dig. =)
    Jag mådde dåligt under långa protokollet, hoppas du slipper det.
  • Emsoff
    Sjuttiosjuan skrev 2017-01-25 10:49:16 följande:

    Det verkar gå rätt bra för er tjejer! Kul :)

    Imorgon börjar jag med nässprayen Synarela som har rätt jobbiga biverkningar om man har otur men jag mådde helt okey sist när jag körde långa protokollet så hoppas på samma tur denna gång:)

    Spännande men också jobbigt att ge sig in i karusellen igen, har varit ganska skönt med paus ett par månader och kunnat följa er istället. Men nu tar jag nya tag, kanske blir vårt sista försök innan vi får börja fundera seriöst på äggdonation.

    Kämpa på nu<3


    Jag mådde jättebra under långa protokollet! Det är väldigt individuellt! Hoppas att du mår bra även denna gång! Nu kämpar vi på! Kram till dig!
  • Emsoff

    Behöver lite pepp! Av mina 8 ägg befruktades bara 2. 6 av dem var mogna. Åker tillbaka för ET imorgon. Men fan vad trist det här kändes. Såg så lovande ut med 8 ägg igår. Även om jag blir gravid, så är det missfall jag tänker på direkt. Är mina ägg så dåliga att de inte ens släpper in en spermie? Har ni hört om någon solskenshistoria?

  • Karins08
    Niaa skrev 2017-01-24 16:17:29 följande:

    Är det en 2,3 eller 5 dagars du ruvar på? Jag testade minus igår på rd 6 med en blactocyst men har läst flera som plussat redan på dag 4 eller 5. Det bästa är nog att vänta om man kan hålla sig:) vi har blivit helt förstörda vid våra misslyckade försök men då tjuvtestade jag inte. Nu går jag och är jätteledsen för minus på testet men vet ju också att det kan vända till ett plus på den riktiga testdagen. Så ja, orkar du vänta så gör det men det är jättesvårt jag vet :)


    Ruvar ju bara på en 2 dagars plutt, så det känns tidigt att testa.

    När har du testdag och har du känt av några symptom? Hoppas för plus för dig och mig!
  • Karins08
    Emsoff skrev 2017-01-25 11:45:52 följande:

    Behöver lite pepp! Av mina 8 ägg befruktades bara 2. 6 av dem var mogna. Åker tillbaka för ET imorgon. Men fan vad trist det här kändes. Såg så lovande ut med 8 ägg igår. Även om jag blir gravid, så är det missfall jag tänker på direkt. Är mina ägg så dåliga att de inte ens släpper in en spermie? Har ni hört om någon solskenshistoria?


    Åh vad tråkigt besked. Men tappa inte hoppet!

    Vet många som det ändå tagit sig för när de till sist bara hade ett ägg.

    Man stressar och oroar sig så mycket dock.

    På pappret såg ju allt ok ut för mig, fick ut 6 ägg och 5 befruktades. På insättningsdagen såg 3 bra ut och 1 av dem sattes in. De övriga odlades det vidare på men de klarade inte av en nedfrysning. Så ja, egentligen gjorde jag ju inget med de övriga äggen. Infrysning hoppas man ju på, men det är ju verkligen inget som lyckas för alla.
  • Karins08
    Sjuttiosjuan skrev 2017-01-25 10:49:16 följande:

    Det verkar gå rätt bra för er tjejer! Kul :)

    Imorgon börjar jag med nässprayen Synarela som har rätt jobbiga biverkningar om man har otur men jag mådde helt okey sist när jag körde långa protokollet så hoppas på samma tur denna gång:)

    Spännande men också jobbigt att ge sig in i karusellen igen, har varit ganska skönt med paus ett par månader och kunnat följa er istället. Men nu tar jag nya tag, kanske blir vårt sista försök innan vi får börja fundera seriöst på äggdonation.

    Kämpa på nu<3


    Kämpa på! Håller tummar och tår för er!
  • Emsoff
    Karins08 skrev 2017-01-25 11:54:03 följande:
    Åh vad tråkigt besked. Men tappa inte hoppet!

    Vet många som det ändå tagit sig för när de till sist bara hade ett ägg.

    Man stressar och oroar sig så mycket dock.

    På pappret såg ju allt ok ut för mig, fick ut 6 ägg och 5 befruktades. På insättningsdagen såg 3 bra ut och 1 av dem sattes in. De övriga odlades det vidare på men de klarade inte av en nedfrysning. Så ja, egentligen gjorde jag ju inget med de övriga äggen. Infrysning hoppas man ju på, men det är ju verkligen inget som lyckas för alla.
    Den aspekten finns ju också. Att inget av de två mår bra imorgon :'(
  • Life02

    Ett steg till gjort, ÄP. 12 ägg fick man ut!! Så lättad att det är över. Nu positiva tankar!!!

  • Sjuttiosjuan
    Emsoff skrev 2017-01-25 11:45:52 följande:

    Behöver lite pepp! Av mina 8 ägg befruktades bara 2. 6 av dem var mogna. Åker tillbaka för ET imorgon. Men fan vad trist det här kändes. Såg så lovande ut med 8 ägg igår. Även om jag blir gravid, så är det missfall jag tänker på direkt. Är mina ägg så dåliga att de inte ens släpper in en spermie? Har ni hört om någon solskenshistoria?


    Men vad tråkigt för dig:( Hoppas på guldägget!!!

    Vi har ju bara fått ut ett enda fjuttigt ägg båda våra försök, de sattes ju båda in igen. Ledde ju inte till någon graviditet men ändå. Klart du får tillbaka ett fint embryo imorgon, det bara måste bli så!!
Svar på tråden IVF Januari 2017