• Milla8101

    IVF Januari 2017

    Hej

    Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

    Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

    Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

    Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

    Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

    Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

    Jag fyller på eftersom.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

  • Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Karins08

    Kul att höra att det går bra för er andra!

    Jag har börjat småblöda lite, inte rejält men typ bruna flytningar. Så jag tror det är kört för vår del...

  • Sjuttiosjuan
    FiaW skrev 2017-01-26 23:40:48 följande:

    Tack! :)

    Så kul att vi är i samma fas. Jag är lite orolig för biverkningarna men det är bara att bita ihop. Har ni gjort två tidigare försök? Fick ni något till frysen då eller ni har kanske barn sen tidigare? Går ni privat nu?

    Förlåt för alla frågor men det är skönt när man äntligen hittar ett forum där ens problem och funderingar plötsligt är vardag för många fler.


    Klart du får fråga,vi är ju här för att hjälpa varandra <3

    Vi har inga barn sedan tidigare, tog tag i utredningen lite för sent och jag hann fylla 40 innan vårt 3:?dje försök hann göras. Jag har väldigt dålig äggresev så vi har bara fått ut ett ägg vardera på våra försök så tyvärr inga i frysen:( Nu går vi privat och gör något försök till iallafall. Jag märkte inget särskilt av sprayen sist så oroa dig inte:)
  • FiaW
    Sjuttiosjuan skrev 2017-01-28 22:39:27 följande:
    Klart du får fråga,vi är ju här för att hjälpa varandra <3

    Vi har inga barn sedan tidigare, tog tag i utredningen lite för sent och jag hann fylla 40 innan vårt 3:?dje försök hann göras. Jag har väldigt dålig äggresev så vi har bara fått ut ett ägg vardera på våra försök så tyvärr inga i frysen:( Nu går vi privat och gör något försök till iallafall. Jag märkte inget särskilt av sprayen sist så oroa dig inte:)
    :)

    Okej, känner mig också lite stressad över att hinna med mina tre försök, jag fyller 39 i sommar, men har man lite tur ska det väl gå vägen.
    Jag håller tummarna för att det ska gå bra för er denna gången, det räcker ju med ett fint ägg :) Har ni preliminärt äggplock v. 9 då, som vi?

    Hittills känner jag inte av nässprayen i alla fall, tjoho!
  • Milla8101
    Karins08 skrev 2017-01-28 22:38:45 följande:

    Kul att höra att det går bra för er andra!

    Jag har börjat småblöda lite, inte rejält men typ bruna flytningar. Så jag tror det är kört för vår del...


    Fast det kan du allt göra, det kan vara tecken på att det fäster oxå. Det behöver inte vara kört! Men jag förstår din oro.
  • Karins08
    Milla8101 skrev 2017-01-29 08:42:47 följande:

    Fast det kan du allt göra, det kan vara tecken på att det fäster oxå. Det behöver inte vara kört! Men jag förstår din oro.


    Ja, hoppas du har rätt men det känns inte så

    Gjorde ett grantest igår också och det var negativt (kanske lite tidigt men kunde inte hålla mig)
  • Sjuttiosjuan
    FiaW skrev 2017-01-28 23:48:28 följande:

    :)

    Okej, känner mig också lite stressad över att hinna med mina tre försök, jag fyller 39 i sommar, men har man lite tur ska det väl gå vägen.

    Jag håller tummarna för att det ska gå bra för er denna gången, det räcker ju med ett fint ägg :) Har ni preliminärt äggplock v. 9 då, som vi?

    Hittills känner jag inte av nässprayen i alla fall, tjoho!


    Fast då har du ju all tid i världen, vi hann med 2 försök på drygt 3 månader, hade ju kanske varit lite skönt att pausa lite mellan försöken men när man väl är igång vill man ju liksom bara köra på! Känns bättre nu när vi fått hjälp privat men dom kan ju tyvärr inte trolla fram ägg:(

    Jag har inga större förhoppningar men vi får försöka någon gång till i vilket fall, tredje gången gillt kanske:)

    Ja, borde väl bli runt v 9, får se hur långe dom tycker man ska spraya, körde ca 17 dagar sist innan jag satte igång med sprutorna men denna doktor sa minst 3 v, tror man tar blodprov och kollar, det gjorde dom inte i landstinget så vi får se!

    Något man lärt sig av några försök är att det absolut inte går att planera något i förväg:)
  • Sjuttiosjuan
    Karins08 skrev 2017-01-28 22:38:45 följande:

    Kul att höra att det går bra för er andra!

    Jag har börjat småblöda lite, inte rejält men typ bruna flytningar. Så jag tror det är kört för vår del...


    Hoppas inte!!! Verkar ju finnas massa tjejer därute som tom haft mens trots graviditet. Vilken ruvardag är du på?

    Håller tummar!!
  • Emsoff
    Karins08 skrev 2017-01-29 09:05:16 följande:
    Ja, hoppas du har rätt men det känns inte så

    Gjorde ett grantest igår också och det var negativt (kanske lite tidigt men kunde inte hålla mig)
    Brunt är iaf inte färskt blod. Så än så länge tycker inte jag att du ska tänka att det är kört. Det kan vara nått annat. Vi lever på hoppet så länge vi kan tycker jag.

    Vilken dag är du på?
  • Karins08
    Sjuttiosjuan skrev 2017-01-29 09:59:18 följande:

    Hoppas inte!!! Verkar ju finnas massa tjejer därute som tom haft mens trots graviditet. Vilken ruvardag är du på?

    Håller tummar!!


    Tack, känns bara lite hopplöst Vet ju att man inte ska hoppas för mycket, men har nog gjort det ändå.

    Nu kommer det dessutom mer rött blod också, så tror mensen är på G. Min testdag hade varit på fredag.

    Är på ruvardag 11
  • Karins08
    Emsoff skrev 2017-01-29 10:35:19 följande:

    Brunt är iaf inte färskt blod. Så än så länge tycker inte jag att du ska tänka att det är kört. Det kan vara nått annat. Vi lever på hoppet så länge vi kan tycker jag.

    Vilken dag är du på?


    Tack för pepp!

    Nu har det dock börjat bli mer rött, så övertygad om mens Hoppas ju så klart, men försöker samtidigt ställa in mig på att det inte lyckats för att inte bli sårad.

    Och jag har räknat lite dåligt, tror ev dag 11?

    Hade äp den 16:e och insättning den 18
Svar på tråden IVF Januari 2017