• Skrutt 83

    BIM Mars 2017

    Hej!

    Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!


    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

    [quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

    Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

    Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

    Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

    Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

    Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

    Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

    Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

    FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

    Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

    Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

    royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

    Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

    Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

    Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

    Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

    Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

    jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

    oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

    Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

    Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • Nela
    tomten12 skrev 2017-03-15 12:35:24 följande:

    Hmm. är det clearblu early eller vanliga? Vanliga clearblu PLUS ska ge ett plus, Early ska ge ett streck... fast åt andra hållet. d v s lodrätt, precis som teststrecket...Kolla på deras hemsida.. De olika testerna visar på graviditet olika..


    Jo det var så jag kom på det... Var helt säker på att jag hade early men det var plus... Snacka om antiklimax! Jag tackar för mig i denna gruppen och önskar er alla lycka till!
  • Ulrika34
    MariaKristine skrev 2017-03-15 12:02:09 följande:

    BMI + 2 idag! Är det fler än mig som ser ett sträck i mitten?? 

    testade precis så detta är inte morgonkisset. 


    Ibland blir cb testen så grötiga, håller med att det ser ut som en svagt plus men det är svårt när testet blev så grötigt
  • tomten12

    En fråga ang det här med att blanda in sin partner i det hela...

    Jo, jag brukar inte direkt berätta för min partner när ÄL är pga prestationskrav, utan mer när jag tror att den är över. 

    Jag tror inte heller att han har koll på när jag ska ha mens och så heller.. utan brukar vara jag som berättar att det inte tagit sig. 

    Nu, när mensen inte kom igår, och inte heller inte så har jag inte sagt ngt än. Är det fel av mig att hålla det för mig själv? Jag menar, än så länge så vet jag ju inte om det är något eller inte? Att jag berättar när det är definitivt åt det ena eller det andra hållet. 

    Eller är det fel tycker ni?

  • Hedblomster
    tomten12 skrev 2017-03-15 13:21:01 följande:

    En fråga ang det här med att blanda in sin partner i det hela...

    Jo, jag brukar inte direkt berätta för min partner när ÄL är pga prestationskrav, utan mer när jag tror att den är över. 

    Jag tror inte heller att han har koll på när jag ska ha mens och så heller.. utan brukar vara jag som berättar att det inte tagit sig. 

    Nu, när mensen inte kom igår, och inte heller inte så har jag inte sagt ngt än. Är det fel av mig att hålla det för mig själv? Jag menar, än så länge så vet jag ju inte om det är något eller inte? Att jag berättar när det är definitivt åt det ena eller det andra hållet. 

    Eller är det fel tycker ni?


    Min sambo har liiite koll, tex "nu var det ca två veckor sen du hade mens" men jag berättar inte mer exakt. Vill inte att det ska bli pressat att ha sex på specifika dagar och så vill jag kunna överraska när/om det tar sig :) Om han hade velat vara mer inblandad och veta exakt hade jag berättat men han har inte uttryckt något sånt så... Han vet inte heller exakt när jag ska ha mens nästa gång osv. Tycker inte det är fel!
  • Percafluviatilis
    tomten12 skrev 2017-03-15 12:37:58 följande:

    Har känt exakt samma sak..man får en lite annorlunda känsla kring det efter några försök och man ger lätt upp. Just nu är jag säker på att jag inte är gravid fast mensen inte kommit idag fast det är BIM, men det är för att jag inte kan förstå varför det ska ta sig denna gång om det inte gjorde det förra. Så för mig har känslan hållt i sig hela vägen, coh det är ganska skönt. Då slipper man leta symptom och greja.. och måste säga ut förutom lite molvärk ngn gång om dagen på sistone har jag inte känt ett smack!


    Vad skönt att den känslan hållit i sig! Har ni försökt länge? Håller tummarna :)
  • Jsv17
    tomten12 skrev 2017-03-15 13:21:01 följande:

    En fråga ang det här med att blanda in sin partner i det hela...

    Jo, jag brukar inte direkt berätta för min partner när ÄL är pga prestationskrav, utan mer när jag tror att den är över. 

    Jag tror inte heller att han har koll på när jag ska ha mens och så heller.. utan brukar vara jag som berättar att det inte tagit sig. 

    Nu, när mensen inte kom igår, och inte heller inte så har jag inte sagt ngt än. Är det fel av mig att hålla det för mig själv? Jag menar, än så länge så vet jag ju inte om det är något eller inte? Att jag berättar när det är definitivt åt det ena eller det andra hållet. 

    Eller är det fel tycker ni?


    Nej, min man är inte så involverad heller i just dom bitarna, han brukar fråga om ägglossnigen redan varit eller är på gång ibland men inte mer än det. Han brukar även fråga typ när jag ska ha mens, mer som, "är det typ i nästa vecka?" men han har ingen koll på om den är sen eller så där. Jag brukar testa och göra allt sånt själv, känns som att jag vill vara den som får berätta, och den som får veta först, själviskt kanske, men så känner jag och han har inte uttryckt nåt annat så jag gör så
  • tomten12
    Percafluviatilis skrev 2017-03-15 13:49:11 följande:
    Vad skönt att den känslan hållit i sig! Har ni försökt länge? Håller tummarna :)
    Blev grav på första försöket till syskon i sep, men det slutade i MA v 12 i november, så det är väl sedan dess och det är inte särskilt längre. Är väl mest att det alltid  ( alla 3 grav) har tagit sig på första försöket som gör att jag blir lite uppgiften redan efter några månader. Men jag måste säga, när jag " gett upp i tanken" så känns livet lite lättare.. Slutat leta symptom och insett att allt man känner före BIM kan ha andra förklarningar.. Uppenbarligen då jag varit bombis på att jag varit grav varje månad sen MA:
  • tomten12
    Jsv17 skrev 2017-03-15 14:02:06 följande:
    Nej, min man är inte så involverad heller i just dom bitarna, han brukar fråga om ägglossnigen redan varit eller är på gång ibland men inte mer än det. Han brukar även fråga typ när jag ska ha mens, mer som, "är det typ i nästa vecka?" men han har ingen koll på om den är sen eller så där. Jag brukar testa och göra allt sånt själv, känns som att jag vill vara den som får berätta, och den som får veta först, själviskt kanske, men så känner jag och han har inte uttryckt nåt annat så jag gör så
    Vi har bara haft " beställningssex" en gång och då gick det inte bra alls( visst att ÄL var när som och han skulle åka iväg).. de andra gånger har det kommit mer spontant.. och då funkar det bättre.
  • Skrutt 83

    Hej tjejer!

    Är på äl+7 idag och tycker tiden seeeegar sig fram!! På fredag på äl+9 blir första testet, kastas mellan hopp och förtvivlan mest hela tiden. Känns för bra för att vara sant om det skulle ha tagit sig så därför vågar jag inte hoppas. Inga extrema symtom heller så därför har jag inget större hopp. Brösten ömmar lite men de gör dem alltid mellan äl och mens, har lite lotionflytningar men inte extremt mkt så det utmärker sig.. det största skulle nog kunna vara stickningarna jag känt runt livmodern, och lite små molande till och från..

    Går och lägger mig mkt tidigare än vanligt inte så mkt för att jag är trött som det är för att jag vill komma en dag närmre testdag. Är förväntansfull att vakna varje morgon för att se om tempen håller sig fortsatt hög. Skadad man är, haha!!!


    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Percafluviatilis
    tomten12 skrev 2017-03-15 14:02:20 följande:
    Blev grav på första försöket till syskon i sep, men det slutade i MA v 12 i november, så det är väl sedan dess och det är inte särskilt längre. Är väl mest att det alltid  ( alla 3 grav) har tagit sig på första försöket som gör att jag blir lite uppgiften redan efter några månader. Men jag måste säga, när jag " gett upp i tanken" så känns livet lite lättare.. Slutat leta symptom och insett att allt man känner före BIM kan ha andra förklarningar.. Uppenbarligen då jag varit bombis på att jag varit grav varje månad sen MA:
    Ah, vad tråkigt. Beklagar! Vi har också försökt sen november och visst är det inte så länge men jag kände att vid femte försöket rann tålamodet verkligen ut och blev till något slags lugn istället. Skönt på ett sätt men längtan är ju så klart kvar.
Svar på tråden BIM Mars 2017