• Anonym (kexet)

    Trump är presidenten som Sverige hade behövt

    Jag var väl en av få i min gemenskap som faktiskt jublade över att Trump blev president. Inte för att han var man eller för att han hörde till något speciellt parti, utan för att han vågar käfta emot allt och alla. Han går mot massmedia, påpekar hur saker ser ut i världen som inte många andra tycks ha gjort. Le Pen i Frankrike är också en frisk fläkt som nyligen proklamerade att hon vägrar skyla sig för Libanons stormuffi och vände i dörren. Bra gjort.

    Tänker man på våra pinsamma ministrar som gjorde stadsbesök i Iran tog på sig slöja och hävdade att det var lag, men som dock inte gäller utlänningar. Hade hellre sett att de kommit dit och utmanat dessa kvinnoförtryckande seder istället för att bekräfta dem.

    Upplopp i Rinkeby, Trump kommenterar. Sverige kommer på kartan, som en krigszon kanske? Jag vågar inte tänka på vad folk i världen tänker om oss. Vågar man säga att man kommer från Sverige eller ska man ljuga och säga att man är Norsk, eller Dansk?

    Media i utlandet verkar få upp ögonen och granska situationen i Sverige. Alice Bah Kuhnke börjar proklamera att man absolut inte får ställa obekväma frågor till journalister. Och finansminister Magdalena ska inrätta program för att förinta "fejk news". Man måste ju se till att svenskarna lär sig vad som är rätt enligt regeringen, eller hur? Sånt som vi inte bör veta det är ju fejk, eller hur? Bättre att svenskarna får se allt krig och elände i världen så man kanske inte vågar åka utomlands och få en annan bild...

    Var det inte tal om att förbjuda kontanter också? Så vi skulle bli ännu mer kontrollerade?

    Hur långt är det kvar till valet egentligen? Kan man kräva nyval i Sverige eller får vi sitta på skiten i 1,5 år till?

    Men egentligen så borde ju svenskarna få skylla sig själva. Det är ju vi som har valt den regering som sitter där och uppenbarligen inte vet hur fan man ska styra landet. Först öppnar vi portarna åt halva Afrika sen får regeringen panik och slår igen dem lika snabbt och samtidigt sätter man en hel pendlarregion i skiten.

    Är det ens någon idé att vi röstar i valet? Med risk för att något parti som tycker att ett annat parti inte alls ska få vara med kräver att en ny DÖ införlivas så att man kan sitta och regera och göra hur fan man vill i hundra år framöver... DÖ sägs ju vara avvecklat men enligt uppgift så gäller det fortfarande och ska gälla fram till...inte valet 2018 utan snarare valet 2022... de har verkligen gjort det bra för sig.

    Släpp inte fram några andra åsikter. Kontrollera svenskarna mer och mer. Åsikter är farligt. På Facebook får man inte tycka som man vill heller, då kommer åsiktspoliserna in och raderar inläggen för det kan ju liknas vid "fake news" eller så tas man bort från folks vänlistor för att ingen vill ju ha en med såna åsikter på sin vänlista. Så då är det säkrast att läsa tidningen och se vad som är rätt åsikt.

    Var det inte så vi ville ha det? Svenska folket. Ni har ju valt denna intelligenta samling politiker. Så ni var väl medvetna om vilka vallöften de tänkte införliva, såsom att utöka kontrollen av Facebook kanske?

    Nej.. ni ska vara rädda. Riktigt jävla rädda. Den dag ni fattar vad som händer med det här landet då är det redan försent. Då sitter Hitler där och då önskar ni gott att ni hade lyssnat på de som vägrade stoppa huvudet i sanden men som ingen ville lyssna på för att... ja... de spred ju fel (läs: rätt) åsikter enligt regeringen.

    Good luck have so fucking fun :D

  • Svar på tråden Trump är presidenten som Sverige hade behövt
  • Anonym (2018)
    Anonym (LOL) skrev 2017-02-25 19:04:12 följande:
    Den ökade misären i Sverige, hur känner du till det? Jag bara undrar för att om du inte läser om detta i tidningarna och ser sällan på nyheter.. Hur kan du känna till detta? har du nån form av magiskt världssinne som känner av nyhetsflödet utan att läsa eller höra om det?

    För övrig, ja antalet sjuka kommer att öka, både cancer och Alzheimer patienter. vilket även då leder till flera jobb.
    Ingen som inte har bott på en förort till stora städer vet nåt....(verkar det som) eller så är ni bara så PK så att allt ni ser och hör tar ni inte till er.

    Helt dum i huvudet är jag inte så klart jag läser och ser på nyheterna ibland också när stora saker händer i Sverige, men även dessa är konspirationer för er som låtsas att inga hemskheter händer.

    SVERIGE HAR ALDRIG VARIT TRYGGARE (eller hur)?
  • bestofthebest3
    Anonym (2018) skrev 2017-02-25 19:30:24 följande:
    SVERIGE HAR ALDRIG VARIT TRYGGARE (eller hur)?
    Känner mig jättetrygg här.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (2018) skrev 2017-02-25 19:30:24 följande:
    Ingen som inte har bott på en förort till stora städer vet nåt....(verkar det som) eller så är ni bara så PK så att allt ni ser och hör tar ni inte till er.

    Helt dum i huvudet är jag inte så klart jag läser och ser på nyheterna ibland också när stora saker händer i Sverige, men även dessa är konspirationer för er som låtsas att inga hemskheter händer.

    SVERIGE HAR ALDRIG VARIT TRYGGARE (eller hur)?

    Bor i en större stad, räknas ej som förort.


    Bestämma sig? inte lita på media, inte läsa tidningar och så läser vi tidningar.

    Jag tycker att hela världen verkar otrygg när man ser på nyheterna, men när man väl kommer ut ur huset är det som vanligt.

  • Anonym (2018)
    Anonym (LOL) skrev 2017-02-25 19:56:50 följande:

    Bor i en större stad, räknas ej som förort.


    Bestämma sig? inte lita på media, inte läsa tidningar och så läser vi tidningar.

    Jag tycker att hela världen verkar otrygg när man ser på nyheterna, men när man väl kommer ut ur huset är det som vanligt.


    Världen är otrygg och så Sverige.....Sverige var inte SÅ HÄR OTRYGG på 60-70 talet inte ens på 80-90 talet.

    Den otrygga Sverige blev av moderaternas tillträde i regeringen varefter sossarna fortsatte i samma spår.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (2018) skrev 2017-02-25 18:32:11 följande:

    Är det konspiration att

    Våldtäkter sker och ökar ?

    Grova person rån på både barn och åldringar?

    Bilbränder?

    Asylboende bränder?

    Mord?

    Försök till mord?

    Osv,  osv, osv. osv

    Är det bara konspriation och inget vi behöver bry oss om för enligt dig så är det ingen sanning i nåt av detta som sker.


    Våldtäkter har skett sedan urminnes tider. Inget nytt påhitt direkt. Hur vet du att de ökar? Hur och vad jämför du för att kunna avgöra att det ökar?

    Grova rån på barn och vuxna, återigen hur och vad jämför du? Hur har du kommit fram till din fakta angående dina exempel? Känner du många som på senare år blivit utsatta eller har du varit vittne till allt detta?

    Oavsett vad handlar det inte om någon konspiration utan om ren, statistisk fakta. Personliga upplevelser kan inte svara för hela Sveriges status. Tidningar, tv och annan media kan inte heller det. Däremot kan nationella, statistiska undersökningar göra det, men då gäller det att personen som läser, jämför och granskar statistiken också kan analysera den.
  • Anonym (2018)

    Det verkar bara finnas folk som lever i en drömvärld  på FL ingen tar till sig vad som sker i landet. När det sker ett person rån i er närhet eller en våldtäkt kom inte efter det att säga att ni inte fattade bättre före.

  • Anonym (LOL)
    Anonym (2018) skrev 2017-02-25 20:07:11 följande:
    Världen är otrygg och så Sverige.....Sverige var inte SÅ HÄR OTRYGG på 60-70 talet inte ens på 80-90 talet.

    Den otrygga Sverige blev av moderaternas tillträde i regeringen varefter sossarna fortsatte i samma spår.

    Om jag ska använda mina ögon och inte lita på media så kände jag mig mer otrygg på 80- och 90 talet när de fanns flera alkisar och narkomaner i denna stad, flera som bar på kniv dessutom, man vet aldrig om en snedtänd narkoman kunde få för sig att hoppa på en.


    idag ser man små gäng med ungdomar som lunkar förbi, visserligen kan de se hotfulla ut men knappast att de skulle få för sig att råna/misshandla eller liknande. Jag har fått intrycket av att majoriteten av brott, främst våldsbrott är mellan personer som känner varandra.

  • Anonym (2018)
    Anonym (LOL) skrev 2017-02-25 20:40:53 följande:

    Om jag ska använda mina ögon och inte lita på media så kände jag mig mer otrygg på 80- och 90 talet när de fanns flera alkisar och narkomaner i denna stad, flera som bar på kniv dessutom, man vet aldrig om en snedtänd narkoman kunde få för sig att hoppa på en.


    idag ser man små gäng med ungdomar som lunkar förbi, visserligen kan de se hotfulla ut men knappast att de skulle få för sig att råna/misshandla eller liknande. Jag har fått intrycket av att majoriteten av brott, främst våldsbrott är mellan personer som känner varandra.


    Så du menar alla våldtäkter på båtkryssningar är mellan folk som känner varann? Där den som gjort våldtäkten får en stor summa pengar för våldet. Kanske du har missat att läsa om detta i alla fall.

    Har du varit med om att dina barn har blivit hotade när dem varit på lekparken?  18-20 åringar som hotar 10-12 åringar....Nä kanske inte men sånt händer .
  • Anonym (LOL)
    Anonym (2018) skrev 2017-02-25 21:02:39 följande:
    Så du menar alla våldtäkter på båtkryssningar är mellan folk som känner varann? Där den som gjort våldtäkten får en stor summa pengar för våldet. Kanske du har missat att läsa om detta i alla fall.

    Har du varit med om att dina barn har blivit hotade när dem varit på lekparken?  18-20 åringar som hotar 10-12 åringar....Nä kanske inte men sånt händer .

    Jag prata om våld, som misshandel och hot. kryssningar är en speciell miljö, jag har nog missat att läsa om det fallet, senaste kryssningseländet jag har hört om va nån studentkryssning.


    Vanligaste formen av våldtäkt brukar ske mellan människor som känner varandra, alltså inte att det hoppar ut en gubbe ur buskarna i parken.

    Har inte varit med om att barnen har blivit hotade i lekparken. däremot tycker jag att lekparkerna står tomma nuförtiden, svårt att tänka mig att någon skulle gå och hota barn som skulle leka där.

  • Anonym (2018)
    Anonym (LOL) skrev 2017-02-25 21:11:18 följande:

    Jag prata om våld, som misshandel och hot. kryssningar är en speciell miljö, jag har nog missat att läsa om det fallet, senaste kryssningseländet jag har hört om va nån studentkryssning.


    Vanligaste formen av våldtäkt brukar ske mellan människor som känner varandra, alltså inte att det hoppar ut en gubbe ur buskarna i parken.

    Har inte varit med om att barnen har blivit hotade i lekparken. däremot tycker jag att lekparkerna står tomma nuförtiden, svårt att tänka mig att någon skulle gå och hota barn som skulle leka där.


    Frågan är vart du bor eftersom era lekparker är tomma....? Och visst jag förstår att dem är tomma då ingen vettig familj låter sina barn leka ute i lekparkerna utan tillsyn.
  • Anonym (annym)
    Anonym (2018) skrev 2017-02-25 21:02:39 följande:
    Så du menar alla våldtäkter på båtkryssningar är mellan folk som känner varann? Där den som gjort våldtäkten får en stor summa pengar för våldet. Kanske du har missat att läsa om detta i alla fall.

    Har du varit med om att dina barn har blivit hotade när dem varit på lekparken?  18-20 åringar som hotar 10-12 åringar....Nä kanske inte men sånt händer .
    Det där med kryssningar för ungdomar är ett väldigt nytt påfund, sexuellt ofredande och diverse andra sexbrott skulle ha skett i samma utsträckning för 20-30 år sedan om det redan då varit förekommande att 1000 berusade ungdomar samlats på en begränsad yta för att festa under ett dygn.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (2018) skrev 2017-02-25 21:14:26 följande:
    Frågan är vart du bor eftersom era lekparker är tomma....? Och visst jag förstår att dem är tomma då ingen vettig familj låter sina barn leka ute i lekparkerna utan tillsyn.

     


    Ha,, ja du jag kan säga var jag bor men det spelar ingen roll för denna trend är över hela Sverige. Tror att flera låter sina barn leka inomhus. ( http://www.bohuslaningen.se/%C3%A5sikt/barn-leker-inte-ute-1.3489682
    Till och med i Norge ser de att flera barn inte leker utomhuslängre ( https://www.toi.no/reisevaner-og-mobilitet/barn-leker-mindre-ute-enn-tidligere-article33263-213.html ).

    Det finns visserligen en bollplan som många barn och ungdomar använder, under sommarlovet kan de spela ända in på småtimmarna. men andra lekplatser med bara gungor och sandlåda är det sällan någon som leker i.

  • Anonym (LOL)

     


    Anonym (2018) skrev 2017-02-25 21:14:26 följande:

    Kopiera hela länken: www.bohuslaningen.se/%C3%A5sikt/barn-leker-inte-ute-1.3489682   


    Så funkar den.. blev nån knas i länkningen annars.

  • Anonym (kexet)
    Drsnuggles123 skrev 2017-02-25 00:20:22 följande:

    Jag blir så full av förundran varje gång det pratas om trump.

    Man röstat på en president som är absurt rik, och folk tror att han ska hjälpa dom fattiga och minska de ekonomiska klyftorna. Han vet inte ens själv vad han tycker om minimi lönen(har bl s sagt att 10$ är för högt för att konkurera med omvärlden) och samtidigt är det otroligt naivt att tro att han skulle instifta massa lagar som innebär att han ska dela med sig av sin egen (obeskattade?) förmögenhet...

    Trump kommer hålla höginkomsttagarna i usa om ryggen så länge han kan, och det kommer ske på någons bekostnad!

    Det är ju inte en slump att det dröjde mindre än 24h innan han såväl skrivit på papper om byggnadslov för oljeledningar rakt genom orördregnskog och tagit bort fliken om klimathoten på regeringens hemsida!

    Att ens ha en president som förnekar människans påverkan på klimatförändringen är ju skrämmande


    Jag hör tyvärr till det som kallas klimatskeptiker. Jag vet inte om det är som med flyktingdebatten men så fort man gnäller på flyktingar eller på klimathotet, osv, så vill folk klösa ögonen ur en.

    Nu tänker jag inte gå in på varför jag tror som jag gör för då drar jag igång en sabla debatt vilket tillslut leder till det ena och det tredje och hans mosters fru i Värmland.
  • Anonym (2018)
    Anonym (kexet) skrev 2017-02-26 00:36:05 följande:
    Jag hör tyvärr till det som kallas klimatskeptiker. Jag vet inte om det är som med flyktingdebatten men så fort man gnäller på flyktingar eller på klimathotet, osv, så vill folk klösa ögonen ur en.

    Nu tänker jag inte gå in på varför jag tror som jag gör för då drar jag igång en sabla debatt vilket tillslut leder till det ena och det tredje och hans mosters fru i Värmland.
    Bra skrivet. Förstår dig :)
  • TheDummy
    Anonym (2018) skrev 2017-02-25 18:25:58 följande:
    Nej jag skapar inte min egna värld. Jag har ögon att se med och öron som jag hör med.

    En fråga till dig om du är ute och kör och en Älg rusar ut på vägen! Försöker du stanna bilen när du ser älgen? eller tror du bara att du ser nåt i fantasi och kör på den??????

    Förstår du vad jag försöker få fram med att se med egna ögon?
    Jag förstår precis vad du menar men du missar samtidigt allt annat som händer bakom bilen, som alla andra har möjlighet att se åt dig när du är ute i skogen och kör på älgar.

    En fråga till dig är ifall inte 4 ögon ändå ser mer än vad enbart två gör?
    #IKnowWhatISee
  • TheDummy
    Anonym (kexet) skrev 2017-02-26 00:36:05 följande:
    Jag hör tyvärr till det som kallas klimatskeptiker. Jag vet inte om det är som med flyktingdebatten men så fort man gnäller på flyktingar eller på klimathotet, osv, så vill folk klösa ögonen ur en.

    Nu tänker jag inte gå in på varför jag tror som jag gör för då drar jag igång en sabla debatt vilket tillslut leder till det ena och det tredje och hans mosters fru i Värmland.
    Det är kineserna som har hittat på allting, helt klart!
Svar på tråden Trump är presidenten som Sverige hade behövt