Inlägg från: Anonym (2018) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2018)

    Trump är presidenten som Sverige hade behövt

    Håller helt med dig TS.

    Vid förra valet röstade 87% av Sveriges befolkning detta kaos vi har i Sverige idag, men folket vägrar att inse det och gömmer huvudet i sanden precis som deras valda politiker.

  • Anonym (2018)
    yepohja skrev 2017-02-23 23:10:36 följande:
    Kommer bli värre så sd kommer få mer och mer att saga till om, sen när vi har förpassat pk dårarna till skamvrån kan vi ordna upp problemen och påbörja en massutvsning
    Ja absolut kommer det att bli värre, men det hemska är att det är alldeles för många som inte inser det.
  • Anonym (2018)
    Felizia skrev 2017-02-24 00:10:17 följande:
    Så då kanske du behöver läsa på, ts..? Som tur är tillbringar jag min tid i forskning om framtiden på ca 50 års sikt. Och utifrån det borde du fundera mycket mer på vad Google, Apple, Tesla etc ägnar sig åt. Robotstyrda tjänster och en heeeeelt annan tillvaro. Kom ihåg var du hörde det först, ts. Där är tillvaron gränslös... Förstår att det smärtar men ta ett djupt andetag och fundera på varför the US Trumpanhängarna bor i s k "fly over states" och inte på öst- eller västkusten med sina storstäder.
    Ursäkta bara en fråga.....

    Du som forskar i framtiden på 50 års sikt! Hur ser det ut att gå för Sverige fram till det?
  • Anonym (2018)
    Felizia skrev 2017-02-24 00:21:27 följande:
    Alldeles utmärkt! Lite "bumps in the road" har historiskt inträffat då och då men all forskning tyder på att framtiden är ljus. En tomte som Trump kan ställa till det - tillfälligt - men kapitalet i de stora och globala företagen med bas i bl a USA har mycket större makt. De vill se globalisering, öppna gränser, frihandel etc. Trump är en orange "one day fling". Ger honom 1-2 år max. Blir avsatt av sitt eget (!?!) parti eller skjuten av valfri organisation. Så luta er tillbaks och avvakta den egentliga utveckling som pågår!
    Nu menade jag inte vad som sker i USA under det kommande 50 åren utan Sverige. Kommer det att bli lugnare i Sverige eller ska barn, flickor och kvinnor fortsätta att vara rädda. Kommer skolor, sjukvård, åldringsvård, arbetslöshet och bostadsbristen att bli bättre.
  • Anonym (2018)
    Felizia skrev 2017-02-24 19:54:53 följande:
    Vi är en del av det globala. Många lösningar finns redo att lanseras mycket snart som kommer att ändra vårt samhälle på sätt som kräver både insyn i framtidsforskning, fantasi och tro på framtiden. Dock argumenterar jag sällan mot bakåtsträvande och personer som inte egentligen är intresserade av lösningar utan bara problem.
    Jag är intresserad av lösningar och ärliga lösningar.
  • Anonym (2018)
    Felizia skrev 2017-02-24 22:27:58 följande:
    Ok. Kul att höra mitt i allt "tyckande" utan fakta, eller visioner. Ska försöka skriva ihop något imorgon som kan inspirera oss som har en framtidstro men vill se lite mer konkreta exempel. To be continued...
    Som den äldre generationen jag är vill jag mer än gärna veta hur det kommer att gå för mina barn och barnbarn. För som det är idag så finns ingen framtid för dem. Allt håller på att fallera i Sverige. Regeringen skiter i Svenska folket och tar alla pengar från allt det bara går och ta från som skolan, sjukvården, åldringsvården, pensionärerna. Du som forskar borde se om det kommer att bli förändringar i dessa. Kommer Sverige att blomstra igen eller kommer svenskarna att förintas för att landet tas över av andra?????
  • Anonym (2018)
    Anonym (nä) skrev 2017-02-24 23:14:10 följande:
    Självklart ska medierna granskas och ställas till svars om de gör fel. Självklart ska man ha en kritisk inställning till det medierna publicerar och inte svälja allt med hull och hår. Naturligtvis finns det journalister som misslyckas med att förhålla sig objektivt i sin rapportering. Det är ju något vi får lära oss redan i grundskolan.

    Men nu har världens mäktigaste land en president som öppet krigar mot landets medier. Som inte vill svara på frågor, som avfärdar all kritik som påhitt, som sagt att de opinionsundersökningar som inte gett ett resultat som faller honom i smaken är fake news, som stänger ute kritiska medier från presskonferenser och som uttryckt en önskan om att öppna upp lagar som skulle göra det lättare att stämma medier för ärekränkning.

    Kan folk inte sin historia? Diktatorer tystar media av en anledning. Medias roll är bl.a. att granska makten. Man måste inte hålla med om eller tro på allt som publiceras, man har all rätt att själv publicera material där man ger sin syn på saken. Men när man börjar tysta, stänga ute, trycka tillbaka och förlöjliga medierna, då är man ute på hal is. Ett sådant beteende bör ses som ett allvarligt hot mot demokratin.

    Så ni som hyllar och som tycker att Sverige behöver en sådan som Trump. Kan inte ni bara gör alla andra svenskar en tjänst och flytta till Nordkorea, Ryssland eller något liknande land? Så får ni se hur kul ni tycker att det är att leva någonstans där ledarna redan har vunnit sina krig mot media. 
    Undrar hur du ser på verkligheten? Har du eller någon i din närhet behov av nästan daglig sjukvård. Får du den hjälp du bör få??? Har du funktionshindrade barn eller någon i din närhet som behöver snabb vård? Får ni den vård snabbt eller på engång?.........Hyllar du dagens regering som tar bort all hjälp och stöd från våra egna funktionshindrade som bör ha hjälpen?  Hyllar du dagens regering som ser till att åldringar svälter ihjäl och får ligga i sin egen avföring dagarna långa.. Hyllar du även att flickor, unga tjejer och kvinnor blir våldtagna........Fu kan inte kunna dagens historia hur det ser ut i Sverige och Europa.
  • Anonym (2018)
    Felizia skrev 2017-02-25 00:15:54 följande:
    Misströsta inte! Och låt dig inte påverkas av alla mörka tankar och s k framtidsprognoser. Ska försöka att sammanfatta varför framtid/globalisering/teknik kommer att övervinna de dystra s k profeter som får för mycket plats i media! - Underbar och ljus framtid är det vi har att vänta. Så tråkigt att många lever i pessimism när vi har så mycket bra att se fram emot..!
    Jag läser inte tidningar......kollar sällan på aktuelt eller nyheter.......Jag ser bara på med egna ögon
  • Anonym (2018)
    TheDummy skrev 2017-02-25 01:55:16 följande:
    Med andra ord, du skapar din egen värld
    Nej jag skapar inte min egna värld. Jag har ögon att se med och öron som jag hör med.

    En fråga till dig om du är ute och kör och en Älg rusar ut på vägen! Försöker du stanna bilen när du ser älgen? eller tror du bara att du ser nåt i fantasi och kör på den??????

    Förstår du vad jag försöker få fram med att se med egna ögon?
  • Anonym (2018)
    Felizia skrev 2017-02-25 14:58:41 följande:
    Och vad och hur mycket kan du se "med egna ögon"..? Kanske det som många konspirationsteoretiker kallar "verkligheten". Ja, ja - ett alternativ är ju att ta reda på fakta och lyssna på andra källor. Men du väljer själv hur du vill gå, stå och må!
    Är det konspiration att

    Våldtäkter sker och ökar ?

    Grova person rån på både barn och åldringar?

    Bilbränder?

    Asylboende bränder?

    Mord?

    Försök till mord?

    Osv,  osv, osv. osv

    Är det bara konspriation och inget vi behöver bry oss om för enligt dig så är det ingen sanning i nåt av detta som sker.
  • Anonym (2018)
    Anonym (LOL) skrev 2017-02-25 19:04:12 följande:
    Den ökade misären i Sverige, hur känner du till det? Jag bara undrar för att om du inte läser om detta i tidningarna och ser sällan på nyheter.. Hur kan du känna till detta? har du nån form av magiskt världssinne som känner av nyhetsflödet utan att läsa eller höra om det?

    För övrig, ja antalet sjuka kommer att öka, både cancer och Alzheimer patienter. vilket även då leder till flera jobb.
    Ingen som inte har bott på en förort till stora städer vet nåt....(verkar det som) eller så är ni bara så PK så att allt ni ser och hör tar ni inte till er.

    Helt dum i huvudet är jag inte så klart jag läser och ser på nyheterna ibland också när stora saker händer i Sverige, men även dessa är konspirationer för er som låtsas att inga hemskheter händer.

    SVERIGE HAR ALDRIG VARIT TRYGGARE (eller hur)?
  • Anonym (2018)
    Anonym (LOL) skrev 2017-02-25 19:56:50 följande:

    Bor i en större stad, räknas ej som förort.


    Bestämma sig? inte lita på media, inte läsa tidningar och så läser vi tidningar.

    Jag tycker att hela världen verkar otrygg när man ser på nyheterna, men när man väl kommer ut ur huset är det som vanligt.


    Världen är otrygg och så Sverige.....Sverige var inte SÅ HÄR OTRYGG på 60-70 talet inte ens på 80-90 talet.

    Den otrygga Sverige blev av moderaternas tillträde i regeringen varefter sossarna fortsatte i samma spår.
  • Anonym (2018)

    Det verkar bara finnas folk som lever i en drömvärld  på FL ingen tar till sig vad som sker i landet. När det sker ett person rån i er närhet eller en våldtäkt kom inte efter det att säga att ni inte fattade bättre före.

  • Anonym (2018)
    Anonym (LOL) skrev 2017-02-25 20:40:53 följande:

    Om jag ska använda mina ögon och inte lita på media så kände jag mig mer otrygg på 80- och 90 talet när de fanns flera alkisar och narkomaner i denna stad, flera som bar på kniv dessutom, man vet aldrig om en snedtänd narkoman kunde få för sig att hoppa på en.


    idag ser man små gäng med ungdomar som lunkar förbi, visserligen kan de se hotfulla ut men knappast att de skulle få för sig att råna/misshandla eller liknande. Jag har fått intrycket av att majoriteten av brott, främst våldsbrott är mellan personer som känner varandra.


    Så du menar alla våldtäkter på båtkryssningar är mellan folk som känner varann? Där den som gjort våldtäkten får en stor summa pengar för våldet. Kanske du har missat att läsa om detta i alla fall.

    Har du varit med om att dina barn har blivit hotade när dem varit på lekparken?  18-20 åringar som hotar 10-12 åringar....Nä kanske inte men sånt händer .
  • Anonym (2018)
    Anonym (LOL) skrev 2017-02-25 21:11:18 följande:

    Jag prata om våld, som misshandel och hot. kryssningar är en speciell miljö, jag har nog missat att läsa om det fallet, senaste kryssningseländet jag har hört om va nån studentkryssning.


    Vanligaste formen av våldtäkt brukar ske mellan människor som känner varandra, alltså inte att det hoppar ut en gubbe ur buskarna i parken.

    Har inte varit med om att barnen har blivit hotade i lekparken. däremot tycker jag att lekparkerna står tomma nuförtiden, svårt att tänka mig att någon skulle gå och hota barn som skulle leka där.


    Frågan är vart du bor eftersom era lekparker är tomma....? Och visst jag förstår att dem är tomma då ingen vettig familj låter sina barn leka ute i lekparkerna utan tillsyn.
  • Anonym (2018)
    Anonym (kexet) skrev 2017-02-26 00:36:05 följande:
    Jag hör tyvärr till det som kallas klimatskeptiker. Jag vet inte om det är som med flyktingdebatten men så fort man gnäller på flyktingar eller på klimathotet, osv, så vill folk klösa ögonen ur en.

    Nu tänker jag inte gå in på varför jag tror som jag gör för då drar jag igång en sabla debatt vilket tillslut leder till det ena och det tredje och hans mosters fru i Värmland.
    Bra skrivet. Förstår dig :)
Svar på tråden Trump är presidenten som Sverige hade behövt