• Freya18

    BIM 20-31 Mars!

    Startar en tråd för oss med BIM i slutet av mars! :D

    Här kan vi stötta och peppa varandra, få svar på våra frågor och funderingar, inspireras av andras motivation och inte minst glädjas åt eventuella graviditeter!

    Välkomna!

  • Svar på tråden BIM 20-31 Mars!
  • Freya18
    Jsv17 skrev 2017-03-14 16:22:58 följande:

    Åh vad jag känner med dig, det värsta som finns är ju att kastas mellan hopp och förtvivlan så där. Som sagt kan ju vara en ny graviditet (även om lite väl tidigt) men även om det finns några få rester kvar av den gamla så borde det ju vara ett ny graviditet om du får ett starkt pluss sen, eftersom det gamla borde ju vara ytterst ytterst lite, skulle mensen inte komma så testa med ett vanligt test,och ett par dagar efter BIM, så att du i så fall får ett starkt pluss kan känna sig lite säkrare.


    Det är hemskt det här. Man vet ju verkligen inte om man får glädjas eller inte.

    Har ett till Predictor Early liggandes här, men måste ju vänta ett par dagar innan jag kan testa igen. Annars står man bara där och sliter av sig håret igen.

    Absolut säkrast att testa på BIM, men mitt tålamod räcker inte riktigt denna månad.
  • Jsv17
    Freya18 skrev 2017-03-14 16:33:25 följande:

    Det är hemskt det här. Man vet ju verkligen inte om man får glädjas eller inte.

    Har ett till Predictor Early liggandes här, men måste ju vänta ett par dagar innan jag kan testa igen. Annars står man bara där och sliter av sig håret igen.

    Absolut säkrast att testa på BIM, men mitt tålamod räcker inte riktigt denna månad.


    Tålamod är svårt ibland men vänta några dagar iaf, skulle du då få ett starkare pluss så vet du ju att det måste vara ngt nytt

    Jag har bara bestämt mig, inget testande för BIM +2 och så ska det bli bara haha
  • mickipicki
    Jsv17 skrev 2017-03-14 22:27:02 följande:
    Tålamod är svårt ibland men vänta några dagar iaf, skulle du då få ett starkare pluss så vet du ju att det måste vara ngt nytt

    Jag har bara bestämt mig, inget testande för BIM +2 och så ska det bli bara haha
    Jag har som regel bim +1 nu. Känns som en käftsmäll med negativa grav test
  • Jsv17
    mickipicki skrev 2017-03-15 00:09:25 följande:

    Jag har som regel bim +1 nu. Känns som en käftsmäll med negativa grav test


    Precis så känner jag med! Och i första försöket tyckte jag mig ana nåt svagt några dagar innan BIM, var möjligtvis ett tidigt tidigt missfall eller spökstreck hursomhelst så sörjde jag ju nånting som kanske aldrig ens var där, onödigt liksom. De blanka testen, trots att jag egentligen vet redan när jag tar dom så blir jag så besviken... och samtidigt vet man inte, var kanske för tidigt, kanske blir ett pluss ändå och så börjar karusellen om. Får jag mens blir jag också besviken men på ett annat sätt, mer "ok då får man ta nya tag nästa månad."

    Så jag bestämde mig förra månaden, inget mer testande innan BIM för då kan man lita lite mer på resultatet borde ju bli ett ganska starkt pluss och är det neg då är det ganska sannolikt just neg och mensen på intåg, men jag hoppas slippa ta nåt mer negativt test någonsin, det är planen
  • yallayalla
    Freya18 skrev 2017-03-14 15:08:12 följande:

    Jag är så deppig... Har till och med gråtit en skvätt idag.. 

    Jag och maken har kämpat flitigt med att gå vidare efter vårt MA och se positivt inför ett nytt kapitel med bebisverkstad. Vi hade lämnat det där bakom oss och blickat endast framåt. Positiva, glada och förväntansfulla!

    Nu fick jag med sannolikhet bekräftat att det är fortfarande hcg kvar efter MA:t! 

    Testade med PE imorse för att verkligen bekräfta att det är negativt, så att jag kan vara 100% säker ifall jag testar positivt nästa vecka runt BIM.

    Och så blev dagens test positiv (tog 2st med olika urin)! Blev genast helt skakig och glad för jag trodde det var en ny graviditet. Sen kom jag på att jag endast är på ÄL+6 idag. Vilket betyder att det är osannolikt att testa positivt redan.

    Jag känner mig så dum som inte testade innan ägglossningen bara för att få det bekräftat att all hcg var ur systemet. Så att jag slipper bli så här överraskad.. och ledsen. Kände exakt likadant förra månaden när jag testade med PE en vecka innan BIM. Då visade testerna också svagt positivt.

    Den 28 februari var vi på återbesök på Kvinnokliniken där som tog graviditetstest på mig som visade negativt. Men deras tester är inte lika känsliga som PE. Önskar att dom hade tagit blodprov istället..


    Håller tummarna för dig! Som många andra skriver så är der ju inte tillförlitligt.. Om om det nu skulle vara hcg från MA, är det enda möjligt att du är gravid? Jag har ingen erfarenhet av graviditet snabbt efter mf/ma.

    Håller tummarna!
  • yallayalla

    Är det någon som känner symtom än? Min sambo sa igår att "Du är nog gravid", han upplevde att (ursäkta detaljer) sätt det var mycket trängre där nere. Precis så blev det tidigt i förra graviditeten och (oplanerad graviditet) tidigt MF....

    Är bara på äl+8 & BIM - 9/8 men tog ett negativt test på morgonen. Kan inte hålla mig, testnarkoman.

  • yallayalla

    Glömde tillägg att jag även är väldigt täppt i ena näsborren, fast inte förkyld!

    Kanske bara är skengravid :D Men fick verkligen känslan av att det tog sig när jag kände Äl så tydligt...

  • Nennalis

    Har skrivit i en annan tråd med men skriver här med.. jag skulle ha ÄL 9/3 men kände tydligt av en ägglossningssmärta igår. Det började nere i magen och gick sen ut i äggstockarna. Förra månaden kände jag samma sak en vecka efter jag skulle haft ÄL. Är den sen denna månad med eller KAN det ha varit någon annan känning?? Känns trist att behöva vänta ännu fler dagar innan man kan testa :( vad tror ni?

  • Jsv17
    Nennalis skrev 2017-03-15 12:48:11 följande:

    Har skrivit i en annan tråd med men skriver här med.. jag skulle ha ÄL 9/3 men kände tydligt av en ägglossningssmärta igår. Det började nere i magen och gick sen ut i äggstockarna. Förra månaden kände jag samma sak en vecka efter jag skulle haft ÄL. Är den sen denna månad med eller KAN det ha varit någon annan känning?? Känns trist att behöva vänta ännu fler dagar innan man kan testa :( vad tror ni?


    Min uppfattning är att man känner efter så mycket mer nu, att det blir så svårt att veta vad som är vad, klart ÄL kan ha varit sen, sen kan det också vara så att du kände ägget som fäste (läst om folk som känner det) vill du börja testa enligt din ursprungliga BIM så gör det, med förbehåll att du kanske hade ÄL senare och inte då kommer plussa förrän senare i så fall är ju inte skadligt i sig att testa för tidigt
  • Jilo
    Birdiz skrev 2017-03-14 10:55:02 följande:

    Lycka till denna månad! :)


    Detsamma :) Det är, trots smärtor och illamående, kul att känna så tydligt att kroppen fungerar iaf, oavsett om det ger resultat :)
Svar på tråden BIM 20-31 Mars!