• As86

    Gravid med syskon bf november-17

    Hej alla syskongravida.

    Tänkte starta en tråd för oss som väntar syskon.

    Hoppas fler vill vara med :)

  • Svar på tråden Gravid med syskon bf november-17
  • NinnaE
    Mia86a skrev 2017-06-14 18:58:27 följande:
    Vad härligt att allt såg bra ut!

    Hos oss börjar de mäta magen kring v 20 och jag har för mig att man även lyssnar på hjärtat, men är lite osäker. Sen är det väl det vanliga, stämma av hur man mår och stick i fingret.
    Jag fick inte mäta magen, det dröjer tydligen. Men hjärtat fick jag lyssna på. I övrigt inga prover utan mer koll hur jag mådde och boka in massa nya datum.
    Lycka till alla på era RUL och BM-besök!
  • NinnaE

    När ska man skicka in moderskapsintyget till Försäkringskassan? Är det inom ngr särskild tid?

  • Mia86a
    NinnaE skrev 2017-06-15 11:26:25 följande:

    Jag fick inte mäta magen, det dröjer tydligen. Men hjärtat fick jag lyssna på. I övrigt inga prover utan mer koll hur jag mådde och boka in massa nya datum.

    Lycka till alla på era RUL och BM-besök!


    Ok, ja det är väl lite olika. Jag tror kurvan börjar först v 24-25 ca, men här mäter de tidigare ändå av nån anledning. Ah mig sticker de i fingret vid varje besök men kanske är för att jag har dåliga blodvärden, har trott att alla får den kollen.

    Hur ofta ska man till bm nu i början (mitten), var fjärde vecka?
  • As86
    LillaAnna85 skrev 2017-06-03 07:57:56 följande:

    Vi har också RUL i midsommarveckan! Tror kallelsen kom förra veckan, så kanske är bra att du ringer och kollar så de inte missat nåt.


    Hur går det för dig? Nedräkning till RUL eller har du redan gått?
  • As86
    Mia86a skrev 2017-06-15 13:21:06 följande:

    Ok, ja det är väl lite olika. Jag tror kurvan börjar först v 24-25 ca, men här mäter de tidigare ändå av nån anledning. Ah mig sticker de i fingret vid varje besök men kanske är för att jag har dåliga blodvärden, har trott att alla får den kollen.

    Hur ofta ska man till bm nu i början (mitten), var fjärde vecka?


    Jag var på inskrivning tidigt och sedan skulle jag gått nu strax efter rul men iom att jag blev flyttad så långt så blev det mitt i semestern så vi kom överrens om att jag ska gå först i v 23. Då skulle prover tas och lyssna på hjärtljud. Sen rullar det nog på vår 4e eller 6e tills slutet närmar sig tror jag.

    Någon som vet om man får ha med syskon på mvc besök då man ska lyssna hjärtljud?
  • Mia86a
    As86 skrev 2017-06-20 19:55:25 följande:

    Jag var på inskrivning tidigt och sedan skulle jag gått nu strax efter rul men iom att jag blev flyttad så långt så blev det mitt i semestern så vi kom överrens om att jag ska gå först i v 23. Då skulle prover tas och lyssna på hjärtljud. Sen rullar det nog på vår 4e eller 6e tills slutet närmar sig tror jag.

    Någon som vet om man får ha med syskon på mvc besök då man ska lyssna hjärtljud?


    Ja, så är det nog. Jag ska på första besöket (bortsett från inskrivningen) om en vecka så förmodar att det blir ett hopp till gången därpå pga semestertider.

    Här får man ha med syskon!
  • LillaAnna85
    As86 skrev 2017-06-20 19:51:18 följande:

    Hur går det för dig? Nedräkning till RUL eller har du redan gått?


    Vi var på RUL igår! Allt var bra, dottern får en lillebror <3 Blev faktiskt flyttad från 13 november till den 5e :) Skulle inte du också gå snart?
  • As86
    LillaAnna85 skrev 2017-06-21 15:26:37 följande:

    Vi var på RUL igår! Allt var bra, dottern får en lillebror <3 Blev faktiskt flyttad från 13 november till den 5e :) Skulle inte du också gå snart?


    Härligt :) alltid roligt när det blir åt det hållet :)

    Fick tid nästa onsdag. Så en vecka kvar. Hoppas också få reda på kön då. :)
  • LillaAnna85
    As86 skrev 2017-06-21 21:32:45 följande:

    Härligt :) alltid roligt när det blir åt det hållet :)

    Fick tid nästa onsdag. Så en vecka kvar. Hoppas också få reda på kön då. :)


    Haha ja, helt plötsligt hade man gått mer än halva graviditeten ;)

    Spännande! Har du någon känsla för vad det kan vara, tjej eller kille? Jag trodde väl om nåt att det kanske var en tjej igen, graviditeterna har varit rätt lika hittills, men tji fick jag ;)
  • As86
    LillaAnna85 skrev 2017-06-21 22:22:46 följande:

    Haha ja, helt plötsligt hade man gått mer än halva graviditeten ;)

    Spännande! Har du någon känsla för vad det kan vara, tjej eller kille? Jag trodde väl om nåt att det kanske var en tjej igen, graviditeterna har varit rätt lika hittills, men tji fick jag ;)


    Haha baserat på samma tanke som du så misstänker jag en son till. Men du är väll levande bevis på att det kan vara annat. Återstår att se :)
Svar på tråden Gravid med syskon bf november-17