• As86

    Gravid med syskon bf november-17

    Hej alla syskongravida.

    Tänkte starta en tråd för oss som väntar syskon.

    Hoppas fler vill vara med :)

  • Svar på tråden Gravid med syskon bf november-17
  • NinnaE
    LillaAnna85 skrev 2017-06-21 15:26:37 följande:
    Vi var på RUL igår! Allt var bra, dottern får en lillebror <3 Blev faktiskt flyttad från 13 november till den 5e :) Skulle inte du också gå snart?
    Oj! Många dar! :)
    Tänk så olika det är, här daterar de inte om än längre vid RUL:et...
  • LillaAnna85
    NinnaE skrev 2017-06-22 08:28:56 följande:

    Oj! Många dar! :)

    Tänk så olika det är, här daterar de inte om än längre vid RUL:et...


    Ja det var lite roligt :) Jaha där ser man. Med dottern var det bara nån dag hit eller dit och då ändrade de inte kommer jag ihåg. Men nu var det ju så många dagar ;)
  • NinnaE
    LillaAnna85 skrev 2017-06-22 10:04:54 följande:
    Ja det var lite roligt :) Jaha där ser man. Med dottern var det bara nån dag hit eller dit och då ändrade de inte kommer jag ihåg. Men nu var det ju så många dagar ;)
    Verkligen! Får jag fråga vart i landet du bor?
  • LillaAnna85
    NinnaE skrev 2017-06-22 12:19:36 följande:

    Verkligen! Får jag fråga vart i landet du bor?


    Örebro län :) Du då? Det är synd att de inte kan ha samma regler, kostnader mm i hela landet...
  • NinnaE
    LillaAnna85 skrev 2017-06-22 14:20:20 följande:
    Örebro län :) Du då? Det är synd att de inte kan ha samma regler, kostnader mm i hela landet...
    Jag bor i Linköping! När jag väntade mitt första justerade de datumen vid RUL men tydligen inte längre med motiveringen att det är mer exakt vid första UL:et ????
  • NinnaE
    NinnaE skrev 2017-06-22 16:19:15 följande:
    Jag bor i Linköping! När jag väntade mitt första justerade de datumen vid RUL men tydligen inte längre med motiveringen att det är mer exakt vid första UL:et ????
    Vet om min smiley syns på slutet av ovan meddelande el om den bara bli frågetecken - lär mig aldrig :) Det är en tvekande/grubblande gubbe i vilket fall :)
  • As86

    Åh... nu börjar hjärnspökena härja runt inom mig. 18+2 idag och 3 dagar kvar till RUL. Magen växer väll men inga tydliga tecken i övrigt. Precis som förra gången. Alltid får man höra "andra gången blir allt tydligare och tidigare" jo tjena. Kände mig snuvad på graviditeten förra gången när allt "man bör känna" missades under såväl graviditet som förlossning.. denna gång verkar bli precis lika. Vet att jag ska vara glad över att jag mår så bra och kan leva normalt och när allt kommer omkring ska jag bara vara glad för att allt säkert är som det ska. Men ibland är det svårt att vara positiv. Längtar så till rörelser och buffar inifrån. Det är så lätt att börja tvivla och skapa orostankar när man mår så bra som jag gör.

    Hoppas att allt går bra för er andra. Snart är vi alla halvvägs.

  • NinnaE
    As86 skrev 2017-06-25 11:50:20 följande:

    Åh... nu börjar hjärnspökena härja runt inom mig. 18+2 idag och 3 dagar kvar till RUL. Magen växer väll men inga tydliga tecken i övrigt. Precis som förra gången. Alltid får man höra "andra gången blir allt tydligare och tidigare" jo tjena. Kände mig snuvad på graviditeten förra gången när allt "man bör känna" missades under såväl graviditet som förlossning.. denna gång verkar bli precis lika. Vet att jag ska vara glad över att jag mår så bra och kan leva normalt och när allt kommer omkring ska jag bara vara glad för att allt säkert är som det ska. Men ibland är det svårt att vara positiv. Längtar så till rörelser och buffar inifrån. Det är så lätt att börja tvivla och skapa orostankar när man mår så bra som jag gör.

    Hoppas att allt går bra för er andra. Snart är vi alla halvvägs.


    Jag tycker inte allt blir tidigare och tydligare i andra graviditeten så känn dig inte ensam. Mot slutet av vecka 19 började jag känna små svaga puffar.
    Är i v 22 nu och känner tydliga rörelser men inte så ofta. Tycker det är rätt skönt att det är lugnt i magen och njuter av det så länge det varar. I slutet av förra grav låg dottern och spjärna med sina långa ben upp på revbenen. Otroligt oskönt! Hoppas jag slipper det denna gång!

    Hoppas du får dina efterlängtade puffar vilken dag som helst nu! :)
  • As86
    NinnaE skrev 2017-06-25 19:29:03 följande:

    Jag tycker inte allt blir tidigare och tydligare i andra graviditeten så känn dig inte ensam. Mot slutet av vecka 19 började jag känna små svaga puffar.

    Är i v 22 nu och känner tydliga rörelser men inte så ofta. Tycker det är rätt skönt att det är lugnt i magen och njuter av det så länge det varar. I slutet av förra grav låg dottern och spjärna med sina långa ben upp på revbenen. Otroligt oskönt! Hoppas jag slipper det denna gång!

    Hoppas du får dina efterlängtade puffar vilken dag som helst nu! :)


    Haha ja, inte ens de spjärningarna fick jag så lite avis där med. Även om jag säkert inte skulle vara det om jag känt av det. ;)

    Jag sover väldigt oroligt. Visserligen håller sonen på att pottas just nu men har blöja på natten. Så tror inte att det är det. Tror att jag i sömnen känner av att magen växer och kanske även rörelser så jag väl är ofta och känner efter. Jobbigt. Men det lugnar sig säkert till nästa vecka eller så. Väntar och väntar.
  • As86

    Nu har vi varit på RUL. Allt såg bra ut och lillebror växer som han ska. Blev alldeles rörda både jag och sambon. Svårt att greppa hur fantastiskt allt är. Hur allt bara kan bli rätt bara så där i utvecklingen. Vi såg allt mycket tydligare nu än när vi väntade storebror. Då är det ändå bara tre år sen nu. Utvecklingen går framåt.

    Storebror fick en busiga bebben bok och vi pratade om ut-bild där lillebror vikar. Så nu vet han men förstår inte. Nu får tiden ha sin gång.

    Fick bekräftat att moderkakan sitter mitt fram på magen så det är därför jag inte känner rörelser så. Har känt av lite virvlar de senaste dagarna. Så det går väll åt rätt håll.

    Nu väntar vi på er andra som ska på RUL. :)

Svar på tråden Gravid med syskon bf november-17