• hipsterpappan

    Tror du att Fi kommer in i riksdagen

    Ett mer verklighetsfrämmande parti är nog svårt att hitta men säkert har dom sina trogna väljare. Så är dom representativa för feministrörelsen eller är dom helt fel ute?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du att Fi kommer in i riksdagen
  • Dukanintevinnaövermig

    De kommer absolut inte in. Vilket är ett bevis på att folk insett att de är ett nollfrågeparti. Alla inblandade är nollor också.

  • Rataxes

    Om det nya stolpskottet till partiledare får mediatid lär partiet snart gå samma öde till mötes som Piratpartiet.
    Bortglömt av de flesta.


    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • hipsterpappan

    Det går fortfarande motigt för partiet som bl.a vill lägga ned försvaret och stoppa utvisningar av kriminella.

  • Helgonet

    SAmlingen med foliehattar lär inte bli större än 2-2.5% som tur är.

    Att rösta på ett parti med en egen budget som genererar -500 miljarder säger väl det mesta....

  • kvarnfot

    Snurrigare parti får man ju leta efter....

  • Vattumankillen

    Varför den här all haten emot fi? Fi har ju ändå bra förslag exempelvis vill de att penisionsystemet ska förändras. Nu baserad pensionen på alla åren från typ 20 årsåldern tills man går i pension. Fi vill bland att pensionen ska baserad på de 20 bästa åren vilket är bra för nu påverkar sjukdomar och olyckor och invandrare som kommer till Sverige sent pensionen. Dvs om någon haft sjukdomar som gjorde att man inte kunde arbeta kanske några år påverkar pensionen. Fi vill också att garantipensionen ska höjas om jag har förstått rätt.

    Partiet är det enda som vill förändra pensionsystemet det om jag har förstått det rätt.

    Även om det finns saker som inte är bra med fi så var det troligen deras framgångar 2014 som gjorde att jämställdhetfrågorna togs mer på allvar i valet 2014.

  • kvarnfot
    lejonetDaniel skrev 2017-04-27 10:33:19 följande:

    Varför den här all haten emot fi? Fi har ju ändå bra förslag exempelvis vill de att penisionsystemet ska förändras. Nu baserad pensionen på alla åren från typ 20 årsåldern tills man går i pension. Fi vill bland att pensionen ska baserad på de 20 bästa åren vilket är bra för nu påverkar sjukdomar och olyckor och invandrare som kommer till Sverige sent pensionen. Dvs om någon haft sjukdomar som gjorde att man inte kunde arbeta kanske några år påverkar pensionen. Fi vill också att garantipensionen ska höjas om jag har förstått rätt.

    Partiet är det enda som vill förändra pensionsystemet det om jag har förstått det rätt.

    Även om det finns saker som inte är bra med fi så var det troligen deras framgångar 2014 som gjorde att jämställdhetfrågorna togs mer på allvar i valet 2014.


    Dom har nog förslag på att många får det ekonomiskt bättre, deras senaste budget ger ju ett underskott på 500 miljarder!!! Enligt stats-ekonomer som aktuellt presenterade för ett par veckor sedan.
  • Vattumankillen
    kvarnfot skrev 2017-04-27 13:12:14 följande:

    Dom har nog förslag på att många får det ekonomiskt bättre, deras senaste budget ger ju ett underskott på 500 miljarder!!! Enligt stats-ekonomer som aktuellt presenterade för ett par veckor sedan.


    Fi vill att skatterna ska höjas så de har ju förslag på hur det ska finansieras.
  • Vattumankillen

    Jag tror inte fi kommer in i riksdagen 2018. De kom inte in 2014 och då hade de bättre förutsättningar då de exempelvis fick hjälp av deras framgångar i euvalet 2014 som var ett antal månader innan riksdagsvalet. Om fi inte kom in 2014 så kommer de med största sannolikhet inte in 2018 eller i framtiden.

    Enda orsaken om fi kommer in i riksdagen 2018 är troligen om de förändrar något i deras politik jämfört med hur det var i valet 2014.

    Det finns dåliga saker med fi men det finns ju ändå bra saker med fi. Mycket troligen var det F!s framgångar 2014 som gjorde att jämställdhetsfrågorna togs mer på allvar i riksdagsvalet 2014. Fi är det enda partiet som har feminism som profilfråga. Jag tycker riksdagen behöver ett parti som har feminism som ideologi då kommet säkert troligen jämställdhetfrågorna tas mer på allvar av de andra politiska partierna.

    Ni som inte ska rösta på fi vilket parti ska ni rösta på?

    Jag själv ska rösta på Fi, eller Miljöpartiet eller Direktdemokraterna i valet 2018.

Svar på tråden Tror du att Fi kommer in i riksdagen