• smulan81

    IVF falun, någon mera?

    Hej
    Jag undrar om det är någon mera som gör eller ska göra IVF i Falun som vill följas åt?

  • Svar på tråden IVF falun, någon mera?
  • andromedae

    Hoppar in i tråden.
    Försökt få barn sen januari -15. Första året fick vi ett MA (upptäcktes v.12) samt ett MF i v.10, sen dess inget plus på stickan alls. Gjorde första återföringen, 5-dagars FET i augusti, fick kemisk graviditet. Gjorde ny återföring av 5-dagars för snart 13 dagar sen. Officiell testdag imorgon. Fått positivt test, men har väldigt ont ibland så är rejält orolig för MF.


     

  • Lillflickan

    Välkommen Andromedae! Grattis till plusset! Förstår att det är oroligt för missfall med din historia. Håller tummarna för att det är den här gången som går fullt ut.
    VUL brukar vara runt v 7-8. Innan dess är det tyvärr inte mycket lönt då de inte kan vara säkra på vad de ser. Så drygt att vänta.

  • shrigley

    Hej, hoppar in här igen, har inte varit så aktiv på sistone. Är nu i v 20 med tvillingar efter ivf i Falun. Vill bara tipsa om att köra på IL-droppet och immunsänkande tabletter om ni har minsta förhöjda värde på Nk-celler. Det hae jag och jag vill tro att det var Faluns unika behandling som gjort att jag nu, äntligen, vid 42 års ålder, blivit gravid :) Har nu redan stor mage o är sjukskriven pga buksmärtor o sammandragningar, inte så härligt kanske men så värt det hoppas jag. Lycka till! :)

  • andromedae
    shrigley skrev 2017-10-02 09:04:28 följande:

    Hej, hoppar in här igen, har inte varit så aktiv på sistone. Är nu i v 20 med tvillingar efter ivf i Falun. Vill bara tipsa om att köra på IL-droppet och immunsänkande tabletter om ni har minsta förhöjda värde på Nk-celler. Det hae jag och jag vill tro att det var Faluns unika behandling som gjort att jag nu, äntligen, vid 42 års ålder, blivit gravid :) Har nu redan stor mage o är sjukskriven pga buksmärtor o sammandragningar, inte så härligt kanske men så värt det hoppas jag. Lycka till! :)


    Vad har du fått för immunsänkande tabletter? Kortison?


    Jag står i och för sig redan på immunsänkande tabletter dagligen pga min tarmsjukdom, så kanske därför jag bara får IL.
    Vad härligt att läsa att det går bra för dig, ger lite hopp.

  • andromedae
    shrigley skrev 2017-10-02 09:04:28 följande:

    Hej, hoppar in här igen, har inte varit så aktiv på sistone. Är nu i v 20 med tvillingar efter ivf i Falun. Vill bara tipsa om att köra på IL-droppet och immunsänkande tabletter om ni har minsta förhöjda värde på Nk-celler. Det hae jag och jag vill tro att det var Faluns unika behandling som gjort att jag nu, äntligen, vid 42 års ålder, blivit gravid :) Har nu redan stor mage o är sjukskriven pga buksmärtor o sammandragningar, inte så härligt kanske men så värt det hoppas jag. Lycka till! :)


    Hur ofta fick du IL förresten?
  • shrigley
    andromedae skrev 2017-10-02 23:12:33 följande:

    Hur ofta fick du IL förresten?


    Jag fick dropp vid återföring, igen vid positivt gravtest och sen v 6, 9 o 12!

    Fick också Prednisolon fram t o m gravtest.
  • Madeeleenee
    Lillflickan skrev 2017-09-28 02:11:38 följande:

    Hur går det Madeeleenee? När har du testdag?


    26/10 var min TD. Minus tyvärr.
  • Lillflickan

    Trist Madeeleenee. Vi får hoppas på en av de frusna.
    Fick min mens igen innan semestern. Så förhoppningsvis har jag haft ägglossning och kroppen kommer igång. En liten del av mig hoppas det tagit sig naturligt den här månaden så jag slipper mer IVF. Men annars hoppas jag det är dags för min sista frusna om en månad.

Svar på tråden IVF falun, någon mera?