• smulan81

    IVF falun, någon mera?

    Hej
    Jag undrar om det är någon mera som gör eller ska göra IVF i Falun som vill följas åt?

  • Svar på tråden IVF falun, någon mera?
  • BusigaSyrran
    Lillflickan skrev 2017-11-26 17:18:25 följande:

    På väg till Falun. Äggplock (nr fem) i morgon. Var fem år sen sist. Nervös!


    Va härligt, jag gör med äggplock imorgon. :)

    Mitt första ivf, har ett barn tidigare med min man.

    Spännande resa trots att jag är nål rädd.

    Hoppas på att de tar sig.
  • Lillflickan

    Man ser ju inte nålen där nere i alla fall. Du får se till att få mycket lugnande ;)

    Nervös för hur många ägg de får ut. Vill att de får ut minst fem som tar sig så de kan odla i fem dagar.

  • andromedae
    Lillflickan skrev 2017-11-26 17:18:25 följande:

    På väg till Falun. Äggplock (nr fem) i morgon. Var fem år sen sist. Nervös!


    Håller tummarna att allt går bra och det blir många fina ägg :)
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • shrigley

    Lycka till allihopa med ÄP o annat! Har inte glömt bort. Är själv nu i v 28 med twins från Falun o det känns ganska otroligt. Hoppas så allt ska gå bra, för er o för mig - det har varit en så lång resa i flera år. Kram

  • Lillflickan

    Åtta ägg plockade och fina simmare. Hoppas nu på fin befruktning till i morgon och att de kan odla i fem dagar. Öm i magen och lång resa hem.

    Hur har det gått för dig busigasyrran?

    Härligt Shrigley. Nu närmar det sig. Hur mår du/ni?

  • BusigaSyrran
    Lillflickan skrev 2017-11-26 21:39:20 följande:

    Man ser ju inte nålen där nere i alla fall. Du får se till att få mycket lugnande ;)

    Nervös för hur många ägg de får ut. Vill att de får ut minst fem som tar sig så de kan odla i fem dagar.


    Hur gick de för dig?

    Jag fick ut 14 ägg som befruktas just nu.

    Insättning på lördag om det blir många som blir befruktade. Fick immunförsvar dropp idag med.

    Gick bra med alla nålar och ägguttaget var inga problem var pigg trots tre lugnande sprutor och kände när de tömde mina äggblåsor. Hua, haha!

    Men nu håller vi tummarna inför imorgon så man får ett guldägg förhoppningsvis på lördag. :)
  • BusigaSyrran
    Lillflickan skrev 2017-11-27 13:12:03 följande:

    Åtta ägg plockade och fina simmare. Hoppas nu på fin befruktning till i morgon och att de kan odla i fem dagar. Öm i magen och lång resa hem.

    Hur har det gått för dig busigasyrran?

    Härligt Shrigley. Nu närmar det sig. Hur mår du/ni?


    Nu såg jag din kommentar, vad härligt. :D

    Hoppas att de går bra med befruktningen nu.

    Är med öm, övernattar i Stockholm hos en släkting så de känns bra. Familjen åkte hem så länge då jag ej orkar bilresa. :)
  • Lillflickan

    Börjar må lite bättre nu. Sov/halvsov några timmar när vi kom hem.

    Sonen fick dock för sig att han skulle vara bebis när jag nattade honom och sova på min mage som han gjorde när han var liten. Tyckte inte min mage var så bra ide. Han var lite smidigare att ha så som bebis än nu vid 4,5 år...

    Det är ju aldrig kul med det där uttaget. Min ena äggstock sitter dessutom dumt till med sämre med blåsor, men såg till att de tömde den ändå så de får tillräckligt med ägg för att odla tre dagar. Blev två till. Det är den sidan som är öm.

    Har fått mellan 20 och 6 ägg, gravid två gånger på de från den med 6. Hoppas på tur den här gången. Nervös inför samtalet i morgon. Orolig att det ska gå dåligt för att jag är fem år äldre nu. Men fick ju ungefär lika många ägg i alla fall, så hoppas befruktningen fungerar också.

    Håller tummarna för dig också busigasyrran!

  • BusigaSyrran

    Låter härligt, vårt barn blev till utav sig själv men sen står de stilla på den fronten.

    Idag hade 7 utav 14 ägg blivit bra befruktade och idag mår jag mycket bättre. Men de envisas ändå med att jag ska ta spruta för överstimulering (hatar sprutor och får panik) skulle egentligen göra blodprov på fredag men jag stannar uppe i Stockholm så de blev svårt. Jag har istället daglig kontakt med dom och en kusin som gjort IVF som hjälper mig att hålla koll på allt, så myser mycket med mitt kusinbarn och hoppas jag med lyckas snart.

    På lördag blir de insättning. : D

Svar på tråden IVF falun, någon mera?