• längtarefternr2

    Vi som vill plussa i Juli 2017

    Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

    Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

    Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

    Vore roligt om någon vill följas åt :)

  • Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • Stenbock7
    längtarefternr2 skrev 2017-06-29 14:33:01 följande:

    Hej, åh vad kul, jag hade oxå ägglossning den 27 juni, tackvare ägglossnings stickorna så fick jag reda på att min ägglossning är 2-3 dagar senare än vad jag trott ^^ Så min lutealfas (eller vad den nu heter) är på 11 dagar. Vi ligger rätt lika med ägglossningen så kanske vi får ett plus samtidigt oxå typ :D ska ha mens den 10 juli så runt den 14-15 juli tänka ja ta ett test om mensen inte kommit :)

    Vi hade sex dagen före, samma dag, samt dagen efter ägglossningen så det borde ha tagit sig tycker ja ^^

    Åh mina symtom jag brukar få dagarna efter ägglossningen så som super ömma bröst samt "smärtan" nere i magen har inte kommit än så får hoppas det tagit sig eftersom ja inte är öm i brösten alls nu :D


    Vad spännande! :) Jag hade ÄL en dag tidigare än vad min kalender sa, så jag hoppas stickorna stämmer! Sen släpper ju ägget 12-24 timmar efter ett positivt test.

    Ni verkar ju ha fått till det bra vid ÄL, det borde ta sig! Hoppas vi kan följas åt, även om mina förhoppningar inte alls är starka.. så långt ifrån ÄL :(
  • Isabella.ostojic

    Gjorde ett gravtest nu BIM-8, så knäppt jag vet...

    Jag har haft såna starka känningar i tjejmagen både igår och idag, o det är inte mens på gång o inte heller ÄL.

    Men man måste ju va pinsam o testa ändå.....

  • Stenbock7
    Isabella.ostojic skrev 2017-06-29 16:51:14 följande:

    Gjorde ett gravtest nu BIM-8, så knäppt jag vet...

    Jag har haft såna starka känningar i tjejmagen både igår och idag, o det är inte mens på gång o inte heller ÄL.

    Men man måste ju va pinsam o testa ändå.....


    Haha jag är också såå sugen på att testa redan, fast det är ÄL+2 och det inte ens kan ha fäst sig än ????
  • Patronsaint

    Är inne på försök 2 bara med vårt första gemensam barn. Har två underbara bonusbarn idag. Borde ha ÄL vilken dag som helst

  • Isabella.ostojic
    Stenbock7 skrev 2017-06-29 17:10:39 följande:

    Haha jag är också såå sugen på att testa redan, fast det är ÄL+2 och det inte ens kan ha fäst sig än ????


    Man blir ju helt knäpp! Vill ju bara att man ska stå där med magen i vädret å veta att, ja jag är ta mej fan gravid!
  • Kyriie88

    Jag hoppar in! Slutade med mina ppiller i början av maj, och fick idag för första gången positivt ägglossningstest! Så enligt NC är BIM 13-14 juli. Myste till det idag och planen är väl närmste dagarna med :) Detta är första försöket till första barnet <3
    Spännande o se vad som händer för er alla i juli :D

  • längtarefternr2
    mammatillengrabb skrev 2017-06-29 14:42:54 följande:

    Haha ja det hade jag önskat men har äl 7e juli, haha. Är sjukskriven nu med så tiden till äl och bim känns ju bara för lång!


    Aha okej då förstår ja, jo jag är hemma om dagarna med, ska försöka hinna plugga klart några kurser till hösten och även jobba då oxå, så tiden går väääldigt segt just nu ^^, vill testa nu ja ^^
  • längtarefternr2
    Stenbock7 skrev 2017-06-29 14:54:36 följande:

    Vad spännande! :) Jag hade ÄL en dag tidigare än vad min kalender sa, så jag hoppas stickorna stämmer! Sen släpper ju ägget 12-24 timmar efter ett positivt test.

    Ni verkar ju ha fått till det bra vid ÄL, det borde ta sig! Hoppas vi kan följas åt, även om mina förhoppningar inte alls är starka.. så långt ifrån ÄL :(


    Hoppas du oxå får plussa i juli, ja det skulle vara jätte kul åh följas åt när vi alla ha plussat :D
  • Stenbock7
    längtarefternr2 skrev 2017-06-29 20:46:38 följande:

    Hoppas du oxå får plussa i juli, ja det skulle vara jätte kul åh följas åt när vi alla ha plussat :D


    Jaa verkligen :D Men som sagt, ni andra har nog större chans än mig som bara fick till det 4 dagar innan ÄL :( Skulle bli så besviken trots det om mensen dyker upp i juli..
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017