• längtarefternr2

    Vi som vill plussa i Juli 2017

    Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

    Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

    Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

    Vore roligt om någon vill följas åt :)

  • Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • Lurven89

    Hoppar in här jag med 27 år, icke rökare och aldrig använt mig av andra preventivmedel än kondom! Enligt ägglossningskalender hade jag äl 24/6, hade oskyddat sex natten 24-25 och mitt på dagen den 25. Beräknad mens är 8/7, vad tror ni om mina chanser att vara gravid? :)

  • Felicia1022
    Stenbock7 skrev 2017-07-04 13:28:56 följande:

    Nä, så är det ju :) Digitala CB är kanon, där står det ju rakt ut men de är så himla dyra. Och så måste man vänta till BIM eller längre.. jag testade negativt igår, men det var på ÄL+6 så det var ju alldeles för tidigt haha!


    Ja & jag är inte direkt känd för att ha ett bra tålamod haha! Jag vållar timmarna för att du får ett plus om nån vecka :D
  • längtarefternr2
    Lurven89 skrev 2017-07-04 13:29:56 följande:

    Hoppar in här jag med 27 år, icke rökare och aldrig använt mig av andra preventivmedel än kondom! Enligt ägglossningskalender hade jag äl 24/6, hade oskyddat sex natten 24-25 och mitt på dagen den 25. Beräknad mens är 8/7, vad tror ni om mina chanser att vara gravid? :)


    Hej, såg att vi ligger ganska lika med mensen, enligt min app skulle ja ju ha ägglossning den 24 men testade med ägglossnings test åh visade sig att jag har kortare lutealfas, 11 dagar. Min ägglossning kom den 27 juni istället. Har du några symtom? :D
  • Amanda87

    Hej!

    Jag hoppar in här också! Jag har inte så bra koll på min mens och bim då jag haft väldigt oregelbunden mens sedan jag fick tillbaka den från förra graviditeten (fick barn förra året). Jag hade i alla fall sista mensens första dag den 14 juni. Testade med ÄL stickor 24-25 juni men trodde nog att ett sträck oavsett styrka var positivt. Förstått nu så inte är fallet. Men vi får se vad som händer. Eftersom jag inte vet när jag ska få mens igen är det så svårt att Vega när jag kan testa. Men får väl ha lite is i magen....kanske till helgen?

  • längtarefternr2
    Cecini87 skrev 2017-07-03 18:10:19 följande:

    Så sjukt spännande o läsa allas inlägg! Håller tummarna för ett plus för dig i dag.

    Själv har man ju som sagt inte bim försen den 13. Svär på att man är skengravid igen!

    Försöker att inte tänka och känna efter men det är ju så svårt.

    Molvärk fortfarande o magen är så gasig...


    Tror oxå jag är skengravid..igen... så jag är inställd på att mensen kommer på lördag... men jag har till och från molvärk och väldigt gasig i magen sen tycker ja att ja kissar oftare men det tror ja bara ja inbillar mej ^^,

    Har du fått nå fler symtom sen du skrev här? :)
  • längtarefternr2
    Felicia1022 skrev 2017-07-04 13:10:14 följande:

    Vet att jag tjatar om mina test jämt men jag måste haha!

    Är det möjligt att 4st test av samma modell & märke ger spökstreck allihopa?! Blir så trött...

    Oredigerad bild, BIM -2


    Jag tror det är för tidigt att testa för dej nu, vänta åh se vad helgen visar, du har bim på torsdag så jag skulle haft lite is i magen åh testat på lördag morgon om mensen inte kommit, vet att det är sjukt svårt ;) men du slipper slösa massa test varje dag ;) jag önskar att de va måndag nästa vecka så ja vet om mensen tänker komma eller inte, hoppas på ett positivt test nästa vecka ju :D

    Men försök ha lite is i magen till helgen, varje negativa test du får kommer göra dej ledsen, jag vet hur det är, man blir lika ledsen varje gång ett test är negativt, och blir bara mer åh mer deprimerad så ha lite is i magen åh vänta :) det är spännande att följa dej och alla andra här :D
  • längtarefternr2
    Stenbock7 skrev 2017-07-04 13:19:45 följande:

    Ser tyvärr inget alls på detta heller :( Inte ens spök. Såhär såg mitt test ut dagar innan BIM:


    Stenbock7, har du fått ditt plus nu? :D
  • Lillajaag88

    Hej allihop! Jag hoppar in här jag med. Jag hade hoppats på ett plus nu i veckan. Bim i lördags och ingen mens än så på bim +4 idag men negativt test idag.. Så det blev inget denna månaden heller men nu vill jag bara att mensen ska komma igång så vi kan ladda för nästa försök.

    Jag vet att det kan dröja några dagar även efter bim innan + kommer men jag känner mig inte direkt gravid heller. Lite öm i tjejmagen och lätt illamående men det är typiska mensbesvär för mig. Brukar bli öm i brösten med men det är jag inte nu.

    Jag hoppas såååå att ni som vill plussa nu i juli gör det!! ??

  • Stenbock7
    längtarefternr2 skrev 2017-07-04 14:33:28 följande:

    Stenbock7, har du fått ditt plus nu? :D


    Nej, tyvärr inte än. Har BIM nästa vecka men plussade i april. Tyvärr slutade det i mf i vecka 6, så nu har kroppen återgått till normalt och det är första försöker efteråt :)
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017