• längtarefternr2

    Vi som vill plussa i Juli 2017

    Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

    Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

    Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

    Vore roligt om någon vill följas åt :)

  • Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • längtarefternr2
    blommigt95 skrev 2017-07-05 09:01:55 följande:

    Jag hade extremt ont i ryggen, jobbar på förskola och att böja mig ner var extremt jobbigt (trodde att det var på grund av Bim) och sen fick jag inga finnar i ansiktet haha, låter kanske konstigt, men får alltid det annars! Och sedan var jag lite upp & ner i humöret bara..


    Okej, jag brukar få jätte ömma bröst efter min ägglossning men inger den här gången, inga symtom efter ägglossningen som ja brukar få, så de är ju spännande. Samt att ja har lite mera flytningar och molvärk nere vid livmodern :) så jag hoppas ju såklart på ett plus :D bara 3 dagar kvar till bim nu, har den inte kommit innan måndag/tisdag nästa vecka så ska ja köpa ett test :)
  • Cecini87
    Matildajb skrev 2017-07-04 20:38:21 följande:

    Hej! Jag hoppar in här!

    Jag är idag på BIM +5

    Min mens är sedan en tid tillbaka ganska oregelbunden men det brukar handla om 2-3 dagar max!!

    Jag tog ett test igår med morgonurin på BIM +4 tycker mig se ett svagt streck men kan det vara spökstreck? Någon annan som ser? Min sambo ser ingenting så jag börjar tro att jag är sinnesförvirrad! Haha..


    Joo jag ser ett svagt streck jag med ???? testa om någon dag igen. Lycka till
  • Cecini87
    längtarefternr2 skrev 2017-07-04 22:24:22 följande:

    Ok, jo jag tycker nu ikväll att ja får springa åh kissa flera gånger men det är nog bara nått man inbillar sig ^^

    Kanske va lite tidigt åh ta testet? Hoppas på plus :D


    Håller tummarna för oss alla! Men sen samtidigt kroppen producerar ju inte mer urin baea för att man inbillar sig eller?

    Åh kan det inte bara funnits ett snabbare sätt att se o få veta om man lyckats!

    Läste i mina döttrars dagböcker o med dem har jag faktiskt inte pussat förrän i v 5-6 så jag ger inte upp.
  • blommigt95
    längtarefternr2 skrev 2017-07-05 09:29:04 följande:

    Okej, jag brukar få jätte ömma bröst efter min ägglossning men inger den här gången, inga symtom efter ägglossningen som ja brukar få, så de är ju spännande. Samt att ja har lite mera flytningar och molvärk nere vid livmodern :) så jag hoppas ju såklart på ett plus :D bara 3 dagar kvar till bim nu, har den inte kommit innan måndag/tisdag nästa vecka så ska ja köpa ett test :)


    Jag hade/har mer flytningar, och sen fick jag som hugg i "mensmagen" också! Håller tummarna för dig! :)
  • Stenbock7

    Jag är så ivrig! Tog ett Gravtest i måndags och ett idag. Jag är på BIM-7 så det finns ju chans och jag vet att det är för tidigt, men vill så gärna plussa nu! Jag var gravid i april men fick MF i maj och det känns inte alls som innan BIM då, förbereder mig därför på mens nästa vecka :(

  • Mawie

    Fick en liten blödning i går, lite i dag med när jag torkar mig.bim-4

    Känner ingenting, möjligtvis lite mer kissnödig.

    Känns negativt, svårt att hoppas efter så besvikelser.

  • längtarefternr2
    Cecini87 skrev 2017-07-05 09:57:21 följande:

    Håller tummarna för oss alla! Men sen samtidigt kroppen producerar ju inte mer urin baea för att man inbillar sig eller?

    Åh kan det inte bara funnits ett snabbare sätt att se o få veta om man lyckats!

    Läste i mina döttrars dagböcker o med dem har jag faktiskt inte pussat förrän i v 5-6 så jag ger inte upp.


    Jag har ingen aning, man kanske inbillar sig att att man tycker man behöver kissa oftare, så man lurar sig själv, skengravid kanske, på så sätt lurar kroppen och hjärnan :) men jag hoppas att det inte är så ^^

    Ja, det önskar jag oxå att det fanns, en livmoder som lyser när det tagit sig, haha ^^

    Nä inte ska du ge upp, plusset kommer komma när kroppe är redo att bära ett liv :) innan jag plussade med dottern så trodde jag varje månad att ja va gravid, det va det ända ja tänkte på, tills ja en dag bestämde mej för att "nä nu skiter ja i detta åh börjar träna" (var väldigt överviktig då) och vips så plussade jag dagen innan bim ^^ fick så synliga blodådrar på brösten så jag misstänkte att ja va gravid, plusset va svagt men det va ett plus :D idag har har ja tappat 36 kg och nästan normal vikt uppnådd så borde ha lättare nu :)

    Vi kämpar alla mot samma mål, att få det efterlängtade plusset :) ibland tar det längre tid för andra, vissa inte men plusset kommer vi få tillslut :)
  • längtarefternr2
    Stenbock7 skrev 2017-07-05 11:11:42 följande:

    Jag är så ivrig! Tog ett Gravtest i måndags och ett idag. Jag är på BIM-7 så det finns ju chans och jag vet att det är för tidigt, men vill så gärna plussa nu! Jag var gravid i april men fick MF i maj och det känns inte alls som innan BIM då, förbereder mig därför på mens nästa vecka :(


    Förstår känslan, är oxå ivrig och vill veta nu, 4 dagar till bim idag, skulle kunna testa men bättre att vänta hur svårt det än är ^^,

    Åh du, alla graviditer är olika, från början till slut, så även du inte känner lika som du gjorde innan förra plusset betyder inte att det tagit sig nu oxå :)
  • längtarefternr2
    Mawie skrev 2017-07-05 13:18:27 följande:

    Fick en liten blödning i går, lite i dag med när jag torkar mig.bim-4

    Känner ingenting, möjligtvis lite mer kissnödig.

    Känns negativt, svårt att hoppas efter så besvikelser.


    Håller tummarna att det tagit sig, bim om 4 dagar här oxå, hoppas på plus nästa vecka :)
  • Mawie
    längtarefternr2 skrev 2017-07-05 13:30:57 följande:

    Håller tummarna att det tagit sig, bim om 4 dagar här oxå, hoppas på plus nästa vecka :)


    Tack! tänker också vänta med att testa.

    Kul att vi har bim samtidigt:D
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017