• längtarefternr2

    Vi som vill plussa i Juli 2017

    Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

    Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

    Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

    Vore roligt om någon vill följas åt :)

  • Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • längtarefternr2
    Hanna01 skrev 2017-07-09 11:33:45 följande:

    Åh vad spännande, jag håller tummarna :) :)

    Själv har jag nog åkt på sonens magsjuka, mår så fruktansvärt dåligt och får springa på toaletten stup i kvarten :/


    Tack, hoppet om ett plus denna månad är litet så varje dag utan mens gillas ju skarpt men är beredd på att den kommer tvärt oxå ^^

    Men fy, hoppas verkligen ni kryar på er snabbt åh att det döljer sig ett plus ändå bakom magsjukan; )
  • Hanna01
    längtarefternr2 skrev 2017-07-09 11:41:52 följande:

    Tack, hoppet om ett plus denna månad är litet så varje dag utan mens gillas ju skarpt men är beredd på att den kommer tvärt oxå ^^

    Men fy, hoppas verkligen ni kryar på er snabbt åh att det döljer sig ett plus ändå bakom magsjukan; )


    Tanken slog mig att det kanske är gravid-illamående ;) men med tanke på att han spydde ner HELA mig i fredags kväll och sen var jag med honom när han fortsatte kräkas resten av natten, så tror jag mer på att jag blivit smittad... tyvärr!

    Jag beundrar dig som klara av att inte testa en massa fast du ändå gått förbi bim!
  • Love-V1
    längtarefternr2 skrev 2017-07-09 10:37:03 följande:

    Min mens som skulle ha kommit igår har fortfarande inte kommit, igår kväll började jag även må illa, det kommer åh går, men sjukt jobbigt. Blir även illamående av att titta på mat eller känna lukten av det, eller som efter jag har ätit nånting. Fick ett mejl att mina graviditets test är skickade nu så senast tisdag har jag dom, så får väl se om jag testar på tisdag eller onsdag om mensen inte kommit då :) även fast jag tror att mensen kommer komma så hoppas jag ju ändå att mensen inte kommer alls på typ 9 månader ;)

    Jag har även börjat känna på livmodertappen för att ha lite koll på om mensen är på väg, den känns som om den är högt placerad samt att den är stängd och känns bakåt vänd, mina flytningar är som lotion. Upplever även att jag blir hungrig oftare (är gastric bypass opererad, så äter typ var tredje timme annars) men jag upplever att jag blir hungrig mycket oftare än vad jag brukar kunna bli, efter 1,5-2 timmar efter är jag hungrig, och vet inte om allt detta beror på mensen men jag har reagerat på att jag är även en jäkla hormon häxa nu, fy fasen, det är inge roligt, vet att jag reagerade på mitt eget humör när ja vänta dottern ^^,

    Jag tar dagarna som dom kommer, men ett ytterst litet hopp finns det ju ändå att jag kan vara gravid :)

    Annars försöker jag igen nästa månaf bara :)


    Ja har inte heller fått mens !! Åh man hoppas såå mycket att man plussar! Jag tänkte också vänta till måndag /tisdag med att testa :) kan ju vara försenad för man hoppas så mycket man vet aldrig hur kroppen e inställd
  • missgeting

    Hej!

    Jag hoppar in här efter att ha följt tråden intensivt i några dagar. Grattis till alla er som har plussat! Blir glad och peppad av alla andras glädje!

    Jag har endometrios och härom månaden så fick jag ett plus dagen efter bim och blev överlycklig för att bara några dagar senare få ett tidigt missfall.

    Nu är på bim -2, har bim på tisdag den 11/7. Min menscykeln är oftast 31 dagar. Är rätt säker på att ha prickat in ägglossningen och hade en liten blödning med klarött blod 7-8 dagar efter ägglossningen- troligtvis en nidblödning. Har dock inte känt så mycket gravidtecken alls denna gång och är nu på tredje dagen med bruna flytningar vilket jag brukar få innan mens.

    Förra gången så var jag säker på att jag vad gravid även om testerna inte visade förrän efter bim då jag hade tydliga tecken som illamående, järnsmak, trötthet och väldigt ömma bröst nu känns det tyvärr tvärtom. Tog test på vårdcentralen häromdagen då jag var på bim-4 då jag sökte för att jag hade urinvägsinfektion och det visade negativt likaså testet imorse. Måste försöka hålla mig till onsdag nu innan jag testar igen, men känns som att mensen kommer innan dess.

    Men precis när jag har ställt in mig på mens för ett par timmar sen så dyker det upp en järnsmak i munnen och illamående - men jag börjar misstänka att det är psykotisk denna gång för att jag vill så gärna. Får hålla tummarna även om det ser lite mörkt ut!

  • mammatillengrabb
    Amser skrev 2017-07-09 05:20:00 följande:

    Hej alla! Håller tummarna för samtliga att ni plussar!

    Är det någon av er som testat på BIM med Testlagrets stickor och fått svaga resultat? Nedan visar gårdagens och dagens tester (BIM och BIM +1), men när färgen är så svag känner jag mig så nojig. För 4 år sedan när jag fick mitt första barn visade TL:s tester betydligt starkare streck. Har gjort IVF så ingen tvekan om när BIM var osv.


    Åh grattis! Här är det BIM -5 och helt blanka grav test, blir galen. Ditt är positivt, min vän fick så igår med.
  • längtarefternr2
    Hanna01 skrev 2017-07-09 12:52:02 följande:

    Tanken slog mig att det kanske är gravid-illamående ;) men med tanke på att han spydde ner HELA mig i fredags kväll och sen var jag med honom när han fortsatte kräkas resten av natten, så tror jag mer på att jag blivit smittad... tyvärr!

    Jag beundrar dig som klara av att inte testa en massa fast du ändå gått förbi bim!


    Hoppas verkligen att du inte blivit smittad, isf kan man väl hoppas på att det är båda delarna ändå, graviditets illamående och magsjuka men man hpppas ju att det är för att du är gravid :D

    Haha tack, jag har inte så mycket annat val än att vänta då ja inte har nå test hemma än ^^ har bara ägglossnings test hemma :)
  • Hanna01
    längtarefternr2 skrev 2017-07-09 18:23:37 följande:

    Hoppas verkligen att du inte blivit smittad, isf kan man väl hoppas på att det är båda delarna ändå, graviditets illamående och magsjuka men man hpppas ju att det är för att du är gravid :D

    Haha tack, jag har inte så mycket annat val än att vänta då ja inte har nå test hemma än ^^ har bara ägglossnings test hemma :)


    Det är verkligen magsjuka, ligger helt deckad och har kräkts ur mig allt jag nånsin haft i kroppen känns det som. Har så ont i kroppen nu! Det är väl bara att invänta mensen till helgen nu, det här har nog legat i kroppen ett tag innan det bröt ut. Har ju känt mig sjuk hela veckan...
  • Cecini87

    Igår på kvällen och idag har det stuckit till flera gånger vid naveln och neråt mot fiffin. Bim-4 o hittills på alls test jag tagit har det inte varit en förnimmelse till ett andra streck. Känner av lite smärta då o då. Sambon tror dock inte att vi lyckats. Men enligt alla sidor, o äl stickorna så prickade vi ägglossningen. Tre gånger hade vi mys mys vid äl. Den 25, 27, 28. Hade högt värde den 27 o 28. Sen negativt den 29. Cb digitala stickor med dubbel indikator. Magen är svullen och jag har ett litet pms monster på axeln...

  • Susanne5842

    Hejsan! Hoppar gärna in här i tråden! 26 årig tjej som är mor till en tre årig dotter, nu längtar jag o sambon efter ett plus för att utöka vår lilla familj ???? Slutade med mini p 20/6 och ska ha mens nu på tis 11/7.

    Annars när jag inväntar mens brukar menssmärta börja en vecka innan o bli värre ju närmare jag kommer.. men nu ha jag haft molande värk i mer än en vecka, brösten ömmar o känns svullna. Vilket jag annars aldrig haft innan (förutom vid förra grav) reagerat på vissa dofter, har illamående o är tröttare än normalt ????

    Mensen i sig brukar vara sig lik med menssmärta o regelbunden ????

    Stort grattis till er som har plussat ????

  • heymary

    Bim-8 idag och jag har haft ont på höger sida långt ner hela dagen (äggstocken?), nu på kvällen har det även gått över lite grann tlll vänster sida. Vad är detta? Nåt att bry sig om? Har även haft vattniga flytningar under kvällen. Man blir ju knäpp för såhär är det säkert i vanliga fall också bara att man aldrig har tänkt på det innan. Men smärtan är ändå ganska påtaglig såtillvida att man inte kan koppla bort det förrän det avtar lite och det borde man ju känna igen. Jättedum fråga men det kan inte vara ett eventuellt ägg som flyttar sig genom äggledaren? Snacka om långsökt, och önsketänkande haha

Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017