• längtarefternr2

    Vi som vill plussa i Juli 2017

    Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

    Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

    Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

    Vore roligt om någon vill följas åt :)

  • Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • Hormonkarusellen
    Annalinnea84 skrev 2017-07-10 18:56:20 följande:

    tack :) just nu analyserar man ju sönder minsta lilla som händer i kroppen så man vet snart varken ut eller in :) hade  MF (v6+0 ) tidigt i juni så jag hoppas så att det tar sig snart igen!


    Usch vad tråkigt! Hoppas det är er tur nu!

    Jag lovade mig själv att inte tro något, det är bara pms. Men nog fasen tänker man tanken trehundra gånger om dagen, och söker symptom. Här kommer snart mensen, och jag var inte gravid. Hade så gärna velat ha en bebis i mars....
  • mammatillengrabb
    längtarefternr2 skrev 2017-07-10 16:35:28 följande:

    När hade du bim? :)

    Hade bim i lördags åh fortfarande ingen mens, och ingen postbil har varit här idag så hoppas att testen kommer imorgon :)


    Jag har bim 15e.. så hoppas bara jag testat för tidigt. Men man vill så gärna få plus!
  • längtarefternr2
    mammatillengrabb skrev 2017-07-10 19:46:31 följande:

    Jag har bim 15e.. så hoppas bara jag testat för tidigt. Men man vill så gärna få plus!


    Aha okej ja då är det kanske i det tidigaste laget åh testa nu, förstår att du är ivrig ;)

    Min mens skulle kommit för 3 dagar sen ju, bim i lördags, men livmodertappen är så stängd den kan bli än så länge, och slemmig flytning typ. Och på eftermiddan började mina bröst ömma, hoppas testen kommer imorgon så ja kan ta ett test om mensen fortfarande inte kommit (hoppas inte den kommer) hoppet är fortfarande litet men varje dag utan mens ger mej lite större hopp :) men jag tror ändå att mensen kommer komma, att den bara är sen åh att alla symptom ja känner inbillar ja mej bara :)
  • Annalinnea84

    Jag hann bara veta om min graviditet knappt en vecka så blev något snuvad på det hela.. kändes inte så jobbigt just då för jag förstod knappt vad som hände innan det var över. men nu när man hunnit fundera så känns det verkligen och vore på sin plats att vet går vägen snart!

  • adisa
    längtarefternr2 skrev 2017-07-10 20:11:21 följande:

    Aha okej ja då är det kanske i det tidigaste laget åh testa nu, förstår att du är ivrig ;)

    Min mens skulle kommit för 3 dagar sen ju, bim i lördags, men livmodertappen är så stängd den kan bli än så länge, och slemmig flytning typ. Och på eftermiddan började mina bröst ömma, hoppas testen kommer imorgon så ja kan ta ett test om mensen fortfarande inte kommit (hoppas inte den kommer) hoppet är fortfarande litet men varje dag utan mens ger mej lite större hopp :) men jag tror ändå att mensen kommer komma, att den bara är sen åh att alla symptom ja känner inbillar ja mej bara :)


    Ouff, riktig cliffhanger detta blir, haha! :)

    Så spännade och roligt att följa alla ivrigt barnlängtande kvinnor och jag sällar mig härmed till skaran. Har ingen stenkoll på när jag har BIM då det varit aningens hattigt sedan mensen kom tillbaka efter förlossningen med första barnet, BIM är dock absolut senast den 19 juli.

    Håller tummar och tår för oss alla!
  • Annam85

    Ja jag vet. Mycket väl medveten om det dessutom. Efter avläsningstiden, kasta testet.

    Men.... la det i toaskåpet för att kunna smuggla ner i soptunnan senare. (Vill inte avslöja för maken än att jag testar..:) )

    Nu när jag kollade och testet torkat så är det svagt men klart positivt.

    Hmm... ska man hålla hoppet ändå?!

    Får digitala tester förhoppningsvis på brevlådan imorgon så test tidigast igen på onsdag morgon. Har rfsu "vanliga" teststickot med men känns bättre med digitala. Så slipper man grubbla :)

  • Annam85


    Glömde bilden. Detta var från i fm. Blankt då.

    Lika med rfsu teststicka
  • mammatillengrabb
    längtarefternr2 skrev 2017-07-10 20:11:21 följande:

    Aha okej ja då är det kanske i det tidigaste laget åh testa nu, förstår att du är ivrig ;)

    Min mens skulle kommit för 3 dagar sen ju, bim i lördags, men livmodertappen är så stängd den kan bli än så länge, och slemmig flytning typ. Och på eftermiddan började mina bröst ömma, hoppas testen kommer imorgon så ja kan ta ett test om mensen fortfarande inte kommit (hoppas inte den kommer) hoppet är fortfarande litet men varje dag utan mens ger mej lite större hopp :) men jag tror ändå att mensen kommer komma, att den bara är sen åh att alla symptom ja känner inbillar ja mej bara :)


    Jag tror du är gravid, vågar nästan slå vad om det då jag alltid haft de där slemmiga flytningarna när mensen skulle kommit. Jag hoppas jag testat för tidigt men fan asså tror inte det är ngt trots molvärk sedan äl.
  • Lella88

    Hej på er! Hoppar in här! Har ett barn fött 2013 och nu vill vi ha syskon :) Hade ÄL nu i helgen och jobbade på bra. BIM 24/7. Första graviditeten tog sig på första försöket, håller nu tummarna för att det gör det nu också. 


    Grattis till er som redan plusat, håller tummarna för er alla!

  • längtarefternr2
    mammatillengrabb skrev 2017-07-10 21:50:21 följande:

    Jag tror du är gravid, vågar nästan slå vad om det då jag alltid haft de där slemmiga flytningarna när mensen skulle kommit. Jag hoppas jag testat för tidigt men fan asså tror inte det är ngt trots molvärk sedan äl.


    Tror du? Jag hoppas ju verkligen på det, men som sagt så vågar jag inte hoppas för mycket heller :)

    Jo jag tror du har testat för tidigt för du hade väl bim den 15? Jag hoppas du får plussa snart :D

    Åh jag hoppas mina test kommer imorgon, men helt klart så är brösten ömma på ett helt annat sätt nu mot för vad dom brukar bli direkt efter ägglossningen :)
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017