• Puppetmaster

    Boktipstråd

    Ninananinanananinanananana Skrattande

    Tänkte vi kan köra en tråd för boktips där vi rekommenderar eller avrekommenderar böcker/litteratur. 
    Personligen är jag allätare. Jag läser mycket varierande genrer och blandar även olika nationaliteter och kön. 
    Just för tillfället råkar jag läsa Buthler och Öhrlunds serie om herr Silverbielke. Den första boken heter "En nästan vanlig man" och den rekommenderar jag starkt till den som söker deckare/krim. 

    Vad läser ni? 

  • Svar på tråden Boktipstråd
  • Aniiee

    Om ni vill kan ni följa mitt nya blogg-projekt om böcker.

    Annars tänker jag bara tipsa om Witcher-böckerna av Andrzej Sapkowski, lite spontant. 


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Nandez

    Glöm inte att andas av Emma Pettersson och Agneta Almqvist, Emma misshandlades svårt av sin pojkvän och kämpade tillbaka till livet..

    Flyga drake och Tusen strålande solar av Khaled Hosseini.

  • Nandez

    Jag lever, pappa av Siri och Erik Sönstelie, en ögonvittnesskildring från Utöya.

  • Tecum
    Aniiee skrev 2017-07-09 21:12:54 följande:
    Om ni vill kan ni följa mitt nya blogg-projekt om böcker.

    Annars tänker jag bara tipsa om Witcher-böckerna av Andrzej Sapkowski, lite spontant. 
    Hur hittar man den bloggen?
  • Nandez

    Sjukhuskatten Oscar, en vanlig katt med en ovanlig gåva av David Dosa

    Älskade terrorist av Anna Sundberg och Jesper Huor

    En vacker dag lämnar jag honom av Maria Blomqvist

    Alla tre är sanna.

  • Puppetmaster

    Kul med alla boktips. Jag har antecknat samtliga och ska köpa somliga och andra tänker jag jaga på loppisar :) 
    Tyvärr kommer jag inte åt familjeliv från telefonen. Har glömt lösenordet så måste lita på att datorn här hemma kommer ihåg det åt mig. haha

    Är det någon här som skriver själv? Någon mer som är hobbyförfattare? 

  • Aniiee
    Puppetmaster skrev 2017-07-11 15:44:00 följande:

    Kul med alla boktips. Jag har antecknat samtliga och ska köpa somliga och andra tänker jag jaga på loppisar :) 
    Tyvärr kommer jag inte åt familjeliv från telefonen. Har glömt lösenordet så måste lita på att datorn här hemma kommer ihåg det åt mig. haha

    *Är det någon här som skriver själv? Någon mer som är hobbyförfattare?* 


    *Räcker upp handen* Jag har skrivt fantasy- , sci-fi- och fan fiction-berättelser sedan jag lärde mig skiva. Betyder inte att jag är bra på det, men jag gör det i alla fall.
    ------------------------------------------------------------
    Btw, mitt bokpojekt på bloggen, om någon är intresserad, kommer bestå i första omgången av:
    Wizard of Earthsea
    Nils Karlsson-Pyssling
    The Hunger Games
    Utvandrarna
    A Gentlman's kiss vol 1
    The last wish 
    Mor gifter sig

    Så om någon vill läsa en en-menings recap per kapitel och mina tankar så håll utkik på min blogg.

    Funderar på att göra en spoiler-ific version på min andra blogg. Om någon är intresserad av det så hota till.
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
Svar på tråden Boktipstråd