• stellanocte

    Vi som börjar med IVF hösten 2017

    Hej!

    Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

    Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

  • Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nemi76

    Började med Gonal-f i måndags och var på kliniken idag för ultraljud. Bara en äggblåsa så vi har avbrutit IVF nu och får försöka med hjälp av Ovitrelle och se om det går "på egen hand" istället. Kändes inte helt oväntat men ändå jätteledsamt

  • Titikaka

    Hej :)

    Va många vi blev :)

    Jag ska börja min första sprutan idag. Finns här nån som ska börja idag med?

  • Titikaka
    Nemi76 skrev 2017-08-18 16:09:16 följande:

    Började med Gonal-f i måndags och var på kliniken idag för ultraljud. Bara en äggblåsa så vi har avbrutit IVF nu och får försöka med hjälp av Ovitrelle och se om det går "på egen hand" istället. Kändes inte helt oväntat men ändå jätteledsamt


    Vad synd :(

    Vilken mens dag började ni med sprutor och dos? Vad sa läkare?
  • Nemi76
    Titikaka skrev 2017-08-18 16:34:53 följande:

    Vad synd :(

    Vilken mens dag började ni med sprutor och dos? Vad sa läkare?


    Började på dag 3 med 300 enheter. Blir det nytt försök blir det troligtvis 375 enheter, dvs maxdos, nästa gång.
  • Tiinuli

    Nuuu äntligen så har vi varit på vår sista utredningsmöte och fått redan också en första tid för att starta ivf på cvl i Uppsala :)
    Sjukt glad att väntan inte förlängs alldeles för mycket!
    Vi har bokat in tid den 11.9 och ska gå igenom allting då.
    Det som jag glömde fråga (såklart)är om när man får påbörja med hormoner? Nästa mens?(kommer ha mens kring det datumet) Hur bestäms om det blir lång eller kort metod?

  • ijo
    Becccss skrev 2017-08-18 15:41:00 följande:

    Hej! Jag hoppar gärna in i den här tråden, känns skönt att kunna prata med fler i samma sits (även om det känns tråkigt att vi är så många som behöver genomgå detta) då man lätt känner sig ensam i den här resan.. Jag och min sambo (22 och 24 år) har precis gjort klart vår första behandling och idag är jag på min första ruvardag. Vi fick tillbaka ett tvådagarsembryo som precis hunnit dela sig till 6 celler när det skulle återföras, så nu hoppas vi mer än allt att den vill stanna kvar där inne. Vi påbörjade en utredning i januari i år, och står i kö för att få hjälp genom landstinget men valde att göra behandling privat under tiden. Hoppas att vi alla ska lyckas få våra efterlängtade små snart <3


    Hej!

    Spännande! Jag ruvar också just nu, dag 2 med en blasto :) Hittade dom något fel på utredningen eller är ni oförklarligt barnlösa?
  • ijo
    Titikaka skrev 2017-08-18 16:33:00 följande:

    Hej :)

    Va många vi blev :)

    Jag ska börja min första sprutan idag. Finns här nån som ska börja idag med?


    Lycka till med sprutan idag! :)
  • AnnaMaria83
    Ellencassandra skrev 2017-08-18 05:55:47 följande:

    Då har vi vårt första läkarsamtal också! Den 29e :) men har ingen aning om vi ska köra korta eller långa men tror korta! Ska få min mens i mitten av september så kanske börjar samtidigt med sprutorna också ;)


    Min mens är beräknad kring den 10 september så vi börjar nog ungefär samtidigt då :)
  • AnnaMaria83
    Nube skrev 2017-08-18 13:12:20 följande:

    Jag förstår att du är nervös men det behöver du nog inte vara. Själva äggplocket kändes ingenting, så var det för mig iaf. Man får du bra med smärtlindring ;) Sprutorna är inte roliga. Själv använder jag nu elonva och menopur. Elonva är långtidsverkande så den behövs bara ta en gång och den verkar en vecka så det är skönt. Menopur ogillar jag däremot. Jag tycker att det svider och gör ont men själva nålet är inte så farligt

    Men inte kul heller! När skulle ni börja?


    Beräknad mens kring 10/9 så mitten av september då :) läkarsamtal och info 29/8
  • Titikaka
    Nemi76 skrev 2017-08-18 17:21:24 följande:

    Började på dag 3 med 300 enheter. Blir det nytt försök blir det troligtvis 375 enheter, dvs maxdos, nästa gång.


    Var det er första gången?

    Jag börjar med 150 på 5 dagar. Nu blir jag nervös att inget kommer växa ????
    ijo skrev 2017-08-18 17:33:24 följande:

    Lycka till med sprutan idag! :)


    Tack, svinrädd :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017